Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-24, 23:09
  #7885
Medlem
Simpen45s avatar
Njaa, tror inte det var för att det inte sålde, i såna fall varför skulle dom ta bort det just nu? läste något någonstans tror det var på FB att dom skulle införa nya regler angående försäljningen av kemikalier ect, som skulle träda i kraft vid årsskiftet = nyår, innan nyår köpte jag en helt bunt för stubiner, stjärnor ect till nyårsfirandet, sedan någon månad efter nyår skulle jag köpa lite till för att ha i lager men det fanns inte där jag brukade köpa det. så kollade på alla andra affärer jag vet att jag sett att dom sålt det i innan var ett 10tal och "ingen" hade något spår av Salpeter påsarna någonstans
Citera
2014-03-25, 18:01
  #7886
Medlem
xanax99s avatar
Finns det någon som säljer lite enkla glasvaror inrikes just nu?

Alltså inte sagitta och dylikt utan snarare fysisk butik eller privat firma via post, behöver snarast få tag i lite enkla bägare och annat.......

Annars får det bli ghettometoder i ett par veckor.
Citera
2014-03-31, 04:11
  #7887
Medlem
Var kan man köpa Tetrodotoxin? Tack för svar
Citera
2014-04-02, 15:47
  #7888
Medlem
Alkoholistens avatar
Hej, Tänkte göra lite större formar av grejer b.l.a biltvättsprodukter. (jobbar med det så det går åt väldigt mycket)

Undrar därför var jag kan köpa lite större partier för billigaste möjliga pris, med hög kvalitet? Även skyddsutrustning och övrig utrustning som termometrar, våg.

Eller blir det billigare att höra av sig till någon lokal kemikaliehandlare?

B.l.a Natriumhydroxid.
Såg att Biltema hade 750g för 29 kronor. 85-100 %. Vill ha så rent som möjligt.
Citera
2014-04-02, 16:29
  #7889
Medlem
Allanthyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkoholisten
Hej, Tänkte göra lite större formar av grejer b.l.a biltvättsprodukter. (jobbar med det så det går åt väldigt mycket)

Undrar därför var jag kan köpa lite större partier för billigaste möjliga pris, med hög kvalitet? Även skyddsutrustning och övrig utrustning som termometrar, våg.

Eller blir det billigare att höra av sig till någon lokal kemikaliehandlare?

B.l.a Natriumhydroxid.
Såg att Biltema hade 750g för 29 kronor. 85-100 %. Vill ha så rent som möjligt.

Det beror väl lite på HUR mycket du behöver... du köpa från kina i >99% renhet för runt $500/ton +frakt moms tull och avgifter
Citera
2014-04-02, 16:44
  #7890
Medlem
Alkoholistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allanthya
Det beror väl lite på HUR mycket du behöver... du köpa från kina i >99% renhet för runt $500/ton +frakt moms tull och avgifter

Okej tack. behöver kanske inte riktigt så mycket just nu men kanske i framtiden. Är det Alibaba man går ut på då eller finns det någon mer seriösare? Har biltema all skyddsutrustning för ett labb?

Någon som vet var jag kan få tag på riktigt bra fetter i stora kvantiteter?
Citera
2014-04-10, 21:58
  #7891
Medlem
kanulas avatar
Jag sitter och letar efter helt vanliga vita plastburkar med lock för kemikaliebruk. Behöver några stycken med volym runt 100-300 ml. Jag trodde att det skulle vara smidigt att få tag på, men icke. Svenskakemi har vettiga burkar, men Hans vet inte hur en webbshop ska drivas numera. Minimum 250 kr, nej tack. Sagitta tar lite för mycket i frakt och Norrkemi har lagt ner. Jag söker lite på Ebay, men jag lyckas inte få några vettiga träffar på mina sökord. Nån som lyckas bättre? Jag behöver iaf lite hjälp med letandet, så om någon har nått tips så mottages det tacksamt.
Citera
2014-04-10, 22:23
  #7892
Medlem
Måste de vara vita? "Plastic Jars 100ml" ger massor av träffar på eBay, men de billigaste är inte vita, om man säger så.
B!
Citera
2014-04-11, 10:54
  #7893
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Måste de vara vita? "Plastic Jars 100ml" ger massor av träffar på eBay, men de billigaste är inte vita, om man säger så.
B!
Nä, det måste de förstås inte vara. Tänkte bara att det borde vara lätt att få tag på dessa, då de är typiska kemikalieburkar. Men jag tror faktiskt att din sökterm gav mig ett par passande varianter, tackar!
Citera
2014-04-16, 10:48
  #7894
Medlem
Mulla Krekars avatar
Formalin/Formaldehyd? Någon som vet?
Citera
2014-04-17, 22:50
  #7895
Medlem
Aluminiumklorid, AlCl3 ?

Någon som har koll på hur tullverket agerar när det gäller kemikalier från EU/utom EU?
Citera
2014-04-23, 09:43
  #7896
Medlem
säljer en magnetomrörare av denna sort

SHC-I Microcrystal Top Stirrer Hotplate

http://www.maplescientific.co.uk/pro...irrer-hotplate

och ett vakumdestilleringsset med 24/40 ground glass joints 1000ml till 500ml borosilicate glas.

Grejerna har använts en gång för att destillera alkohol från mesk.

För fulla specifikationer och bilder skicka ett PM

mvh Kognitiva.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback