Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-04-01, 16:48
  #1
Medlem
beyonds avatar
Nån som hört Catch 33 ännu?
Lyssnade precis igenom den och är lite besviken faktiskt
Det är slött och uuuutdraget rakt igenom och det låter fan som om de är pårökta eller nåt.
Sången är precis som förr, d.v.s. utvecklingen har stått tvärstill på den fronten (som vanligt).
Positiva grejer? Möjligtvis ljudbilden, då. Softare än vanligt och inte så jävla mycket i ditt face hela tiden och det är ett skönt gung i låtarna.
Men det blir nog för monotont för att jag ska orka i längden.
Om "Catch 33" och "I" satt på kåken skulle 33:an vara bitchen.

"I" var ju trots allt en av förra årets absolut bästa skivor...
Citera
2005-04-01, 17:06
  #2
Avstängd
Nazxuls avatar
tycker den är helt okej, men jag hari nte lyssnat igenom den ordentligt.
Citera
2005-04-01, 17:31
  #3
Banned
Labil?s avatar
Har inte heller lyssnat igenom den riktigt men av det jag har hört så är det ju riktigt bra!
Citera
2005-04-01, 18:45
  #4
Banned
fiveOne5s avatar
Den är bra men det är knappast lika mycket drag som i t.ex Chaosphere
Citera
2005-04-01, 20:33
  #5
Medlem
Hajar i poolen?s avatar
Jag hade inte alltför stora förhoppningar men det är ganska okej.
Citera
2005-04-02, 00:06
  #6
Medlem
Smockads avatar
Beskviken och besviken. Man får ta skivan för vad den är: En skiva som släpps för att Meshuggah ska bli fria från sitt Nucke Blast-kontrakt. Som sådan betraktad tycker jag att den är helt OK. Men visst, det är svårt att hitta någon bra anledning att inte slänga på I istället för Catch 33.
Citera
2005-04-02, 05:36
  #7
Medlem
fnuskes avatar
Besviken är jag inte. Gillar speciellt produktionen på den här skivan jämnfört med tidigare. Har ett mycket trevligare sound än tidigare som gör att man kan lyssna på skivan i ett sträck utan att få huvudvärk. Sen är det iof rätt flum-proggigt att göra en conceptskiva där allt flyter ihop mer eller mindre men vafan det funkar.
Citera
2005-05-21, 22:34
  #8
Medlem
Smockads avatar
Någon som såg Meshuggah på Mondo igår? Vad tyckte ni?
Citera
2005-05-26, 14:04
  #9
Medlem
Acklacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smockad
Man får ta skivan för vad den är: En skiva som släpps för att Meshuggah ska bli fria från sitt Nucke Blast-kontrakt. Som sådan betraktad tycker jag att den är helt OK.

Asså det visste jag inte. Vad kommer att hända?

Tycker att skivan svänger helt ok, det är klart att det inte är samma käftsmäll som när man satte på Future Breed Machine för 10 år sedan medans polarna lyssnade på britpop. Men den är ganska melodisk.

Sen är det ju synd om Haake som inte fått veva en enda pinne, mer än när han spelade in samplingarna då. Men för att inte vara trummis så låter det ju helt ok i mina öron. Dock undrar jag vad de har emot de svenska Nevborn gitarrerna, och lirar på Ibanez-åttor istället?

Favvodelarna är nog 8 å 9. Rocka fett, Rocha Gil
Citera
2005-05-27, 09:26
  #10
Medlem
Njä

Nevborn-gurorna förde med sig en hel del problem vad jag förstått. Tålde inte road life så att säga och stämde konstant om sig och halsarna höll på att slå sig osv. Sen fick de väl något trevligt erbjudande av Ibanez.
Citera
2005-05-27, 13:09
  #11
Medlem
Acklacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybreed
Nevborn-gurorna förde med sig en hel del problem vad jag förstått. Tålde inte road life så att säga och stämde konstant om sig och halsarna höll på att slå sig osv. Sen fick de väl något trevligt erbjudande av Ibanez.

Ajajdå. Gick in på Ibanez hemsida och letade efter 8-strängade men orkade inte leta igenom alla modeller. Nån som vet vad den heter eller det en specialare?
Citera
2005-05-27, 13:17
  #12
Medlem
Kung Kisstanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acklack
Asså det visste jag inte. Vad kommer att hända?


Jag läste nyligen att de förnyade sitt kontrakt med Nuclear Blast.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback