Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-17, 18:45
  #505
Medlem
Ett Tre Tre Sjus avatar
När WoW släpptes så var det mer än ett spel, för mig och många andra var det första gången man stötte på ett MMORPG. Till stor del seamless värld som var väldigt lätt att förälska sig i.

Jag minns hur jag kunde sitta mitt i natten och spela och förundras över stjärnhimlen medans jag tog flightpathen över barrens. Fick, på riktigt, rysningar
Citera
2016-05-18, 09:42
  #506
Medlem
Towans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Tre Tre Sju
När WoW släpptes så var det mer än ett spel, för mig och många andra var det första gången man stötte på ett MMORPG. Till stor del seamless värld som var väldigt lätt att förälska sig i.

Jag minns hur jag kunde sitta mitt i natten och spela och förundras över stjärnhimlen medans jag tog flightpathen över barrens. Fick, på riktigt, rysningar

Eller första gången man klev in i Alterac Valley. Vilken episk känsla det var att utkämpa ett regelrätt 40v40 slag. Det kändes enormt och så mäktigt.
Citera
2016-05-21, 23:15
  #507
Medlem
Ett Tre Tre Sjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towan
Eller första gången man klev in i Alterac Valley. Vilken episk känsla det var att utkämpa ett regelrätt 40v40 slag. Det kändes enormt och så mäktigt.

Åh ja, kommer ihåg att som horde blev det riktigt intensiva strider på bron in mot alliance bas. Sjukt svårt att knäcka om man inte koordinerade attackerna rätt.

Eller första gången man lyckades summona Lokholar the Ice Lord, kändes som att vi var helt odödliga när fienderna flydde hals över huvud av blotta åsynen

Jefvlar vad nostalgisk jag blev nu då
Citera
2016-05-21, 23:48
  #508
Medlem
Towans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Tre Tre Sju
Åh ja, kommer ihåg att som horde blev det riktigt intensiva strider på bron in mot alliance bas. Sjukt svårt att knäcka om man inte koordinerade attackerna rätt.

Eller första gången man lyckades summona Lokholar the Ice Lord, kändes som att vi var helt odödliga när fienderna flydde hals över huvud av blotta åsynen

Jefvlar vad nostalgisk jag blev nu då

Komsi Komsi och kör vanilla-wow på http://www.kronos-wow.com/, då!
Citera
2019-03-02, 07:43
  #509
Medlem
Psychadelic1s avatar
Jag var en riktig noob på den tiden, första datorspelet man rört förutom cs 1.5

Gav upp efter en vecka på lvl 5, för jag stått och dödat gråa mobs i tauren startzone i två dagar.

Min kusin övertygade mig om att ge det en till chans, han lvlade i Barrens då kommer jag kommer jag springandes med säkert 10 mobs bakom mig som dödade oss båda två, han var inte så glad :]
Citera
2019-03-02, 09:13
  #510
Medlem
Jag spelade aldrig WoW. Av den här tråden att döma känns det som att man gick miste om något.
Citera
2019-03-10, 21:30
  #511
Medlem
Ebetyls avatar
Det var roligt på den tiden, men de flesta klasser var bara byggda för 1 roll. Det var även väldigt svårt samla ihop guld.
Citera
2019-04-10, 21:30
  #512
Medlem
Roberys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ebetyl
Det var roligt på den tiden, men de flesta klasser var bara byggda för 1 roll. Det var även väldigt svårt samla ihop guld.

Det ligger mycket i det lyckligtvis spelade jag Warrior så jag hade lite mer valmöjligheter.
Citera
2019-05-05, 03:54
  #513
Medlem
för 2004-2006 så var det den enda MMORPG'n dem flesta kände till (så var det ju rätt bra designat på den tiden) och så hade den ett build up från lite lore och Warcraft 1-2-3 rts:en

men vanilla wow är inte roligt i dagens alternativ av spel nej

sen finns det ju folk som tycker det är kul, inte lika många som när det var ute dock men för dem som gillar vanilla wow så kör på bara det finns en fungerande pop
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback