Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-25, 21:09
  #1765
Medlem
Vafan, man kör väl nå klassiker.
-Lynyrd Skynyrd
-Pink Floyd
-Led Zeppelin

Testa med mycket instrumental musik, t.ex. vissa Pink Floyd låtar..
Citera
2013-03-30, 01:25
  #1766
Medlem
Cipods avatar
När vi trippade var det BARA till Shpongle... (ALLA DERAS LÅTAR, helt underbara)
Vi vägrade att lyssna på annat..

Vi sneade av att vi lyssnade på electroplasm (sjukt intensiv låt)
Sen det har vi inte vågat trippa något mer

(vi = pojkvännen och våra polare)
__________________
Senast redigerad av Cipod 2013-03-30 kl. 01:28.
Citera
2013-03-30, 11:10
  #1767
Medlem
dunderdasens avatar
Trippade lite till Enya igår det var riktigt fett, var som en religiös upplevelse! Musiken kom och lindade in mig som i ett varmt och skyddande täcke av ljus

Annars brukar jag lyssna på Ott, Shpongle eller Pink Floyd som alla andra! Filmmusik är riktigt nice också.
Citera
2013-03-31, 15:49
  #1768
Medlem
Ett måste i min pl är definitivt Oziric Tetacles =)
Ganga Giri tycker jag också är väldigt spännande.
Eartshine
EchoPilot
Electric Universe
Guadi
Sounds from the Ground
Aes Dana
Entheogenic!!
Citera
2013-04-13, 00:42
  #1769
Medlem
[complex]s avatar
Vilka droger trippar ni med? Rökte mest cannabis förr i tiden och njöt till shpongle
Här är en skön låt från twisted records btw..
https://www.youtube.com/watch?v=H-sHCm7kh40

Och shpongle släpper nytt album 2013. Nästan så att man får ta och röka en spliff då... Var för länge sen nu och många år...
Citera
2013-04-13, 00:47
  #1770
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Nu har jag sammanställt en lista på låtar som jag har använt från mina senaste trippar. Dessvärre utan länkar på grund av att jag inte hinner det nu, men en lista är ihopskriven där jag samlat alla mina favoritlåtar när jag är påverkad.

Alla låtarna är ganska lugna, förhållandevis djupa och inte skärande eller hypande för huvudet när man lyssnar på dem. Snarare än att bli helt bortom verkligheten blir du istället fruktansvärt sentimental och lugn av musiken. Jag kommer i väldigt skön stämning av dem!



Samtliga låtar finns utlagda på Youtube tror jag. Hoppas att de uppskattas och att någon kanske använder dem i trippsyfte, eller som vanlig musik. Alla låtarna är grymt bra enligt min mening!

thnx. Ska ta och kolla in det där.. Även om jag inte trippar är det skönt med "tripp-musik"...
Soft musik helt enkelt..
Ska leta igenom denna tråd i helgen...På jakt efter ny musik...
Citera
2013-04-13, 08:41
  #1771
Medlem
Kanyons avatar
Lyssnar helst på downtempo, ambient och pop, helst med kvinnliga vocals lite halvt dränkta i ljud
Ständigt återkommande låtar:
Cokiyu - Your Thorn
Cokiyu - Hedgehogs Wedding
Múm - Green Grass of Tunnel
Múm - The Land Between Solar Systems

Cuushe - Airy Me
Cuushe - 9125days of Sleep Waves
Go-qualia - Requiem
Susumu Hirasawa - Parade

Kettel - Twinkle Twinkle
Kettel - America Video
Secede - A Head Full of Stars
Secede - Born in a Tropical Swamp
__________________
Senast redigerad av Kanyon 2013-04-13 kl. 08:45.
Citera
2013-04-13, 08:59
  #1772
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Vilka droger trippar ni med? Rökte mest cannabis förr i tiden och njöt till shpongle
Här är en skön låt från twisted records btw..
https://www.youtube.com/watch?v=H-sHCm7kh40

Och shpongle släpper nytt album 2013. Nästan så att man får ta och röka en spliff då... Var för länge sen nu och många år...

