Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-17, 00:48
  #3565
Medlem
Heli crash sites. Hur ofta spawnar dem? Jag har kollat 3 olika med 2-3 timmars mellanrum. Är det typ någon gång i veckan/månaden?

Jag har en jäkla massa ammo och vapen men inget som passar ihop
Citera
2017-01-17, 01:14
  #3566
Medlem
TeleporteraTalibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaZ.SWE
Klara sig genom = ta sig upp till norra delen, bli fullkittat med m4, SvD eller va du nu gillar och sen ge sig ut på jakt.

Många verkar tycka det är svårt att finna vapen, mat och vatten. Faan tar ju inte mer än kanske 1-2 tim så är man kittad ifall man har dött.

Hur fan då ? I gamla DayZ var det så, men i detta har man ju hunnit dött av svält eller vätskebrist eller blodförlust innan man ens hittat ett äpple och än mindre ett vapen med tillhörande ammo.
Citera
2017-01-17, 08:59
  #3567
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av copybird
Heli crash sites. Hur ofta spawnar dem? Jag har kollat 3 olika med 2-3 timmars mellanrum. Är det typ någon gång i veckan/månaden?

Jag har en jäkla massa ammo och vapen men inget som passar ihop

Om jag har förstått det är så kan heli spawna helt random och dem är synliga ca 30min o spawnar sen någon annanstans. Men skall inte säga att det är så till 100%
Citera
2017-01-17, 09:12
  #3568
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeleporteraTaliban
Hur fan då ? I gamla DayZ var det så, men i detta har man ju hunnit dött av svält eller vätskebrist eller blodförlust innan man ens hittat ett äpple och än mindre ett vapen med tillhörande ammo.

Äpplen finns ju ÖVERALLT så fyll en ryggsäck eller kläder och ta dig upp. Krävs ju inte många äpplen för att få healty. Som sagt, vapen säger jag personligen att du inte behöver förrän du kommer upp i kartan (tisy, NWA)
Men som sagt, allt hänger på hur man spelar och är ute efter. Jag vill ta mig upp för och har roligt där, andra kanske bara vill vara i cherno o leka PvP där, problemet att det inte finns några "roliga" vapen där nere.
__________________
Senast redigerad av FaZ.SWE 2017-01-17 kl. 09:21.
Citera
2017-01-18, 23:03
  #3569
Medlem
Fan, nu kom jag till en militärbas och gick omkring bland tälten och blev dräpt inom 2 minuter.

Så jävla tråkigt att folk inte kan försöka prata lite först, jag var inget hot på något vis. Kör på Apocalypse Sweden.
Citera
2017-01-21, 14:53
  #3570
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av copybird
Fan, nu kom jag till en militärbas och gick omkring bland tälten och blev dräpt inom 2 minuter.

Så jävla tråkigt att folk inte kan försöka prata lite först, jag var inget hot på något vis. Kör på Apocalypse Sweden.

Frågan är ju om den andra personen upplever det så, vi har stött på personer som börjar tjöta o sen öppnar eld. Vi tar inga chanser längre.. Alla spelar spelet på olika sätt...
Citera
2017-01-21, 18:33
  #3571
Medlem
Brukar spela tidig morgon ,då är det ganska lugnt .
Några svenska var på serven , sände vän för frågan , inget svar svar än .
Träffade på en Dansk , men han sprang i väg .
Tar en sväng i morgon också .
Citera
2017-01-21, 19:04
  #3572
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenthasan
Brukar spela tidig morgon ,då är det ganska lugnt .
Några svenska var på serven , sände vän för frågan , inget svar svar än .
Träffade på en Dansk , men han sprang i väg .
Tar en sväng i morgon också .

Årets särskrivning . Vän för frågan
Citera
2017-01-23, 00:48
  #3573
Medlem
Jag har inte spelat dayz på säkert 8 månader nu. Har det utvecklats nåt under senaste tiden? Fortfarande buggigt?

När släpps den färdiga versionen av dayz?
Citera
2017-01-24, 00:16
  #3574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FaZ.SWE
Frågan är ju om den andra personen upplever det så, vi har stött på personer som börjar tjöta o sen öppnar eld. Vi tar inga chanser längre.. Alla spelar spelet på olika sätt...

Så är det. Han satt och väntade innanför ett tält, när jag klev in så hörde jag bara ljudet av en mantelrörelse sedan öppnade han eld. Det är inte vad jag vill ha av spelet men något man får räkna med. Han hade kunnat göra roligare grejer med mig, jag hade inget vapen uppe så hade inte hunnit åsamka honom någon skada innan jag skjutits ihjäl. Detta skjut först fråga sen beteende skapar en ond spiral.
Citera
2017-01-24, 13:30
  #3575
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FaZ.SWE
Frågan är ju om den andra personen upplever det så, vi har stött på personer som börjar tjöta o sen öppnar eld. Vi tar inga chanser längre.. Alla spelar spelet på olika sätt...
Trams. Nåt folk säger för att berättiga KOS bara. Går hur bra som helst att möta folk utan att utsätta sig för några större risker. I värsta fall får man väl hålla sig borta från folk helt och hållet.
Nu spelar jag inte skiten längre, men när jag gjorde det så spelade jag mest för överlevnads aspekten. Vill jag pvpa så köra jag gamla Dayz och alla dess moddar som finns.

Jag samlade på skit och höll till djupt i skogen. Snodde saker ur folks tält och hade allmänt myspys. Mina karaktärer levde relativt länge och skjuta spelare var näst intill aldrig nödvändigt.
Håller man till där andra finns och inte undviker det är det väl klart att man skjuter på allt som rör sig, men då har man ju bara sig själv att skylla, att man sätter sig i den situationen.

Och visst har jag busat, men att köra "stackars mig man kan inte lita på folk så jag måste skjuta allt som rör sig" är ju bara löjligt. Lite som "hej jag heter fiffi och jag brukar gå på fest, där strippar jag och rövknullar mig själv med tummen och blir förvånad att jag blev våldtagen av tolv araber på den senaste festen". Det finns liksom en gräns för vad man kan göra och gå fri från moraliskt ansvar så att säga.

EDIT: Logiken passar ju även åt andra hållet... Springer in på en militärbas obeväpnad och funderar på varför man blev dödad.
__________________
Senast redigerad av PekkaPojkka 2017-01-24 kl. 13:52.
Citera
2017-01-24, 15:28
  #3576
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PekkaPojkka
Trams. Nåt folk säger för att berättiga KOS bara. Går hur bra som helst att möta folk utan att utsätta sig för några större risker. I värsta fall får man väl hålla sig borta från folk helt och hållet.
Nu spelar jag inte skiten längre, men när jag gjorde det så spelade jag mest för överlevnads aspekten. Vill jag pvpa så köra jag gamla Dayz och alla dess moddar som finns.

Jag samlade på skit och höll till djupt i skogen. Snodde saker ur folks tält och hade allmänt myspys. Mina karaktärer levde relativt länge och skjuta spelare var näst intill aldrig nödvändigt.
Håller man till där andra finns och inte undviker det är det väl klart att man skjuter på allt som rör sig, men då har man ju bara sig själv att skylla, att man sätter sig i den situationen.
Jag spelade på samma sätt. 1000 timmar speltid och jag dödade sammanlagt 3 spelare och blev ihjälskjuten ungefär lika många gånger. Det var oftare att jag blev av med karaktären och alla mina saker på grund av att spelet uppdaterades.
__________________
Senast redigerad av Tjyvas 2017-01-24 kl. 16:02.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback