Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-24, 02:56
  #193
Medlem
Fler skvaller om klubben? Tränar någon där ens?
Citera
2018-07-27, 10:25
  #194
Medlem
Vad har hänt med Gladius på sistone? Någon som tränar där?
Citera
2018-07-27, 11:16
  #195
Medlem
Pocarisweats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Fler skvaller om klubben? Tränar någon där ens?

Varför är du så jävla kåt på skvaller om olika MMA-Klubbar för? Misstolka mig rätt men du framstår lite sketchy eller hur man ska säga när du nyss startade en nu papperskorgad tråd om Allstars och här efterfrågar skvaller om Gladius. Varför?
Citera
2018-07-31, 07:32
  #196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pocarisweat
Varför är du så jävla kåt på skvaller om olika MMA-Klubbar för? Misstolka mig rätt men du framstår lite sketchy eller hur man ska säga när du nyss startade en nu papperskorgad tråd om Allstars och här efterfrågar skvaller om Gladius. Varför?

Precis som att många vill veta detaljer och skvaller om skådespelare eller artister på flashback för att det är intressant

Ingen tvivel om att svensk Mma för 5-10 var mer korrupt och hade mer svågerpolitik

Gladius var den klubb som en gång i tiden byggde upp Alexander Gustafsson karriär och var när att få sitt kontrakt klippt efter fel taktik mot Phil Davis i A u Dhabi år 2010

Eddy Bengtsson hade kunnat bli en Ufc fighter om han inte hade August som tränare, en match mot Alexander Emelianenko hade aldrig skett om han hade en annan coach

Gladius har dock skapa en bra plattform för damdivisionen

Känns dock tråkigt att många talanger gick till spillo för att de tränade på Gladius

Gladius är en del av sk shoot fighting förening som heter shooters Mma där de har samarbete med England och Danmark, en sk management som kanske hade som bäst funktion för 15 år sedan
Citera
2019-08-13, 16:12
  #197
Medlem
Enligt mig känna det som att många från Gladius som tävlade på proffsnivå höll inte kvalitén som man hade hoppats på

Besam Yousef kom bara in i Ufc pga Gladius stod som tävlingsarrangör på första Ufc gala, kanske en form av indirekt krav och önskemål just för att ufc skulle komma till Stockholm

Det många budosporter har som oskriven lag är att man inte bör träna på någon annan klubb och det är en av anledningarna varför vissa av dem inte kunde utvecklas i samma takt med de klubbar som inte föll den regeln som tex Pancrase Gym som än idag producerar duktiga utövare utan att behöva ha stora lokaler

Det behövs alltid tillgång till bra tränare som är öppen och engagerad

Nu då August har slutet sitta som ordförande på budo kampsportförbundet lär vi få se andra tag och förhoppningsvis mer nytänkande idéer

Med det sagt har August Wallen varit en viktig roll för just sporten mma men det har kostat också av hans sätt att agera och manipulera.


Idag verkar klubben ha några bra fighters öht.
Citera
2019-08-14, 22:38
  #198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Med det sagt har August Wallen varit en viktig roll för just sporten mma men det har kostat också av hans sätt att agera och manipulera.
Vad är det han gjort för dåliga saker då när det gäller administration mm? Jag har själv tränat kampsport i GBG och alla talade illa om August.
Har annars hört att han slog axeln ur led på en kille som råkade köra för hårt mot hans flickvän Jen** en sekund på sparringen typ (men det var inte sånt jag tänkte på i min fråga)
Citera
2019-08-14, 22:39
  #199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Vad är det han gjort för dåliga saker då när det gäller administration mm? Jag har själv tränat kampsport i GBG och alla talade illa om August.
Har annars hört att han slog axeln ur led på en kille som råkade köra för hårt mot hans flickvän Jen** en sekund på sparringen typ (men det var inte sånt jag tänkte på i min fråga)

Vad heter hon i efternamn?
Citera
2019-08-14, 22:41
  #200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Vad heter hon i efternamn?
Det vet jag inte men hade inte skrivit det ändå men de var gifta. Hur länge eller om de är det fortfarande vet jag inte
Citera
2019-08-14, 22:43
  #201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Det vet jag inte men hade inte skrivit det ändå men de var gifta. Hur länge eller om de är det fortfarande vet jag inte


Då är det saksamma. Just August verkar vara en som gillar att manipulera människor, en som skulle få människor att hoppa ifrån en bra om han så ville att man skulle göra det.
Citera
2019-08-14, 23:01
  #202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Då är det saksamma. Just August verkar vara en som gillar att manipulera människor, en som skulle få människor att hoppa ifrån en bra om han så ville att man skulle göra det.
Utveckla tack! Han försökte ta figthers från andra klubbar så att dom skulle tävla för Gladius? Och mer? Man hör rykten...
Citera
2019-08-14, 23:58
  #203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Utveckla tack! Han försökte ta figthers från andra klubbar så att dom skulle tävla för Gladius? Och mer? Man hör rykten...


Dolda invägningar då han tävlade i the zone FC

Ingen fick träna någon annanstans

Stämningsansökan mot Linn Wennergren

Har ovanliga gameplans för sina fighters som gör att de förlorar




Skulle nog säga att en stor majoritet av Gladius fighters hade kunnat komma längre i sin karriär om de fick träna på tex Pancrase eller Stockholm Shoot som de hette på den tiden eller åtminstone på Gbg Mma

För att vara Sveriges näst största stad är jag förvånad hur sporten där har avvecklats
Citera
2019-08-30, 07:52
  #204
Avstängd
MandysDiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Stämningsansökan mot Linn Wennergren

Var det den tjejen han skickade sms till som han var så kär i?
Hur gick de med hans stämning?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback