Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-30, 23:46
  #3001
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Vet inte riktigt om det är rätt tråd men gör ett försök. Är sugen på att köpa Dayz men vet inte riktigt om jag ska köpa standalone som är i early access eller om jag ska köpa Arma2 och köra modden. Vad tycker ni är bäst för tillfället?

Skulle nog säga Arma3
Citera
2014-10-30, 23:48
  #3002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Vet inte riktigt om det är rätt tråd men gör ett försök. Är sugen på att köpa Dayz men vet inte riktigt om jag ska köpa standalone som är i early access eller om jag ska köpa Arma2 och köra modden. Vad tycker ni är bäst för tillfället?


Du kan ju köpa DayZ och spela det men det kommer krävas fler kilon tålamod och du ska ha tur om du får en bra spelupplevelse. Däremot, om saker och ting går din väg så kan DayZ vara ett av världens bästa spel. Tänk dig att du måste vada genom diarré i en labyrint och om du har tur så ligger det en kista med guldpengar bakom nästa hörn.
Citera
2014-10-31, 00:15
  #3003
Medlem
Unbalanceds avatar
Har en fråga om Heli krash siterna.

Hur långt ifrån själva helikoptervraket spawnar vapnen ?
För jag har hittils stött på 2st krash siter och enbart hittat attachements precis intill vraket.
Jag har provat utöka mitt sökområde lite men vågar inte hänga kvar för länge för anfallande spelare och jag har inte hittat några vapen än..
Citera
2014-10-31, 00:29
  #3004
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Har en fråga om Heli krash siterna.

Hur långt ifrån själva helikoptervraket spawnar vapnen ?
För jag har hittils stött på 2st krash siter och enbart hittat attachements precis intill vraket.
Jag har provat utöka mitt sökområde lite men vågar inte hänga kvar för länge för anfallande spelare och jag har inte hittat några vapen än..
*

Av dom dryga 10 sites jag sökt igenom har jag alltid hittat grejerna rätt så nära och max 10 meter ifrån. Har inte ens tänkt på att det ska strö grejer omkring själva helikoptern. Sen så finns det fasta helikoptrar, tre eller fyra stycken som också kan spawna loot inne i själva utrymmet.

Antar att det är M4an du är ute efter. Den är frän
Citera
2014-10-31, 06:17
  #3005
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
*

Av dom dryga 10 sites jag sökt igenom har jag alltid hittat grejerna rätt så nära och max 10 meter ifrån. Har inte ens tänkt på att det ska strö grejer omkring själva helikoptern. Sen så finns det fasta helikoptrar, tre eller fyra stycken som också kan spawna loot inne i själva utrymmet.

Antar att det är M4an du är ute efter. Den är frän
Tack för infon!
Yes det är den som hägrar! Hittar bara attachements vilket jag tolkar som att någon/några varit på vraket innan mig och plundrat det på godsakerna.
Citera
2014-10-31, 08:09
  #3006
Medlem
RettaVisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Vet inte riktigt om det är rätt tråd men gör ett försök. Är sugen på att köpa Dayz men vet inte riktigt om jag ska köpa standalone som är i early access eller om jag ska köpa Arma2 och köra modden. Vad tycker ni är bäst för tillfället?

Citat:
Ursprungligen postat av MiffoMuff
Skulle nog säga Arma3
Jag stödjer MiffoMuff härovan, köp ArmA3.

Om du har kompisar vilka redan spelar DayZ SA, och vilka kan hjälpa dig igång, eller om du jättegärna vill vara en labbråtta och utsättas för konstiga experiment så ja då kan du satsa på DayZ.

Nu senast så behövdes det data på slitage av utrustning, då upptäcker man helt plötsligt att skorna (!?) slits ut på en kilometer och du börjar bli sjuk av det... ok nu är det ändrat tillbaka, men om din plan vara att spela PvP i någon kuststad och du helt plötsligt kämpar för livet i regnet på grund av dåliga skor...ja, då kan upplevelsen bli litet annorlunda än vad du tänkt...vilket kan göra någon irriterad. Läs tråden så ser du.
Citera
2014-10-31, 10:26
  #3007
Medlem
Bulkmodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RettaVisan
Jag stödjer MiffoMuff härovan, köp ArmA3.


Finns det en hel del fungerande DAYZ-mods till Arma 3 nu? Hur skiljer den sig isåfall från känslan i Arma 2 DAYZ? Har inte riktigt följt med utveckling där. Arma 3 har alltså redan blivit ett bättre dayz, än DAYZ Standalone?
Citera
2014-10-31, 10:34
  #3008
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkmode
Finns det en hel del fungerande DAYZ-mods till Arma 3 nu? Hur skiljer den sig isåfall från känslan i Arma 2 DAYZ? Har inte riktigt följt med utveckling där. Arma 3 har alltså redan blivit ett bättre dayz, än DAYZ Standalone?

Det vet jag inget om men. som spel så är ju arma med klart och det finns mycket bra moddar.
Jag spelar personligen bara DayZ SA, så jag kan nog inte göra den bedömningen
Citera
2014-10-31, 10:41
  #3009
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkmode
Finns det en hel del fungerande DAYZ-mods till Arma 3 nu? Hur skiljer den sig isåfall från känslan i Arma 2 DAYZ? Har inte riktigt följt med utveckling där. Arma 3 har alltså redan blivit ett bättre dayz, än DAYZ Standalone?

Vad jag vet så finns det 1 mod till Arma3 som är som Dayz, Breaking Point heter det och har precis kommit ur betan tror jag. Jag har själv inte spelat det men Arma 3 är ett bättre spel än Arma 2 och Dayz standalone är en hybrid på båda spelen, en Arma 2.5 typ.

Jag tror att det är snyggare grafik och bättre rörelser på gubben som kommer med Arma 3 som kan göra Breaking Point till en bra mod men jag tror inte att det kommer vara lika stor fokus på survival som i Dayz SA.
Citera
2014-10-31, 12:46
  #3010
Medlem
JonBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiffoMuff
Skulle nog säga Arma3

Spinner vidare. Är också ny och sugen på någon form av DayZ. Arma 3 verkar inte finnas på Steam(?), är det en mod så att jag behöver ett grundspel också?

Är Arma 3 det mest populära av DZ-spelen just nu?
Citera
2014-10-31, 15:12
  #3011
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonB
Spinner vidare. Är också ny och sugen på någon form av DayZ. Arma 3 verkar inte finnas på Steam(?), är det en mod så att jag behöver ett grundspel också?

Är Arma 3 det mest populära av DZ-spelen just nu?


Ja det är nog mest populärt av den enda anledningen att folk streamar det på twitch tv. Det finns en kändis som heter Lirik och många killar i tonåren fanboyar honom som fan så det han spelar spelar också alla andra. Om du däremot inte vill göra som alla andra också kanske tänka själv så rekommenderar jag att du kollar videos om båda spelen samt läser lite downs and ups från andra källor än just här.
Citera
2014-10-31, 15:28
  #3012
Medlem
Bara så ni vet så skjuter mosin spikrakt om man siktar in med scopen och sedan går framåt. Testat på alla möjliga avstånd nu och dödade min new spawn kompis på 6-700 meter. En liten "glitch" man kan missbruka tills den försvinner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback