Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-13, 12:54
  #3589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PekkaPojkka
Nån som sitter på info om vargarna? Går dom på hörse/syn? Hur långt bort kan dom se? vart spawnar dom?
Till en början tyckte jag dom var coola, men nu... vette fan. Har man inte auto/halvauto eller befinner sig vid hus är man ju mer eller mindre dödsdömd direkt.
Dog inatt och så vitt jag kunde se var dom långt borta som fan och sen tvärvände och rusade mot mig, mitt i skogen och träffa något efter man sprungit går ju inte, iaf inte med repeter och mot hunddjur med cprycks rörelser.

Kutade som en idiot, Kunde se mitt militärtält men kanske 50 meter ifrån fick dom in 3e smällen (full hälsa) och då föll jag som en fura till marken, död.
Det verkar som dom både ser och hör, kanske går på lukt också? Dom har iallafall riktigt bra hörsel. Dom kan spawna lite var som helst på mappen. Du kan se spawnsen på en interaktiv dayz map.

Repeter kan du glömma att döda dom med om det är flera. Tog två/tre skott med ak74 för mig att döda dom. Sen dör dom av två slag med fire axe. Dom verkar lite buggade mot zombies för dom verkar inte kunna döda dom riktigt. Jag skulle plocka fram mitt vapen för närstrid om jag stötte på dom utan bra auto vapen. Tror jag kom nära en varg en gång utan att den lyckades skada mig.

Det bästa är att springa in i ett hus när man börjar höra dom yla. Det verkar som dom spring omkring längst vägar och städer.

bdw ak74 suger balle. Plocka inte upp den. ak74u fungerar som backup men inte mer.
Citera
2017-03-13, 10:54
  #3590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prog.rammer
Det verkar som dom både ser och hör, kanske går på lukt också? Dom har iallafall riktigt bra hörsel. Dom kan spawna lite var som helst på mappen. Du kan se spawnsen på en interaktiv dayz map.

Repeter kan du glömma att döda dom med om det är flera. Tog två/tre skott med ak74 för mig att döda dom. Sen dör dom av två slag med fire axe. Dom verkar lite buggade mot zombies för dom verkar inte kunna döda dom riktigt. Jag skulle plocka fram mitt vapen för närstrid om jag stötte på dom utan bra auto vapen. Tror jag kom nära en varg en gång utan att den lyckades skada mig.

Det bästa är att springa in i ett hus när man börjar höra dom yla. Det verkar som dom spring omkring längst vägar och städer.

bdw ak74 suger balle. Plocka inte upp den. ak74u fungerar som backup men inte mer.
Började spela igen, slutade. För att nu börja igen då fordonen är tillbaka!
AK74 funkar väl som vilken automatkarbin som helst? Jag föredrar dock andra vapentyper. Vill ha lite mer stopp i min knallpåk. Tycker alla 5,56/liknande vapen suger getpung. Känns som man spelar CS. Fjollpojkar i combatgear med M4 som kräver 6 miljoner träff innan man dör. Nä... Inget för mig.

Kan zombies döda med en träff nu?
Jag var i Gorka och lagade en bil på en lowpop.
Jag är ganska övertygad om att det inte var någon där, men jag är inte säker. Blev jagad av en zombie, vände mig om och tog fram yxa, i samma ögonblick får han in en träff och jag faller till marken död. Blev jag skjuten? Hörlursporten är paj och jag har småbarn så volymen är rätt låg när jag spelar. Kan ha missat om det var skott... Hälsan var väl inte 100% men så gott som helt hel=)
Kändes jävligt ruttet... Bilen var kvar fram tills 24 timmar senare i a f. Så jag vette tusan...
Citera
2017-03-14, 00:42
  #3591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PekkaPojkka
Kan zombies döda med en träff nu?
Jag var i Gorka och lagade en bil på en lowpop.
Jag är ganska övertygad om att det inte var någon där, men jag är inte säker. Blev jagad av en zombie, vände mig om och tog fram yxa, i samma ögonblick får han in en träff och jag faller till marken död. Blev jag skjuten? Hörlursporten är paj och jag har småbarn så volymen är rätt låg när jag spelar. Kan ha missat om det var skott... Hälsan var väl inte 100% men så gott som helt hel=)
Kändes jävligt ruttet... Bilen var kvar fram tills 24 timmar senare i a f. Så jag vette tusan...
Svarar på min egna fråga... Ja det kan dom. Exat samma sak hände igen. FRUKTANSVÄRT sugigt... Så nu avinstallerade jag skiten för godt.
Citera
2017-06-03, 23:46
  #3592
Medlem
Reggaemans avatar
Började spela igår för första gången på typ ett år, har dött nu 5 gånger pga JAG INTE HITTAR NÅN JÄVLA MAT

Hittar typ en sardinburk här och där men går ständigt runt med "dying of starvation" tills jag blir medvetslös

Blev påmind om varför jag slutade spela
Citera
2017-06-04, 10:48
  #3593
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Började spela igår för första gången på typ ett år, har dött nu 5 gånger pga JAG INTE HITTAR NÅN JÄVLA MAT

Hittar typ en sardinburk här och där men går ständigt runt med "dying of starvation" tills jag blir medvetslös

Blev påmind om varför jag slutade spela

Äppleträd är enklast att hitta. Leta på marken runtomkring eller plocka äpplen.
Citera
2017-06-04, 11:06
  #3594
Medlem
lifeabroads avatar
Nya exprimental är riktigt grymt, de har lagt till vind och fågel ljud samt förbättrat grafiken. Lättare numera att "fadea" in när man lägger sig i gräset.
Citera
2017-06-06, 09:27
  #3595
Medlem
mikkelbergs avatar
Best game ever!

men

tydligen inte för alla
Citera
2017-06-06, 09:29
  #3596
Medlem
mikkelbergs avatar
ps

Lirik kommer att köra det idag på twitch, så kolla in nya updaten ^^
Citera
2017-06-28, 10:22
  #3597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av copybird
Äppleträd är enklast att hitta. Leta på marken runtomkring eller plocka äpplen.
Man kan väl även grovai jorden och äta mask?
Citera
2017-06-28, 20:21
  #3598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Man kan väl även grovai jorden och äta mask?

Man kan gräva på vissa ställen, oklart om man kan käka mask.
Citera
2017-07-11, 01:00
  #3599
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Nya exprimental är riktigt grymt, de har lagt till vind och fågel ljud samt förbättrat grafiken. Lättare numera att "fadea" in när man lägger sig i gräset.

Måste säga att spelet känns riktigt jävla nice nu visuellt sett.
Fåglar som kvittrar, vargar som ylar, vind som viner genom de svajande träden. oväder som gör att det känns jävligt ruggigt att springa runt i natten.

Någon som vet hur fan Dayz kan spelas 60fps med tanke på att kartan är enorm och texturerna känns väldigt högupplösta samt att de inte verkar använda sig av träd som "följer efter en" om ni förstår hur jag menar?...snyggt som fan är det iallafall

Fortfarande en running simulator vilket kan bli trist i längden men det märks att det utvecklas om än lite
Citera
2017-07-12, 13:25
  #3600
Medlem
Efter dessa goda ord var jag tvungen att testa senaste. Så jag tankade ner skiten igen...
Hahaha väldigt fina fågelljud. Lät ju typ som R2D2. Kasst på riktigt.
Förstår inte varför dom ens försöker rädda det när den är så död den kan bli.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback