Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-23, 13:05
  #1
Medlem
Råkade få syn på den här skiten på Länsstyrelsen i Stockholms hemsida:

Pressinbjudan: Årets nybyggare levererar reservdelar och exotiska kryddor

Citat:
Yousif Ibrahim utses till Årets pionjär för sitt arbete med företaget Gröna Bladet, en verksamhet som tack vare eett omfattande internationellt kontaktnät och kompromisslöshet när det gäller kravet på kvalitet vuxit till en stabil aktör på en marknad med allt kräsnare kunder.

Citat:
Yousif Ibrahim, 50, flydde till Sverige från Irak i mitten av 1990-talet. I ett Stockholm fattigt på andra kryddor än svart- och vitpeppar startade han sin verksamhet Gröna Bladet med sin stora vilja och hårda arbete som enda resurser.

Gröna Bladet har i dag utvecklats till en känd leverantör av högkvalitativa varor till kunder som vant sig vid att världens alla kryddor ska finnas i en affär runt hörnet.

Vafan, möjligen var kryddhyllorna någon decimeter kortare för 20 år sedan, men såvitt jag minns har jag aldrig varit begränsad till vit- och svartpeppar när jag svängt ihop något ute i köket.

Någon som har andra minnen av 90-talets kryddhyllor?

Uppenbarligen klarar inte oduglingarna och parasiterna på Stockholms länsstyrelse att svänga ihop en floskel som inte är uppenbart dravel. Jävla pack. Mycket lämpligt utgiftsområde att titta närmare på till nästa års budget.
Citera
2012-09-23, 23:55
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starke Adolf
Råkade få syn på den här skiten på Länsstyrelsen i Stockholms hemsida:

Pressinbjudan: Årets nybyggare levererar reservdelar och exotiska kryddor





Vafan, möjligen var kryddhyllorna någon decimeter kortare för 20 år sedan, men såvitt jag minns har jag aldrig varit begränsad till vit- och svartpeppar när jag svängt ihop något ute i köket.

Någon som har andra minnen av 90-talets kryddhyllor?

Uppenbarligen klarar inte oduglingarna och parasiterna på Stockholms länsstyrelse att svänga ihop en floskel som inte är uppenbart dravel. Jävla pack. Mycket lämpligt utgiftsområde att titta närmare på till nästa års budget.

Intressant. Hade det varit en mediagrej skulle det passat ypperligt i någon av trådarna under Medier och journalistik. Nu är det istället en myndighet som ballat ut kraftfullt. En förklaring, men såklart ingen, ursäkt kan vara att idioten som gick ut med det hela är vikarie av någon form. Alternativt kan det faktiskt vara en galen länsstyrelse, som för allt smör i Småland, känner att de måste redovisa vad som kommit ur någon form av projekt som det där kanske är resultatet av. Ett skitprojekt alltså där den som tilldelat pengar till detta trams helst borde avskedas.
Citera
2012-09-25, 02:13
  #3
Medlem
Finns en årets nybyggare i alla län. Propagandaministeriet har en specialsajt http://www.aretsnybyggare.se/
Citera
2012-09-25, 04:02
  #4
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starke Adolf

Vafan, möjligen var kryddhyllorna någon decimeter kortare för 20 år sedan, men såvitt jag minns har jag aldrig varit begränsad till vit- och svartpeppar när jag svängt ihop något ute i köket.

Någon som har andra minnen av 90-talets kryddhyllor?



Jo jag minns, jag lagade mycket mat på den tiden.. I stort alla kryddor och kryddblandningar fanns redan då. Jag brukade köpa olika chili, spiskummin, koriander. Det som inte fanns lika gott om var asiatiska blandningar förutom Curry.. T ex Thai-kryddor.
Citera
2012-09-25, 04:19
  #5
Medlem
DestroyPrometheuss avatar
Det enda man fått är kryddor av lägre kvalitet.
Men det är ju "fantastiskt nybyggeri" enligt lögnarna på Länstyrelserna, eller ska man kalla de Lögnstyrelserna?
Skattesmitare brukar dessa luffare även vara.

Var det inte ett gäng såna här "pristagare" som sedan visade sig vara värsta bluffarna?
Har ett par vaga minnen om minst två såna här pristagare som inte var vad de var.
Typ "Årets företagare" eller liknande svartsmurfer som visade sig vara kriminellt pack,
minns även hur Prins Daniel stod och frotterade sig med en förorts-jihadist.

Någon som minns de misslyckandena?
Citera
2012-09-25, 07:53
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DestroyPrometheus
Det enda man fått är kryddor av lägre kvalitet.
Men det är ju "fantastiskt nybyggeri" enligt lögnarna på Länstyrelserna, eller ska man kalla de Lögnstyrelserna?
Skattesmitare brukar dessa luffare även vara.

Var det inte ett gäng såna här "pristagare" som sedan visade sig vara värsta bluffarna?
Har ett par vaga minnen om minst två såna här pristagare som inte var vad de var.
Typ "Årets företagare" eller liknande svartsmurfer som visade sig vara kriminellt pack,
minns även hur Prins Daniel stod och frotterade sig med en förorts-jihadist.

Någon som minns de misslyckandena?

Du menar händelsevis inte de där somaliska förskolorna ue i Rinkeby och Tensta?
Citera
2012-09-25, 08:47
  #7
Medlem
DestroyPrometheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starke Adolf
Du menar händelsevis inte de där somaliska förskolorna ue i Rinkeby och Tensta?

Jo det har jag något vagt minne av, minns även läkare som fått pris för att de var så bra men som visade sig vara någon form av bluff.

Sen minns jag några andra företagare som fått pris och det visade sig vara kriminell verksamhet.
Var inte tjuven Charkas firad även han?

Sen var väl även Reefat en hyllad man?

De har en tendens att hylla invandrare för skit som ingen annan hyllas för, vem hyllar den lokala ICA butiken för att den säljer utländsk mat, det är ju så jävla patetiskt hela grejen.

"derp derp Muhammad lyckas sälja kryddor, derp derp det måste han få pris för" faktum är ju att det luktar rasism om det hela, dvs. Länsstyrelserna anser att de är så lågt stående människor att
de måste premieras med ett pris för att idioterna lyckas skapa ett importförtag på en mättad marknad. Vad blir det härnäst? Pris till Taxisluskar som inte våldtar sina kunder för att de inte våldtog kunderna? "Duktig Muhammad du våldtog inte din kund, här får du ett pris".

Det är ju helt galet. För att inte tala om ett slöseri med skattemedel, enbart av den anledningen borde de skaka galler.
Citera
2018-03-23, 21:53
  #8
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DestroyPrometheus
Det enda man fått är kryddor av lägre kvalitet.
Men det är ju "fantastiskt nybyggeri" enligt lögnarna på Länstyrelserna, eller ska man kalla de Lögnstyrelserna?
Skattesmitare brukar dessa luffare även vara.

Var det inte ett gäng såna här "pristagare" som sedan visade sig vara värsta bluffarna?
Har ett par vaga minnen om minst två såna här pristagare som inte var vad de var.
Typ "Årets företagare" eller liknande svartsmurfer som visade sig vara kriminellt pack,
minns även hur Prins Daniel stod och frotterade sig med en förorts-jihadist.

Någon som minns de misslyckandena?


Dessa misslyckanden går igen i alla möjliga varianter där skitnödiga mångkulturförespråkare har bråttom att framhålla någon nybyggare som lyfts fram som ett föredöme under buller och bång i media där nybyggaren får skylta fram i alla möjliga sammanhang. Sedan när det uppdagas ekonomiska oegentligheter, maktmissbruk, klanvälde, våldtäkter eller annat så är det tyst som i graven och det tidigare offentligt exponerade föredömet är plötsligt inte längre någon offentlig person och anonymiseras både till namn och härkomst i lokaltidningens korta inlägg från tingsrätten.

Brukar kalla dessa för "skyltnegrer" oavsett om de är svarta eller ej.
Citera
2018-03-24, 06:20
  #9
Medlem
Niggerss avatar
Så är det, när blatten inte har någon doktorshatt, då blir ingen affär med Volvo chefen.. Klassiken är är El Sayed Refaat

Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Dessa misslyckanden går igen i alla möjliga varianter där skitnödiga mångkulturförespråkare har bråttom att framhålla någon nybyggare som lyfts fram som ett föredöme under buller och bång i media där nybyggaren får skylta fram i alla möjliga sammanhang. Sedan när det uppdagas ekonomiska oegentligheter, maktmissbruk, klanvälde, våldtäkter eller annat så är det tyst som i graven och det tidigare offentligt exponerade föredömet är plötsligt inte längre någon offentlig person och anonymiseras både till namn och härkomst i lokaltidningens korta inlägg från tingsrätten.

Brukar kalla dessa för "skyltnegrer" oavsett om de är svarta eller ej.
Citera
2018-03-24, 06:21
  #10
Medlem
TraXzmans avatar
Ja det finns ju en webbbutik för det så och udda kryddor. Sen är det ju så att man kan ju odla va man vill lokalt i ett bra växthus .. i vilken del av världen man vill, man det är importerat och det har med de lägre kostnaderna att göra såklart till original kryddväxten. Tycker att han är ett föredöme som tar en produkt från hans land som är svårtillgänglig för sverige och gör en affär av det. Eget eget företagande ska alltid gynnas tycker jag så länge det för gott med sig.

Kaffe odlas ochså bara där klimatet duger bra på berg osv i columbia tex för att få till smaken bra. Allt hänger ihop så här har TS fel tycker jag
Citera
2018-03-24, 10:44
  #11
Medlem
Hahaha... Vilket ypperligt skitsnack. Vem kommer på att skriva såna här dumheter?
Som om det på 90-talet endast lagades falukorv och makaroner i Stockholm.
Ja, man slutar då aldrig att förvåna sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback