Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-10-05, 22:37
  #13
Avstängd
Frazze-Man2s avatar
Installerade, testade, avinstallerad, gav betyget 1/5.
För er som inte installerat den än avstå den är inte ens värd att laddas ner.
Citera
2012-10-05, 22:38
  #14
Medlem
Haha 0.6 promille det har jag nog efter 1-1.5 timme då behövs det fan ingen app för att veta.
Citera
2012-10-07, 16:56
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protoman
Tjafan!

Systembolaget släppte i dagarna en väldigt tjusig promillekoll app för iphone samt androidanvändare. Till min stora besvikelse räknar den dock bara upp till 0,8 promille, något som är försvarbart med deras stora ansvar etc etc.. MEN! Jag och säkert flera med mig tycker att det vore både användbart och barnsligt roligt om den gick längre.

Efter den intron frågar jag er, har ni sett någon liknande app som uppfyller kraven eller finns det möjlighet att modifiera den befintliga? Det verkar vara en ganska allmän beräkningsformel så borde inte vara svårare än att ändra spärren om det nu går att få tag på koden? Alternativt så borde någon fixa nåt liknande!

Likasinnade alkoholister/sköna grabbar?

Fan, har verkligen tänkt som du!!... Gillar systembolagets app jätte mycket! Första gången jag testa den seriöst blev det på firmafesten, blev en hel del drikande den kvällen började tidigt.. vid 23:00 tiden kände jag att nu är det bråttom hem för detta går åt helvete! Var spyfärdig men sommnade vid 00:00 tiden. När jag vaknade dagen efter vid 09:30 så tittade jag på appen!.. Förstod genast av som hade gått fel =) efter 5 öl på ca 2timmar så var det det visst 4 shootar som tagit på loppet av 25minuter mindes fort att det var de där bjud shootarna som langades bak som jag tyckte jag kunde klara just då =) När jag vakande måste jag inte jätte bra men det gick att ta sig upp (skulle ute och äta brunch med tjejen vid 10:30 tiden).. Appen visade 0.6 promille... När vi var framme vid brunchen visade den 0.2promille kan säga att jag inte mådde jätte bra... Appen visade att jag skulle vara nykter 0.00 vid 12:00 tiden... tog några trevande tuggor vid 11:00 tiden, ville kräkas... höll mig till vatten och juice. runt 11:55 small det till, mådde mer än dubbelts så bra, började kunna äta och kunde till och med tänka mig en kaffe!

Det jag ville få fram ovan, var att jag var rätt imponerad över att det stämde så bra med när jag skulle vara nykter och då jag kände mig bättre / (bra).

Är ruskit nyfiken på vad jag toppade i promille, då appen som sagt bara visar 0.8 promille som max!
Önskar en modifiering av appen som visar allt! Vi är väl vuxna =)

Någon som har tips på en bra app till android eller vet någons kanske kan modifera systembolagets hör gärna av er via PM =)
Citera
2012-10-21, 21:55
  #16
Medlem
Det går bra att modifiera appen om man har Android, jag har ändrat min så den alltid visar riktig promille. Tyvärr måste man blåsa sitt sparade dricka för att få in nya apk'n.
Citera
2012-10-24, 19:56
  #17
Medlem
Fasen låter fantastiskt.. undrar dock hur, men får väl försöka med ett pm... Måste bara veta!! =)
Citera
2012-10-28, 02:17
  #18
Medlem
Hur fungerar appen?

Matar man in i appen efter man druckit hela 50cl ölen eller lägger man till den när man börjar dricka den?(något intervall)
Citera
2012-10-28, 08:01
  #19
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catway
Det jag ville få fram ovan, var att jag var rätt imponerad över att det stämde så bra med när jag skulle vara nykter och då jag kände mig bättre / (bra).

Är ruskit nyfiken på vad jag toppade i promille, då appen som sagt bara visar 0.8 promille som max!
Önskar en modifiering av appen som visar allt! Vi är väl vuxna =)

Någon som har tips på en bra app till android eller vet någons kanske kan modifera systembolagets hör gärna av er via PM =)
Nu är det så att det inte är av själva alkoholen du mår dåligt dagen efter, utan av vätskebrist och brist på div. salter, vitaminer osv.

Även om appen visar noll promille, så bör du inte köra bil efter en sån fylla du beskrev.. Även om alkoholen är ute ur systemet så är förmågan att ex. köra bil, kraftigt nedsatt dagen efter.

Själv så kör jag inte på hela dagen efter en fest

Det går inte att modifiera appen.. Enda chansen är att skapa en ny app...
Jag kan göra det, men jag orkar fan inte

Citat:
Ursprungligen postat av suff
Hur fungerar appen?

Matar man in i appen efter man druckit hela 50cl ölen eller lägger man till den när man börjar dricka den?(något intervall)
Man matar in vad man dricker och försöker hålla sig under 0.6 promille.

Det går fort som tusan att hamna långt över 0.6... Två starköl och en liten whiskey och hela kvällen är slut
Citera
2012-11-17, 00:49
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suff

Hur fungerar appen?

Matar man in i appen efter man druckit hela 50cl ölen eller lägger man till den när man börjar dricka den?(något intervall)


Citat:
Man matar in vad man dricker och försöker hålla sig under 0.6 promille.

Frågan kvarstår, Matar man in i appen efter man druckit hela 50cl ölen eller lägger man till den när man börjar dricka?
Citera
2017-11-27, 18:22
  #21
Medlem
Joomlas avatar
Har länge använt systembolagets app men fr.o.m iOS 11 fungerar den inte längre och systembolaget säger sig inte kunna släppa en uppdatering då Apple av någon anledning stoppat appen.

Har kikat i app store lite snabbt och det verkar ju finnas en del alternativ men alla som ser minsta seriösa ut verkar kosta pengar. Och som den principiellt snåla person man är när det kommer till att köpa kvasianvändbara appar (mest kuriosa att se promille imo) så... Ja, ni vet hur det är.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback