• 1
  • 2
2005-04-02, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Jag vet inte riktigt hur drogerna har påverkat mig under åren. Misstänker att min motivation till att ta itu med saker skulle ha kunnat vara starkare om jag hade levt ett sundare liv.

Jag vet inte skillnaden, då jag började med braj då jag var 13.
jag slutade med detta när jag var i Sydamerika, då jag rökte crack istället.
Tror att jag blev bättre, då jag började på universitetet, när cannabiset släppte. Röker bara hasch när jag blir bjuden på fyllan.
Kanske det bästa jag gjort, att släppa brasset. Skitdrog, seg i skallen bara i längden. Hascharna blir säkert sura nu, men de vet inte bättre.
Att slänga i sig tjack eller en "E" ibland är bara sunt.
Syra är knepigt, och jag skulle klarat mig utan, fast jag trodde annat innan. Tog massa svamp ett tag då jag fick för mig att jag fick information från den "andra sidan" när jag var påtänd. Kanske var sant, men jag ville inte veta
Från min första tripp på svamp när jag var 16, till en senare så kändes det som om tiden stått stilla. Välkommen tillbaka liksom
Inte samma som på syra
Citera
2005-04-02, 15:43
Medlem
fLxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
de olika stadierna

1. man "testar" det är kul, det är fest
2. festen fortsätter på heltid. det är kul, det är fest
3. man får ångest eller ekonomiska problem. folk börjar snacka om att "sluta". man klipper håret och skaffar ett jobb. det är "inte längre som förr". folk blir nostalgiska. nån blir kristen.
4. man börjar svensson-knarka. lite nu och då. utan överdrift, måttligt som mellanmjölk

Så jävla klockrent!
Citera
2005-04-03, 14:52
Medlem
Sylvesters avatar
Tack för alla svaren!

Jag kommer att ha användning av dem, tackar igen för att ni är så ärliga som ni är.
Nån skrev att jag inte kommer att kunna få se det ur en missbrukares synvinkel, endast brukare och f.d....dela ni med er, jag har stor nytta av det ni har att säga!

Nä, nu ska jag käka grillat här på baksidan så får dra igen

Skriv gärna mer!
Citera
2005-04-03, 14:57
Medlem
supahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drott
Hmmm, det där kanske stämmer på de droger som brukar benämnas som "knark" men inte på alkohol. Där har du ju mer skalan(iaf min):

1. Man testar för att det är kul, för att vara ball osv osv
2. Man fortsätter på heltid, fortfarande mycket kul, men ändå mycket ångest.
3. Man börjar få ekonomiska, sociala och fysiska problem. Folk snackar om att "du super för mycket", "det är inte roligt längre", "hur kan man skaka sådär"
4. Man fortsätter tills man blir inlagd på torken/kåken eller tills man fattar att det är nog själv och startar ett helnyktert liv.

Alternativ till nummer 4:
Man super så jävla hårt att man till slut dör, detta tar många många år och man kommer under denna tid gå igenom alla stadier ett par gånger om. Alkohol = Repetitionens Drog

låter ju som du tror att ingen människa som knarkar har någon självdiciplin. är ju olika från person till person
Citera
2005-04-03, 14:58
Medlem
gakushis avatar
Lite mer material till ditt arbete. Orsaker till drogbruk: jag misstänker jag själv gör det jag gör för att jag vill komma undan jobbiga relationer med folk av det motsatta könet. Jag lider ev. av en mild form av .. ja.. nu minns jag inte vad det heter... jo, borderline. Det är jävligt störande i alla fall, att vara jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in