2012-04-20, 19:39
Medlem
rasmusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElPistolero7
Skulle vilja kunna strama fotboll på padden, när jag inte är hemma. Hur skall jag lösa detta? Skyffel kostar ju så finns det något annat sätt?

"bumpar" frågan lite, undrar precis samma sak. Det bästa vore ju om det fanns någon streamsida likt csports eller de andra piratstreamsen (vad dom nu heter), men även förslag på betalappar är välkomna.
Citera
2012-04-20, 19:44
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmusen
"bumpar" frågan lite, undrar precis samma sak. Det bästa vore ju om det fanns någon streamsida likt csports eller de andra piratstreamsen (vad dom nu heter), men även förslag på betalappar är välkomna.
Finns ju faktiskt tv-tuners till iPad/iPhone:
http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/products/tuner/EyeTV-Mobile.en.html

Fast det kanske är en lite klumpig lösning, sedan tar den väl bara in de fria kanalerna.

Edit:
Om jag förstått rätt så kan man även skaffa t.ex. en:
http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/products/tuner/EyeTV-Sat/product1.en.html

Som man har inkopplad på sin dator (PC/Mac) hemma och sedan kan man använda deras app på iPad/iPhone för att streama live-tv över nätet till sin portabla enhet.
Senast redigerad av irrbloss 2012-04-20 kl. 19:49.
Citera
2012-04-20, 20:47
Medlem
Zeces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmusen

Med Viaplay kan du se Premier League m.m. och Eurosport Player visar tyska ligan. Funkar bra för det mesta.
Citera
2012-04-21, 00:04
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zece
Med Viaplay kan du se Premier League m.m. och Eurosport Player visar tyska ligan. Funkar bra för det mesta.
Yes, kan dessutom ses på storbildsteven i HD via airplay.
Citera
2012-04-21, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Yes, kan dessutom ses på storbildsteven i HD via airplay.

Citat:
Hur fungerar Viaplay egentligen, betalar ni 199:-/månad för sporten? Jag tycker det är lite mycket för sporten, men finns väl inget alternativ? Eller ni kanske tycker film/tv är värt också? Fungerar filmen/tv bra förövrigt?
Citera
2012-04-21, 08:51
Medlem
orkzs avatar
Nu ska jag snart köpa min ipad 32gb 4g/3g på el-giganten. Bör jag välja deras produktförsäkring eller utöka min hemförsäkring till en allrisk? Hur har ni gjort?

Ett par frågor till:

Om där är döda pixlar i paddan, tror ni jag får byta den? (ska självklart fråga dem men tänkte vända mig hit först!)

Något annat jag bör tänka på inför mitt köp?

Tack för hjälpen
Citera
2012-04-21, 08:58
Medlem
Zeces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malkia
Hur fungerar Viaplay egentligen, betalar ni 199:-/månad för sporten? Jag tycker det är lite mycket för sporten, men finns väl inget alternativ? Eller ni kanske tycker film/tv är värt också? Fungerar filmen/tv bra förövrigt?

Jag betalar nästan bara för sporten. Ser väl nån film då och då, men nästan bara sport. Har appen i iPad, iPhone och i min smart-tv så det känns verkligen värt det. Sen kan det som sagt var stramas ut över AirPlay om man vill det.

Bildkvaliteten är kanske inte super alla gånger, men som sagt var - det funkar bra för det mesta.
Citera
2012-04-21, 10:42
Medlem
Citat:
Jag betalar nästan bara för sporten. Ser väl nån film då och då, men nästan bara sport. Har appen i iPad, iPhone och i min smart-tv så det känns verkligen värt det. Sen kan det som sagt var stramas ut över AirPlay om man vill det.

Bildkvaliteten är kanske inte super alla gånger, men som sagt var - det funkar bra för det mesta.
Hur betalar du bara för sporten? Eller du menar att du bara betalar för att kunna se sporten, men att det fortfarande kostar dig 199:-/månad?

Jag skulle i så fall använda den på min iPad & iPhone också, men känns fortfarande lite vårdslöst att "slänga" ut 199:-/månad bara för sporten, skulle i så fall vilja kunna använda mig en del av TVn/Filmen, men har hört att än så länge är det ganska dåligt utbud på denna fronten och det får mig att fundera!
Citera
2012-04-21, 10:44
Medlem
Zeces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malkia
Hur betalar du bara för sporten? Eller du menar att du bara betalar för att kunna se sporten, men att det fortfarande kostar dig 199:-/månad?

Jag skulle i så fall använda den på min iPad & iPhone också, men känns fortfarande lite vårdslöst att "slänga" ut 199:-/månad bara för sporten, skulle i så fall vilja kunna använda mig en del av TVn/Filmen, men har hört att än så länge är det ganska dåligt utbud på denna fronten och det får mig att fundera!

För 199 spänn får du sport+tv+film. Tror inte ens du kan betala bara för sporten. 199 är maxpris, då får du allt. Utbudet är sådär, precis som du säger.
Citera
2012-04-21, 10:49
Medlem
Force-Walkers avatar
Dessutom kan man använda Viaplay på flera apparater samtidigt, det betyder att man kan dela med en polare. En hundring i månaden är inte farligt. En vän till mig testade dessutom att köra tre matcher samtidigt och det gick, så ni kan ju vara tre som delar
Citera
2012-04-21, 10:52
Medlem
Zeces avatar
Undrar vart gränsen går. Jag körde 4 olika matcher på datorn, iPhonen, iPaden och smart-tv:n samtidigt häromveckan.
Citera
2012-04-21, 13:32
Medlem
jabbe91s avatar
Har en liten fundering, har fått något kladd på min skärm och en putsgalning man är till mobilen vill man sällan att den ska vara skitig.
Hur får jag bort det på bästa sätt? Det är ipaden jag menar såklart.

På min förra platta, Asus Transformer, den hade ju så kallat gorilla glass och var riktigt reptåligt så där brukade jag oftast köra glasögonputs sprutandes på skärmen och sedan ett vanligt ark hushållspapper och putsade som det vore ett helt vanligt fönster. Fungerade alldeles prima

Men nu är jag lite osäker, vill ju inte repa skärmen. Så vad tycker ni är bra?
Förresten vad är det för glas på ipaden? kanske är reptåligt..? No idea
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in