Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-20, 21:27
  #1261
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kick88
Jag såg intervjun när den sändes. Och det verkade som att det var svågern som hade anlitat hantverkarna. Fast Janne Josefsson gick ju på den kände Özz.

Tro mig när jag säger att jag tycker att Özz Nujen är skittråkig! Men, jag tycker inte han bör på lösa boliner, sammankopplas med terrorism, vilket skedde i UG.

Kom i håg att dessa artister allra oftast har agenturer som fixar jobb osv. Özz Nujjen är verkligen inte en man, kapabel att anlita ett bygglag för att fixa ett hus.

Man kan ha åsikter på huruvida avtalet mellan parterna skedde på ett avtalsenligt sätt, vilket jag inte tror. Men det är en fråga han får ta med byggnads.

Men det var ändå uppenbart att det var svågern som anlitade arbetarna.

Så du tror på fullaste allvar att familjen inte diskuterat igenom byggplaner, mm ?
Att sen en teliachef bara ”hittar” en svartarbetare med den bakgrunden?

Va sa du nu då?
Citera
2018-06-20, 21:55
  #1262
Avstängd
Kick88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Så du tror på fullaste allvar att familjen inte diskuterat igenom byggplaner, mm ?
Att sen en teliachef bara ”hittar” en svartarbetare med den bakgrunden?

Va sa du nu då?

Egentligen är det ju det jag säger hela tiden. Att det är svågern som skött affärerna. För mig är det ganska uppenbart. Förstå mig rätt. Josefsson gick på kändisen Özz, när han var involverad i en husrenovering där hans svåger skötte affärerna.

Det är så jag har tolkat det. Men Josefsson gick på Özz som inte hade en jävla aning om vad som hade hänt.

Och varför skulle han ha en aning? Han hade personliga intressen i det där huset, men skötte inte personligen inte ekonomin.

Han lämnade över ekonomin till sin svåger.
__________________
Senast redigerad av Kick88 2018-06-20 kl. 22:01.
Citera
2018-06-21, 00:03
  #1263
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kick88
Egentligen är det ju det jag säger hela tiden. Att det är svågern som skött affärerna. För mig är det ganska uppenbart. Förstå mig rätt. Josefsson gick på kändisen Özz, när han var involverad i en husrenovering där hans svåger skötte affärerna.

Det är så jag har tolkat det. Men Josefsson gick på Özz som inte hade en jävla aning om vad som hade hänt.

Och varför skulle han ha en aning? Han hade personliga intressen i det där huset, men skötte inte personligen inte ekonomin.

Han lämnade över ekonomin till sin svåger.

Ha ha, härligt. 1 miljon visningar på TV och Youtube, du är den ende som kommit med konklusionen att Özz inte vet någonting om sin egen renovering. Debbie då ? Gift med svågern, inget där heller ?

Özz har ju redan långt innan han träffar Janne Josefsson 2018 gått ut i tidningar och berättat hur engagerad han är i sin renovering som även skall agera teaterscen då och då.

"– Det jag behöver nu är bra ljud och ljus. Sedan är det mesta renoverat, men det är lite jobb som ännu återstår, säger Özz Nûjen."

http://mobil.helagotland.se/kulturno...-13946120.aspx

Va sa du nu då ?
__________________
Senast redigerad av CapsLock99 2018-06-21 kl. 00:08.
Citera
2018-06-24, 03:58
  #1264
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Özz skrev i en tweet for några timmar sen något i stil med att dem som kritiserade Durmaz i matchen var typ rasister. Jag tweetade till honom "om han hade pratat med sin svågor om detta?" och blev blockad av den kränkte idioten.
Citera
2018-06-24, 11:19
  #1265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Jag hoppas innerligt, att det blir helt folktomt vid hans uppträdande.

Haha, ja det kanske blir tvärtom, tjogtals med busslaster av kurder är redan på väg dit ifrån tex Kurdistan, alla vill de höra storyn om den snälle svenske Svågern och det svenska asylundret.
Och så kommer en massa nyfikna svenskar och vill höra Özzen läsa upp En klump i magen i högläsning, till allmänt jubel, det blir ju en höjdare på Almedalen

Schyman & Sjöstedt & Frigoliten & Lööf applåderar så entusiastiskt att händerna blir helt skinnflådda och de får ha armarna i mitellor resten av veckan....

Citat:
Ursprungligen postat av Kick88
Egentligen är det ju det jag säger hela tiden. Att det är svågern som skött affärerna. För mig är det ganska uppenbart. Förstå mig rätt. Josefsson gick på kändisen Özz, när han var involverad i en husrenovering där hans svåger skötte affärerna.

Det är så jag har tolkat det. Men Josefsson gick på Özz som inte hade en jävla aning om vad som hade hänt.

Och varför skulle han ha en aning? Han hade personliga intressen i det där huset, men skötte inte personligen inte ekonomin.

Han lämnade över ekonomin till sin svåger.

Var finns fullmakterna då då ?
Dvs skriftliga fullmakter att använda för att visa tex banken att du har kontroll över Özzens pengar
Plus en skriftlig fullmakt om att Svågern har hela kontrollen av bygget på Tingstäde

Konstigt att Anne Ramberg inte nämner dessa fullmakter, då ? Hur kan det komma sig ?

Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Özz skrev i en tweet for några timmar sen något i stil med att dem som kritiserade Durmaz i matchen var typ rasister. Jag tweetade till honom "om han hade pratat med sin svågor om detta?" och blev blockad av den kränkte idioten.

Haha, ungefär som att bli blockad av Arnstad

Men vi har kanske fel allihopa, det kan ju vara Svågern som är skurken här, Svågern med sina kostymklädda chefskompisar som styr och ställer i klanen Nujen,
Svågern byter sen emellanåt om till superhjältedräkt och fixar allt, ifrån bygglov (låt vara att det är såå heeemligt så det är bara HKH Kung Carl XVI Gustav, och ÖB som känner till det), till inköp av byggmaterial, har fickorna fulla av icke spårbara kreditkort, och att han själv fixar hela bygget på en eftermiddag

Och att balterna och uzbekerna bara är skådespelare, låtsasjobbare, på semester, som visat sig då och då

Eller det kan ju finnas ytterligare en Svåger, en fantasifigur som bara existerar i Özzens huvud ?
Dvs en Svåger som kan klara av allt, kan wobbla med kvitton, har bokföring i huvudet, befinner sig samtidigt på Gotland, Stockholm, Nacka, Turkiet, Kurdistan och Uzbekistan


Vad som skulle kunna vara ännu troligare vore att de balter och uzbeker som var där var egentligen förklädda SD-Järnrörs-Rasister (vanliga svennejävlar) som samarbetade med KGB/CIA/Mossad/Turkiets säkerhetstjänst och planlade hela cirkusen ifrån början. Och byggde om ställena i hemlighet och att Özzen hade ingen aaaning ?
Att det hela är en sanslöst väl uttänkt konspiration som har kopplingar till Christer Pettersson, Illuminati, sionisterna, JFK, 9/11, Trump, NordKorea, klimat-trollen, rymdödlorna, F! och MP
__________________
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-06-24 kl. 11:23.
Citera
2018-06-24, 11:46
  #1266
Medlem
Att han inte skulle veta eller vara involverad....faller rätt fort när man vet att han renoverar för att bygga en teaterscen till sig själv.

https://www.gotland.net/sv/se-gora/a...en-i-tingstade
Citera
2018-06-24, 17:34
  #1267
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Özz skrev i en tweet for några timmar sen något i stil med att dem som kritiserade Durmaz i matchen var typ rasister. Jag tweetade till honom "om han hade pratat med sin svågor om detta?" och blev blockad av den kränkte idioten.


Kan ju iof varit pga rätt trött och tråkigt skämt.
Citera
2018-06-25, 22:55
  #1268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Kan ju iof varit pga rätt trött och tråkigt skämt.

Bäst att du kollar om det är ett tråkigt skämt först: Varför inte tex fråga din Svåger ?

Tydligen är den sk Svågern något alldeles särskilt, ja hen måste ju rimligtvis vara
både ett ekonomiskt snille, ett byggnadskunnigt och redovisningskunnigt orakel,
kanske rentav en superhjälte också ?
__________________
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-06-25 kl. 23:14.
Citera
2018-06-29, 14:51
  #1269
Medlem
Han ska vara med på tv ikväll, i Ann Westins jubileumsshow
kl 20 på 1an, om nån är intresserad.
Citera
2018-06-29, 15:36
  #1270
Medlem
Frammes avatar
Skandal. Tur man inte tittar på TV. Jag undrar varför han inte plockas bort i alla sammanhang över huvud taget. Förbokat och betalt. Dålig ursäkt. Det blir billigare för dom flesta att ta bort honom, än att förlora framtida intäkter. Tänk på det, alla Lözzkramare.
Citera
2018-06-29, 21:13
  #1271
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Han ska vara med på tv ikväll, i Ann Westins jubileumsshow
kl 20 på 1an, om nån är intresserad.

Kollade programmet. Ett ganska kort inslag med Nujen men han hann med att beskriva Svensken som självupptagen och dum.

Fick intrycket att Ann Westin ville vara en morsa som ville hjälpa stackars Özz med ett jobb.
Citera
2018-06-30, 15:44
  #1272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Kollade programmet. Ett ganska kort inslag med Nujen men han hann med att beskriva Svensken som självupptagen och dum.

Fick intrycket att Ann Westin ville vara en morsa som ville hjälpa stackars Özz med ett jobb.

Det kan också vara så att programmet är ett par år
gammalt, från innan Özz hamnade i blåsväder.
Har han synts nåt på sista tiden i övrigt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback