Citat:
Ursprungligen postat av megavboost
sluta yra nu..vart vill du komma? Vill du flickstackarn ska hamna på barnhem i Franrike?
Det jag menade var att invandringspolitiken är sjuk. Jag har en miljon ggr kvar den här lilltösen än 30 000 vidriga negrer som aldrig kommer tillföra landet nåt mer än att utnyttja systemet. (gäller för dom flesta negrer och araber) Den här flickan får en svensk uppfostran,utbildning, vettiga värderingar m m. Man blir bara förbannad på politikerna.
Vill och vill... hanteringen verkar ha varit galen i det här fallet. Väldigt märkligt att flickan inte skickades till Frankrike direkt istället för till en svensk fosterfamilj.
Som sagt, jag vill gärna ha svar på följande innan jag tycker att hon ska stanna i Sverige:
- Finns det någon släkt till mamman? Mormor?
- Kommer flickan att växa upp på ett Rasmus på luffen-barnhem eller placeras hon där initialt tills en fransk fosterfamilj kan ordnas?
- Vilka kontakter har funnits mellan Sverige och Frankrike/Algeriet i det här fallet?
Jag
tror att Sverige har gjort bort sig. Tiden får utvisa om så är fallet. Jag tror att svenska myndigheter struntat i att kontakta Frankrike i ett tidigt skede eftersom de inte trodde mamman hade franskt medborgarskap.
Jag misstänker att de trodde att det var en standardasylsökande mamma och det innebär att hennes barn skulle bli vårt om hon stack, precis som det brukar bli.
Jämför svenska myndigheters agerande i dessa två fall:
- En blond pojke, som säger att han är 16 år, med fräknar och tydlig norsk brytning söker asyl här.
- En mörkhårig pojke, som säger att han är 16 år, med MENA-utseende och tydlig norsk brytning söker asyl här.