Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2013-02-05, 08:53
  #61
Medlem
Haha vad sjukt att andra har upplevt samma grej. Drömde om en helt perfekt tjej, och vi klickade direkt! Det var helt sjukt! Vaknade med en känsla av nykärlek typ. Det var sådär spännande och nytt som det var när man var typ 15-16. Har läst mig till en förklaring nu så jag ska försöka släppa henne och gå vidare. Bruden tror jag är en sjukt snygg tjej som är way out of My league så att säga och det var väldigt tillfredsställande
Citera
2014-10-22, 10:50
  #62
Avstängd
Fyfan vad drygt jag var precis med om detta inatt jag drömde om en tjej som jag träffade på en bio och vi stack iväg på kryssning och hade skitkul och myste osv och sen vaknade jag mitt i natten asförbannad över att det var en dröm, somnar igen och drömmer om henne igen och nu när jag vaknar e jag fan kär 😡

Grejen är att hon liknar en tjej jag höll på med förut.. Ska man kanske ta kontakt igen?
Citera
2014-11-10, 20:16
  #63
Medlem
Hjärnan tolkar drömmar som precis lika verkliga som själva den fysiska verkligheten, och därför är det helt naturligt att man blir lika berörd av drömmar som av "det verkliga livet".
Allting som vi upplever i drömmar är vår egen subjektiva verklighet, och den enda egentliga skillnaden är att drömmar skapas av våra egna tankar och känslor, medan verkligheten är objektiv och existerar oberoende av oss själva.
Men vi upplever båda "världarna" på precis samma sätt, nämligen från hjärnans tolkningar av olika sinnesintryck.

Faktum är att hjärnan ibland till och med kan vara mer aktiv när man drömmer än när man är vaken, speciellt i klardrömmar.
Jag anser därför att drömmar förtjänar att tas på allvar, och betraktas som en del av ens liv.
__________________
Senast redigerad av Peter_18 2014-11-10 kl. 20:20.
Citera
2015-12-09, 19:05
  #64
Medlem
lukashs avatar
Detta hände mig inatt, helt sjukt. Vaknade upp och var tokkär i en tjej som gymma på samma gym som mig för 10 år sen.
Citera
2017-05-17, 07:52
  #65
Medlem
Hade precis detta själv, hånglade med världens finaste människa, sen var hon tvungen att gå iväg till tåget, och så vaknade jag kär och ledsen som fan.. Hon hade det vackraste håret jag sett, och en skitfin röd topp. Har suttit och funderat i säkert en timme nu om hon jag drömde om skulle kunna vara någon jag sett tidigare, och kom precis på det! Såg en jävligt fin tjej som stod o dansade ensam på en nattklubb för säkert ett halvår sen. Jag kommer ihåg att hon stack ut med sitt vackra mörka hår o en röd topp, jag blev rätt intresserad då men snackade inte med henne. Hade totalglömt det, men nu är jag helt plötsligt kär? Fattar inte...
Citera
2017-05-23, 19:55
  #66
Medlem
JaredLetos avatar
Hände mig för cirka sex år sedan och jag minns fortfarande hur hon ser ut, samt olika miljöer från den här drömmen. Min teori är att detta är en person från ett tidigare liv. Möjligtvis en annan dimension.
Citera
2017-06-05, 17:53
  #67
Medlem
Lessnats avatar
Var med om exakt samma sak inatt, drömde om att myste lite med artisten Julia Frej och kände mig närmast förälskad när jag vaknade. Försökte somna om för att "fortsätta" drömmen men lyckades inte. Skumt fenomen, har varit med om det tidigare, dock var det ganska längesen.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback