2012-09-23, 03:25
Medlem
janne456s avatar
Några tips på enkla efterrätter?

Jag kan börja: Man gör gräddde och smälter ned choklad. Enket och kort som faAn

Förlåt för stavfel är full just nu
Citera
2012-09-23, 08:35
Medlem
Knotknets avatar
Yoghurtglass. Ta proportionerna 1 dl turkisk yoghurt 1 dl frysta bär 1 matsked socker. Kör i mixer eller stavmixer. Enkelt och otroligt gott.
Citera
2012-09-23, 09:07
Medlem
Chezzies avatar
Mitt standardsvar; gräddglass med varma hallon eller marängsviss! Kanske inte så unikt, men det går alltid hem!

Annars är fruktsallad med vaniljvisp/gräddglas fräscht tycker jag. Fast det viktigaste är kanske ändå kaffet - ett gott kaffe tar udden av de mest vedervärdiga efterrätter! Så långe de är söta och inte har en alltför pikant smak brukar det mesta bli bra dock
Citera
2012-09-23, 09:15
Medlem
antthetanks avatar
Chokladmousse! går skitfort att röra ihop(färdig mix som man köper), är tamigfan omöjligt att misslyckas med osvosvosvosvosv.

Vill man avancera lite så kan man alltid köpa en burk med konserverad frukt till också, riktigt gott! Och denna underbara mousse ska alltså serveras med vispad grädde.
Senast redigerad av antthetank 2012-09-23 kl. 09:16. Anledning: dålig styckeindelning
Citera
2012-09-23, 12:12
Medlem
InkMeBabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antthetank
Chokladmousse! går skitfort att röra ihop(färdig mix som man köper), är tamigfan omöjligt att misslyckas med osvosvosvosvosv.

Vill man avancera lite så kan man alltid köpa en burk med konserverad frukt till också, riktigt gott! Och denna underbara mousse ska alltså serveras med vispad grädde.

Man kan även göra två lager av mousse och vaniljsås t.ex. Lägga på bär och riven vit choklad på.

Just mousse kan man variera i all oändlighet, sjukt praktiskt!
Citera
2012-09-23, 14:34
Medlem
Ronilles avatar
Chokladfondant.

4 msk socker
2 ägg
100g mörkchoklad
75g Smör.

Vispa socker och ägg. Smält smör och choklad på låg värme. Blanda ihop.

Lägg i portionsskålar, in i ugnen på 200 grader i 8-9 minuter. Servera med glass. Så gott och kan inte misslyckas då de ska vara lite rinniga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in