Att röka på är inte att trippa, det går inte ens att jämföra....vännen.
Citera
2013-04-13, 14:54
  #1773
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Att röka på är inte att trippa, det går inte ens att jämföra....vännen.

Ok. Nej, om ni menar svamp eller lsd så har jag ingen erfarenhet...Friendo.
Haft chans att testa lsd, men tackade nej. Röka är inte att trippa, men det gav mig behagliga upplevelser iallafall...
Jag kör nog vidare på alkohol. Övertrött där igår och skrev massor...
Gillade iallafall att röka nångång då och då förr..

Lsd och röka... Vet inte vilket som är skönast. Röka är mer naturligt iallafall.
Men viss musik behöver man inga droger alls för att uppleva, så ser jag det..
__________________
Senast redigerad av [complex] 2013-04-13 kl. 14:58.
Citera
2013-04-13, 15:03
  #1774
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Ok. Nej, om ni menar svamp eller lsd så har jag ingen erfarenhet...Friendo.
Haft chans att testa lsd, men tackade nej. Röka är inte att trippa, men det gav mig behagliga upplevelser iallafall...
Jag kör nog vidare på alkohol. Övertrött där igår och skrev massor...
Gillade iallafall att röka nångång då och då förr..

Lsd och röka... Vet inte vilket som är skönast. Röka är mer naturligt iallafall.
Men viss musik behöver man inga droger alls för att uppleva, så ser jag det..

Hur du upplever den musiken du talar om man inte behöver droger för, under en hallucinogen tripp, finns där inga ord som beskriver. Det är magi, ren magi - prova så märker du.
Citera
2013-04-13, 22:12
  #1775
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Hur du upplever den musiken du talar om man inte behöver droger för, under en hallucinogen tripp, finns där inga ord som beskriver. Det är magi, ren magi - prova så märker du.

Mja. Kanske nångång när jag har det lite mer fixat och så...
Mer stabilt. Det är säkert en skön upplevelse...
Alltid varit lite skeptisk till hallucinogena droger, men kan inget säga eftersom jag inte prövat på det..
Ecstasy har jag testat två gånger i yngre dagar och det var jävligt nice. Rave-fest med polare..

Blivit avskräckt att vissa kan få sne-trippar av hallicinogena droger och därför inte vågat testa, än.
Kanske nångång, men det får tiden avgöra...

Skulle kunna tänka mig att pröva en gång eller så, men isånnafall kör jag nog mer röka eftersom jag haft erfarenhet utav det och det har varit soft...
Tack iallafall. Jag fattar ju att shpongle skapar deras musik utav en anledning, så jag tvivlar inte på att det öppnar en annan dimension där..
Bara lite skumt om man börjar se saker och ting som inte finns eller hur det är... Jag skulle nog inte fixa det, men det verkar ballt.
Kul att det funkar för dig iallafall. Enjoy.
Citera
2013-04-13, 22:40
  #1776
Medlem
txts avatar
Jag trippar till psy dub och psybient.

Lite tips:
Hinkstep
Globular
Soulacybin
Zoungla
Tara Putra
Radioactive Sandwich
Skytree
Kaminanda
Tyngre electro:
Cicuit Bent
Younger Brother

Shpongle och Ott är också självklara favoriter, men tacka fan för ektoplazm.

När det kommer till droger så är de fetaste musikupplevelser jag haft från svamptrippar, det skapas ett skimmer över musiken, som om tonerna kristalliseras i luften kring mig.

Citat:
Blivit avskräckt att vissa kan få sne-trippar av hallicinogena droger och därför inte vågat testa, än. Kanske nångång, men det får tiden avgöra...

Chansen att snea är väldigt liten om man lägger ned tid och tanke på set och setting. Rädslan för att snea kan göra att man snear
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback