2012-09-22, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Korrektfia
Otroligt vilken mängd rasister det finns! Har ni ingen som helst medkänsla med andra människor.
Ni borde skämmas allihop. Ni har ett huvud använd det till tänka med.
Ett litet barn varför ska hon skickas till ett barnhem I frankrike.
Den svenska familjen vill adoptera barnet så då faller alla kostnader på den familjen.
Betalar hellre skatt till detta barn än skatt till bidrag åt alla h järn döda som skriver på denna sida.
Fy på er att ni bara kan med att vara så elaka .
Den här flickan har en mamma, naturligtvis ska ett barn få bo hos sin egen mamma istället gör någon familj i Sverige.

Det är snarare du som är ond som inte vill att denna flicka ska få bo hos sin egen mamma i Frankrike.
2012-09-22, 20:00
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Rasister?

Vilken RAS anser du att JAG är emot?

Svenskar gissar jag eftersom du inte anser dem absolut världsbäst på att ta hand om barn.
2012-09-22, 20:01
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Svenskar gissar jag eftersom du inte anser dem absolut världsbäst på att ta hand om barn.

Svenskar är ingen RAS
2012-09-22, 20:06
Medlem
megavboosts avatar
Citat:
Nej, jag tror inte det. Om det varit en blond tysk flicka så hade hon redan varit i Tyskland för länge sen. Att flickan inte fördes över till det land i västeuropa där hon har medborgarskap handlar bara om att flickan inte är vit.

Tror du han hade tyckt att det var ok om en flicka med svenskt medborgarskap hölls fast i Uganda i två år bara för att den svenska mamman försvunnit?

Nä precis. Klockrent fall av institutionaliserad rasism det här.
sluta yra nu..vart vill du komma? Vill du flickstackarn ska hamna på barnhem i Franrike?
Det jag menade var att invandringspolitiken är sjuk. Jag har en miljon ggr kvar den här lilltösen än 30 000 vidriga negrer som aldrig kommer tillföra landet nåt mer än att utnyttja systemet. (gäller för dom flesta negrer och araber) Den här flickan får en svensk uppfostran,utbildning, vettiga värderingar m m. Man blir bara förbannad på politikerna.
2012-09-22, 20:12
Medlem
sunrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megavboost
sluta yra nu..vart vill du komma? Vill du flickstackarn ska hamna på barnhem i Franrike?
Det jag menade var att invandringspolitiken är sjuk. Jag har en miljon ggr kvar den här lilltösen än 30 000 vidriga negrer som aldrig kommer tillföra landet nåt mer än att utnyttja systemet. (gäller för dom flesta negrer och araber) Den här flickan får en svensk uppfostran,utbildning, vettiga värderingar m m. Man blir bara förbannad på politikerna.

Precis!
2012-09-22, 20:20
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:

Vill och vill... hanteringen verkar ha varit galen i det här fallet. Väldigt märkligt att flickan inte skickades till Frankrike direkt istället för till en svensk fosterfamilj.

Som sagt, jag vill gärna ha svar på följande innan jag tycker att hon ska stanna i Sverige:

- Finns det någon släkt till mamman? Mormor?
- Kommer flickan att växa upp på ett Rasmus på luffen-barnhem eller placeras hon där initialt tills en fransk fosterfamilj kan ordnas?
- Vilka kontakter har funnits mellan Sverige och Frankrike/Algeriet i det här fallet?

Jag tror att Sverige har gjort bort sig. Tiden får utvisa om så är fallet. Jag tror att svenska myndigheter struntat i att kontakta Frankrike i ett tidigt skede eftersom de inte trodde mamman hade franskt medborgarskap.

Jag misstänker att de trodde att det var en standardasylsökande mamma och det innebär att hennes barn skulle bli vårt om hon stack, precis som det brukar bli.

Jämför svenska myndigheters agerande i dessa två fall:

- En blond pojke, som säger att han är 16 år, med fräknar och tydlig norsk brytning söker asyl här.
- En mörkhårig pojke, som säger att han är 16 år, med MENA-utseende och tydlig norsk brytning söker asyl här.
Senast redigerad av MoLoK 2012-09-22 kl. 20:24.
2012-09-22, 20:27
Medlem
Dimpens avatar
ÄGER fosterfamiljen tjejen eller?

Nä vi har lagar och regler i Sverige. Dessa följer Migrationsverket.

Reglerna gäller ALLA som inte är svenska medborgare.

Så varför skulle de inte gälla henne? Och hur kan fosterfamiljen sätta sig över lagen?

Dom har valt att ta henne i sin familj och det innebär att dom också vet spelreglerna.

Annars är dom OLÄMPLIGA som fosterfamilj och skall av den anledningen MISTA vårdnaden om Haddiles.

Ska det vara SÅ svårt?
2012-09-22, 20:28
Medlem
megavboosts avatar
Citat:
Vill och vill... hanteringen verkar ha varit galen i det här fallet. Väldigt märkligt att flickan inte skickades till Frankrike direkt istället för till en svensk fosterfamilj.

Som sagt, jag vill gärna ha svar på följande innan jag tycker att hon ska stanna i Sverige:

- Finns det någon släkt till mamman? Mormor?
- Kommer flickan att växa upp på ett Rasmus på luffen-barnhem eller placeras hon där initialt tills en fransk fosterfamilj kan ordnas?
- Vilka kontakter har funnits mellan Sverige och Frankrike/Algeriet i det här fallet?

Jag tror att Sverige har gjort bort sig. Tiden får utvisa om så är fallet. Jag tror att svenska myndigheter struntat i att kontakta Frankrike i ett tidigt skede eftersom de inte trodde mamman hade franskt medborgarskap.

Jag misstänker att de trodde att det var en standardasylsökande mamma och det innebär att hennes barn skulle bli vårt om hon stack, precis som det brukar bli.

Jämför svenska myndigheters agerande i dessa två fall:

- En blond pojke, som säger att han är 16 år, med fräknar och tydlig norsk brytning söker asyl här.
- En mörkhårig pojke, som säger att han är 16 år, med MENA-utseende och tydlig norsk brytning söker asyl här.
VARFÖR I HELVETE SKULLE EN NORSK POJKE SÖKA ASYL I SVERIGE??? dumfan
2012-09-22, 20:31
Medlem
En 2-årig flicka bidrar varken till lönedumpning, klyftor i samhället eller islamiseringen så hon är värdelös för regeringen. Jag hoppas att alla ni som i vanliga fall tycker att sverige har en bra invandringspolitik skäms.
2012-09-22, 20:31
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Jag kan gå i god för att mörkhyade killar med tydlig norsk brytning fått asyl i Sverige. Frågan är då om svenska myndigheter skulle ha agerat på samma sätt om dessa killar varit ljushyade och blonda?
2012-09-22, 20:32
Medlem
Dimpens avatar
Citat:

Den senare är muslim och DÅ är det skillnad!!!
Dumfan!!!
2012-09-22, 20:36
Medlem
kvistlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrektfia
Otroligt vilken mängd rasister det finns! Har ni ingen som helst medkänsla med andra människor. Ni borde skämmas allihop.

Men det är ju DU som är rasisten i detta sammanhang. Det är ju som anser att den biologiska mamman är mindre lämpad att ta hand om barnet än fostermamman, och det baserar du enbart på hudfärg! Naturligtvis ska vi göra allt för att barnet ska kunna återförenas med sina biologiska föräldrar, och ge det stöd som behövs för att det ska fungera. Skärp dig, vi kan väl inte hålla på och kidnappa en massa utländska barn bara för att skånska fostermammor ska kunna känna sig präktiga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in