Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-09-21, 17:27
  #1
Medlem
shoo alla ihopa! har jag förstått hela saker rätt med att göra spice? behöver man bara lägga t.e.x knaster i en skål sen i med mixen och aciton och röra runt ibland?

såna fall undrar jag vart kan jag köpa billiga mixer som man bara behöver hälla på och hur mycket kostar det att göra ca 100 g. skicka gärna länkar där ni köper ifrån billigt och bra!
Citera
2012-09-21, 18:25
  #2
Medlem
Pez-DJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilovemyweed
shoo alla ihopa! har jag förstått hela saker rätt med att göra spice? behöver man bara lägga t.e.x knaster i en skål sen i med mixen och aciton och röra runt ibland?

såna fall undrar jag vart kan jag köpa billiga mixer som man bara behöver hälla på och hur mycket kostar det att göra ca 100 g. skicka gärna länkar där ni köper ifrån billigt och bra!

Alldelens riktigt, du köper din cannabidioid blandar den i aceton och häller i en skål med knaster eller vad du nu väljer att blanda ut det med.
Rör om lite då och då och se till att det står på ett väl ventilerat område.
Sen då all aceton avdunstat och mixen torkat och är klar är det bara att använda !

Beror på vart man köper sin tex ur-144 eller vad man nu köper. Finns att köpa från 500kr/g till såna shoppar som inte vet vad dom håller på med som tar 2500kr/g.

1g mix bruka väl blandas till ca 30-50g knaster beroende på hur starkt man vill ha det å 50g knaster kostar allt från 50-100kr beroende på va du vill ha för kvalitet och smak.

så allt som allt kan man väl säga att om du blandar 1g mix till 50g knaster har du 100g röka för ca 1100-1200kr.

Branog mkt billigare än att köpa för 100kr/g, 12kr/g är lite bättre pris hehe.


Shoppar finns massor med länkar här på forumet bara att söka !
Citera
2012-09-21, 20:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pez-DJ
Alldelens riktigt, du köper din cannabidioid blandar den i aceton och häller i en skål med knaster eller vad du nu väljer att blanda ut det med.
Rör om lite då och då och se till att det står på ett väl ventilerat område.
Sen då all aceton avdunstat och mixen torkat och är klar är det bara att använda !

Beror på vart man köper sin tex ur-144 eller vad man nu köper. Finns att köpa från 500kr/g till såna shoppar som inte vet vad dom håller på med som tar 2500kr/g.

1g mix bruka väl blandas till ca 30-50g knaster beroende på hur starkt man vill ha det å 50g knaster kostar allt från 50-100kr beroende på va du vill ha för kvalitet och smak.

så allt som allt kan man väl säga att om du blandar 1g mix till 50g knaster har du 100g röka för ca 1100-1200kr.

Branog mkt billigare än att köpa för 100kr/g, 12kr/g är lite bättre pris hehe.


Shoppar finns massor med länkar här på forumet bara att söka !

okej tack så mycket, skulle fortfarande vela folk länka lite shopar. går det bra med sån organo krydda eller vad den heter? och fall man har 50g sån när man blandar hur mycket tyngre blir det typ? dubbelt så mycket som du sa?
Citera
2012-09-21, 20:50
  #4
Medlem
HerrFrobergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilovemyweed
okej tack så mycket, skulle fortfarande vela folk länka lite shopar. går det bra med sån organo krydda eller vad den heter? och fall man har 50g sån när man blandar hur mycket tyngre blir det typ? dubbelt så mycket som du sa?

Hur är det med matten?
50g + 1g kommer inte bli 100g
Citera
2012-09-21, 20:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFroberg
Hur är det med matten?
50g + 1g kommer inte bli 100g

haha nää det förstår jag med, fast förstod inte vad han menade riktigt. någon som vet var man kan köpa Rökmix Vanillaflush eller Blueberry Jum Jum, eller något annat bra! och måste vara en sida där man hämtar ut de kan inte få det skickat hem till mig. e detta en säker sida? http://rcsverige.net/products-page/rokmixar/
__________________
Senast redigerad av ilovemyweed 2012-09-21 kl. 21:09.
Citera
2012-09-21, 21:17
  #6
Medlem
Bongmons avatar
1: Glasskål. Häll i nån dl kemiskt ren aceton.

2: Häll i 1-3g syntetiska cannabinoider. rör till de löst sig, tar ca 10 sekunder.

3: Lägg i ditt knaster o låt det suga upp acetonet.

4: låt torka.

5: rök.
Citera
2012-09-21, 21:20
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
1: Glasskål. Häll i nån dl kemiskt ren aceton.

2: Häll i 1-3g syntetiska cannabinoider. rör till de löst sig, tar ca 10 sekunder.

3: Lägg i ditt knaster o låt det suga upp acetonet.

4: låt torka.

5: rök.

okej tack så mycket, kan du ge tips på någon bra sida jag kan beställa ifrån?
Citera
2012-09-21, 21:28
  #8
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilovemyweed
okej tack så mycket, kan du ge tips på någon bra sida jag kan beställa ifrån?

vi får inte prata shoppar utanför delforat för just shoppar. Men här är en tråd om en väldigt pålitlig shop. https://www.flashback.org/t1367694
Högklassigt och billigt. Köper du 10g av en sort och 10g av en annan, plus väljer ups-frakt (ja tror det är det säkraste) så ger du lite under 3000kr för det, ca 150kr/g. Blir ju billigare ju mer du köper sen också.

De har ju am-2201, mam-2201, ur-144, 5f-ur-144, ab-001, akb-48 sist ja var inne där o kollade. Kanske nått mer nu i sc-väg.

Knaster kan du köpa på smoketower.com och "gripen kemiskt ren aceton" finns på ica för 15-25kr.
Citera
2012-09-22, 03:19
  #9
Medlem
Pez-DJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFroberg
Hur är det med matten?
50g + 1g kommer inte bli 100g

haha va nog jag som förklarade lite dåligt, glömde skriva x2

så allt som allt kan man väl säga att om du blandar 1g mix till 50g >>> x2 <<<knaster har du 100g röka för ca 1100-1200kr.

Så skulle det vart !
Citera
2012-09-22, 11:31
  #10
Medlem
MaQens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
1: Glasskål. Häll i nån dl kemiskt ren aceton.

2: Häll i 1-3g syntetiska cannabinoider. rör till de löst sig, tar ca 10 sekunder.

3: Lägg i ditt knaster o låt det suga upp acetonet.

4: låt torka.

5: rök.


1. Kvittar det om det är 1-2dl aceton? Och vad blir skillnaden?
2. Antar att det beror på hur mycket Aceton man tar?
3. Antar att det är "smaken"? Kvittar det vilken Knaster man tar? EDIT: Hur mycket bör man ta?
4. Bara till att lägga det på lite hushållspapper?

Kan detta på något viss blir giftigt? För det låter ganska lätt :=)?

EDIT 2:
Citat:
Ursprungligen postat av Pez-DJ
haha va nog jag som förklarade lite dåligt, glömde skriva x2

så allt som allt kan man väl säga att om du blandar 1g mix till 50g >>> x2 <<<knaster har du 100g röka för ca 1100-1200kr.

Så skulle det vart !
Förstår dig fel kanske man behöver man 100g knaster eller 50g, efter som du skriver 50gx2(gånger två) Så menar du 1g för 100g, eller vad? (Kan vara tröttheten som gör att jag inte förstår...:P, eller att jag bara är lite "borta"
__________________
Senast redigerad av MaQen 2012-09-22 kl. 11:51.
Citera
2012-09-22, 13:39
  #11
Medlem
MrMaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
1: Glasskål. Häll i nån dl kemiskt ren aceton.

2: Häll i 1-3g syntetiska cannabinoider. rör till de löst sig, tar ca 10 sekunder.

3: Lägg i ditt knaster o låt det suga upp acetonet.

4: låt torka.

5: rök.

ifall jag förstår rätt så behöver man runt 35-50gram knaster till 1-2gram oider? beroende på hur starkt de ska va?

men behöver man röra runt medan knastret suger upp acetonet? och måste det stå under ventilation fläkt? eller liknade?
Citera
2012-09-22, 14:48
  #12
Medlem
HerrFrobergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pez-DJ
haha va nog jag som förklarade lite dåligt, glömde skriva x2

så allt som allt kan man väl säga att om du blandar 1g mix till 50g >>> x2 <<<knaster har du 100g röka för ca 1100-1200kr.

Så skulle det vart !

Jag hade bara lite roligt på ilovemyweed's bekostnad, jag tycker du förklarade bra
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback