Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
flickan Hadilles fostermamman, Malén Lieweh tjänar bra med pengar på att driva familjehem . Malén Lieweh har just nu 3 flickor placerade hos sig. Ersättningen är cirka 10.000 per barn, per månad. Omkostnadsdelen, cirka hälften, är skattefri. Så netto cirka 26000 i månadsinkomst. Det går ändå ha annat jobb, då tex lilla
Hadille går på dagis.
- Migrationsverket tog beslutet trots att vi lämnat in läkarintyg, psykologutlåtanden och trots att socialen protesterar allt vad de orkar. Det är inte okej att göra så här. säger Malén Lieweh
http://www.expressen.se/kvp/hadilles-2-hotas-av-utvisning/
Jasså socialen protesterar?!
hennes man Miklos Liewehr är kommunalpolitiker i Östra Göinge Kommun - säkert har familjen Liewehr bra kontakt med socialen.
http://www.ostragoinge.se/Politik-Paverkan/Vara-politiker/Miklos-Liewehr/
REDAN för över ett år sedan kontaktade biologiska mamman Algeriets ambassad för att hon ville återförenas -
DET VERKAR SOM Liewehr FÖRSÖKER FÖRHALA ELLER FÖRHINDRA EN ÅTERFÖRENING AV BARN O MOR
Jag tycker att det är helt i sin ordning att tjäna pengar på ett jobb som tydligen ändå bara ett fåtal vill sköta. Ära åt dem som orkar ta hand om andra ungar..
Men.
Jag tycker INTE om att Migrationsverket alltid svartmålas till att vara hjärtlösa idioter som om det hade en egen agenda i alla "utvisningar" eller återföreningar. Varför i hela fridens namn skulle Migrationsverkets anställda bry sig vem som får stanna och vem som skickas tillbaka?
Jag förstår inte att någon orkar jobba på det där verket längre. Man får bara skit fast man egentligen bara verkställer andras beslut.
Och TÄNK om Migrationsverket skulle låta folk stanna lite enligt eget tycke. Skit i lagen. Hon är SÖT - så hon får stanna. Någon annan fuling skickar vi tillbaka.
Jag blir äcklad när jag läser i tidningen att UTSEENDET tar upp även i detta fall. Särskilt när det gäller en liten flicka.
Så om det hade handlat om en ful pojke då skulle det ha varit mer ok att återförenas i Frankrike. Där kan de hållas. Fullingarna.