Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-09-23, 03:47
Bannlyst
Konspiration? OK, vi kör här.

Jag tog namnet rakt av från engelska Wikipedia så att vi slipper ha en diskussion om stavningen. Stavningen av hans namn, på latin, finns det väldigt många former av. Varför startar jag den här tråden? Jo, för att det finns vissa indikationer på att han kan vara vid liv. Detta strecker sig tillbaka till dagarna när slaget om Sirte ägde rum ca ett år sen. Ni får leta efter de pusselbitarna själva. Det är inte det jag tänkte vi skulle prata om. Jag tar för givet att många här har intresserat sig för vad som hänt i Libyen och även hans öde det senaste året.

Min fråga är denna. Om det skulle visa sig vara sant att Muammar Muhammad Abu Minyar al-Gaddafi skulle vara i livet idag, vad skulle då krävas av media att övertyga massorna att det är sant? Han är ju mediadöd oavsett vad. Vad skulle behövas, idag, för att släta över deras rapportering under det senaste ett och ett halvt åren? Vad skulle behövas för att media skulle krypa till korset och erkänna att de haft fel från första början i den här frågan? Vad skulle behövas för att övertyga många om att media är köpta och korrupta? Vad skulle behövas för att sanningen kom fram? Skulle SVT och Bonnier, i Sverige, falla som furor om detta visades vara sant?

Enligt min personliga åsikt så är Muammar Muhammad Abu Minyar al-Gaddafi vid liv idag. Allt har varit ett skådespel med Hollywood som drivande kraft. Jag tänker inte posta bevis just nu utan jag hoppas att folk smälter detta över ett par dagar. Kom tillbaka till den här tråden nästa vecka.
Citera
2012-09-23, 05:10
Medlem
Weissmullers avatar
DNA är väl en bra början. Han har ju släkt vid liv och hans DNA lär väl finnas i någon databas. Att bekräfta släktskap med honom via någon son/dotter borde väl åtminstone övertyga några.
Citera
2012-09-24, 05:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Weissmuller
DNA är väl en bra början. Han har ju släkt vid liv och hans DNA lär väl finnas i någon databas. Att bekräfta släktskap med honom via någon son/dotter borde väl åtminstone övertyga några.

Helt omöjligt. Personen/mannen är mediadöd. Vad hans familj, som flydde till Algeriet (minus sonen Saadi och Saif som är fängslad) gör är irrelevant. De är en avkomma som han själva aldrig var stolt över. Han hoppades att alla skule bli läkare. Dottern, Aisha, är han mest stolt över. Mycket gick fel i hans planer men likväl så är han vid liv idag. Skådespelarna Ahmed från Sirte (Andalusi) och heroinisten Rahman, som spelade Gaddafi vid rören i Sirte. Dessa har fått betalt av NATO. Men sanningen är på väg. Samtidigt vill jag säga detta...FREE Hosni Mubarak! Ska han verkligen ruttna i ett fängelse i Kairo?!

Den arabiska våren är ett skämt och nästan hela västvärlden har köpt det. Vem tror fortfarande på skiten?
Citera
2012-09-25, 02:33
Bannlyst
En bild som säger mer än tusen ord. Tänk om fotografen, på den tiden, visste vad denna bild idag skulle betyda? Ett ögonblick som är klockrent fångat med tanke på vad som händer idag. Allt är representerat.

http://msnbcmedia.msn.com/j/MSNBC/Co...13.ss_full.jpg
Citera
2012-09-25, 07:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VadSkaDuBli
En bild som säger mer än tusen ord. Tänk om fotografen, på den tiden, visste vad denna bild idag skulle betyda? Ett ögonblick som är klockrent fångat med tanke på vad som händer idag. Allt är representerat.

http://msnbcmedia.msn.com/j/MSNBC/Co...13.ss_full.jpg

Du får gärna berätta vad du tolkar in i länkarna du postar, annars är de ungefär lika givande som om jag ber om kommentarer på konspirationen 'apelsinjuice'. (Och nej, jag påstår inte att det finns en juicekonspiration, även om jag är rädd att jag antagligen ha skapat en sån nu...)
Citera
2012-09-26, 00:40
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Gadaffi eller Khaddaffi är förmodligen död. Saddam är det inte.

Det var synd för Khadaffi utmanade Rotshilds och de övriga banksterna i väst genom att ha ett ärligt valutasystem. Vi andra är indoktrinerade sen vi är små att vi ska betala skatt för välfärd och 1 på 100 kan i vuxen ålder förklara vad inflationen beror av och förstå det UTAN att citera ur påhittade skolböcker i ekonomi för högskola och universitet.
Citera
2012-09-26, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KemiRockarFett
Gadaffi eller Khaddaffi är förmodligen död. Saddam är det inte.

Det var synd för Khadaffi utmanade Rotshilds och de övriga banksterna i väst genom att ha ett ärligt valutasystem. Vi andra är indoktrinerade sen vi är små att vi ska betala skatt för välfärd och 1 på 100 kan i vuxen ålder förklara vad inflationen beror av och förstå det UTAN att citera ur påhittade skolböcker i ekonomi för högskola och universitet.

Frågan är ju hur ra detta valutasystem, byggt på e gulddinar hade stått sig i världen. Malaysai var ju till viss del bakom Ghadaffi, men vad skulle de ha att komma med rent guldmässigt? De har ingen egentlig guldreserv.
Citera
2012-09-26, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Frågan är ju hur ra detta valutasystem, byggt på e gulddinar hade stått sig i världen. Malaysai var ju till viss del bakom Ghadaffi, men vad skulle de ha att komma med rent guldmässigt? De har ingen egentlig guldreserv.

Nu har väl Libyen inte mycket guld kvar då de blev invaderade av NATO och total plundrade av NATO.

Jag blir så innihelvetes förbannad när folk inte förstår att det nyss har varit " krig " i nordafrika och alla står bara och glor?

Går du emot dagens valuta så är du inom kort bortkörd. Saddam gjorde EXAKT samma sak bara det att istället för guld så vill han börja sälja iraqs olja i enbart EURO och inga DOLLAR. Det passade absolut inte för usa då valde de att köra över honom..

Folk vet faktist inte att Libyen hade en av de högsta levnadstadarder i världen?
Ghaddafi är den som har gjort de störtsa vatten projektet i afrika då han drog vatten till många länder runt om.

Han ville sammanslå afrika då de har plundrats och slavats fram råvaror ifrån afrika sen urtiden..

Finns hur många intervjuver som helst med honom då han säger att det inte är hans folk som gör upplopp utan det är "al-qaida""al-ciada" som gör det, han folk älskade honom och dog för honom..

När första bomben faller i sverige vill jag se vem som kommer ha stake att stå upp för sitt land och inte bajsa ner sig i diaré liknande former i en jävla lägenhetskällare tills folk kommer och torterar era familjer samt dödar de goda i era parlament..

Citera
2012-09-27, 01:13
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbasher
Nu har väl Libyen inte mycket guld kvar då de blev invaderade av NATO och total plundrade av NATO.
När blev Libyen invaderat av NATO? Invaderat alltså. Det är det datumet du ska tala om. Klarar du det?
Citera
2012-09-27, 01:57
Bannlyst
Nu blir det ännu osmakligare. Det kanske redan har diskuteras här i en annan tråd. Men tydligen har Bollywood och någon marockan vid namn Tarik Boubker gjort en spelfilm om den "sista" dagen i Sirte, den 20 oktober, 2011. Man kan väl gissa att den kommer att ha premiär snart. Man kunde lika gärna ha kallat den för 19 oktober i och med att det var då, den nu kända, filmen vid rören utanför Sirte spelades in.

Se trailern. Så jävla lågt. http://www.youtube.com/watch?v=WzFhcXgT98U

För övrigt, för att svara på ovanstående fråga så invaderade NATO libyskt luftrum den 19 mars, 2011 i och med att nittion franska jaktplan tog sig in över gränsen och sedermera förstörde en rad mål.
Senast redigerad av VadSkaDuBli 2012-09-27 kl. 02:01.
Citera
2012-09-27, 02:04
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VadSkaDuBli
För övrigt, för att svara på ovanstående fråga så invaderade NATO libyskt luftrum den 19 mars, 2011 i och med att nittion franska jaktplan tog sig in över gränsen och sedermera förstörde en rad mål.
Det var inget svar. När blev Libyen invaderat av NATO? Invaderat alltså. Det är det datumet du ska tala om. Klarar du det?
Citera
2012-09-27, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det var inget svar. När blev Libyen invaderat av NATO? Invaderat alltså. Det är det datumet du ska tala om. Klarar du det?

http://en.wikipedia.org/wiki/Libyan_no-fly_zone

Detta är alltså enligt dig ingen invasion av ett land? Allt är officiellt förutom NATO- och legosoldater på marken. Likväl finns det hundratals filmer som visar NATO- och legosoldater/prickskyttar med utländsk bakgrund som slåss mot den libyska armén. Har du alla hästar hemma?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in