Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-09-25, 11:08
  #1
Medlem
Tjafan!

Systembolaget släppte i dagarna en väldigt tjusig promillekoll app för iphone samt androidanvändare. Till min stora besvikelse räknar den dock bara upp till 0,8 promille, något som är försvarbart med deras stora ansvar etc etc.. MEN! Jag och säkert flera med mig tycker att det vore både användbart och barnsligt roligt om den gick längre.

Efter den intron frågar jag er, har ni sett någon liknande app som uppfyller kraven eller finns det möjlighet att modifiera den befintliga? Det verkar vara en ganska allmän beräkningsformel så borde inte vara svårare än att ändra spärren om det nu går att få tag på koden? Alternativt så borde någon fixa nåt liknande!

Likasinnade alkoholister/sköna grabbar?
Citera
2012-09-25, 11:12
  #2
Medlem
Har själv inte sett den. Som leksak kan jag tänka att den kan vara rolig men i ett skarpt läge så ska man nog inte lita ett dugg på den.
Citera
2012-09-25, 11:41
  #3
Medlem
Maskans avatar
Man kan komma upp till MAX 0,6 promille, Ren-Skit enligt mig.
Citera
2012-09-25, 11:53
  #4
Medlem
snivlems avatar
hur fungerar den skiten egentligen? ska man skriva in sin vikt längd och såvidare? och hur mycket man dricker? eller vad? låter som trams
Citera
2012-09-25, 12:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
hur fungerar den skiten egentligen? ska man skriva in sin vikt längd och såvidare? och hur mycket man dricker? eller vad? låter som trams

Det är precis så den fungerar. Ska vara en av de bästa uppskattningsmetoderna även fast den inte tar med faktorer som genetik och när man käkat. Trams är det enda det inte är sorgligt nog..
Citera
2012-09-25, 12:50
  #6
Medlem
MrDepleteds avatar
Jag kör inte ios själv men finns det inte en app som heter Fyllehund?
Citera
2012-09-25, 15:36
  #7
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDepleted
Jag kör inte ios själv men finns det inte en app som heter Fyllehund?
http://itunes.apple.com/se/app/fylle...383869154?mt=8
Citera
2012-09-25, 17:09
  #8
Medlem
MrDepleteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stelex
http://itunes.apple.com/se/app/fylle...383869154?mt=8

Hmm, den verkar ju inte direkt lysande. Hemskt ful var den också! Jag hade för mig att den var ganska rolig när den kom, men det var ju ett tag sen och det var ju såklart på fyllan som polaren visade den på sin telefon.
Citera
2012-09-25, 17:14
  #9
Medlem
Joo, fyllehund så väl helt ok ut men nu har jag android. Jag skulle även vilja ha något bättre. Den verkar inte alls vara lika träffsäker då den inte ens tar hänsyn till bland annat kön. Viktigt är även den snygga förbränningskurvan som systembolagets app visar.

Jag har kollat runt lite på internationella BAC beräkningsappar men det verkar inte finnas NÅGON som håller en hyffsad standard där heller? Eller är det någon som hittat nåt trovärdigt på den fronten?
Citera
2012-09-25, 18:21
  #10
Medlem
MrDepleteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protoman
Joo, fyllehund så väl helt ok ut men nu har jag android. Jag skulle även vilja ha något bättre. Den verkar inte alls vara lika träffsäker då den inte ens tar hänsyn till bland annat kön. Viktigt är även den snygga förbränningskurvan som systembolagets app visar.

Jag har kollat runt lite på internationella BAC beräkningsappar men det verkar inte finnas NÅGON som håller en hyffsad standard där heller? Eller är det någon som hittat nåt trovärdigt på den fronten?

Aha, jag missuppfattade dig lite där. Alcodroid heter en app jag körde när jag hade Android! Funkade skitbra och du fick en förbränningskurva och kunde ställa in vilken BAC som gällde. Inte supersnygg dock.

Till WP7 kör jag Drinking Buddy.

Nu låter det ju nästan som att jag super dygnet runt vilket absolut inte stämmer!
Citera
2012-09-25, 18:31
  #11
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDepleted
Aha, jag missuppfattade dig lite där. Alcodroid heter en app jag körde när jag hade Android! Funkade skitbra och du fick en förbränningskurva och kunde ställa in vilken BAC som gällde. Inte supersnygg dock.

Till WP7 kör jag Drinking Buddy.

Nu låter det ju nästan som att jag super dygnet runt vilket absolut inte stämmer!
Till WP finns även "Körbar" http://www.windowsphone.com/sv-se/st...2-ad81681bcb85

Edit: Såg nu att den var helt kass jämfört med DB.
__________________
Senast redigerad av stelex 2012-09-25 kl. 18:35.
Citera
2012-10-05, 22:26
  #12
Medlem
Pissapp, stämmer inte överhuvudtaget.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback