Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-03-31, 20:14
  #1
Medlem
jag skulle vilja använda mitt vanliga gsm vodafoneabonnemang till denna 3g mobil, men då står det att den inte hittar något nät, dvs man kan inte ringa överhuvudtaget, har även prövat med att få ett nyare kort till själva abbonemanget det funkade inte heller...

är det så jävligt att man inte kan använda vodafones 3g-telefoner till ett vanligt månadsabbonemang från vodafone? kan man fixa det på något sätt, t.ex genom att låsa upp telefonen, skulle det fungera då med detta abonnemang tror ni? för jag skrv upp mig på detta abonnemang för 2 månader, och det går ut i oktobter, så jag måste ju använda det om jag inte vill betala för något jag inte använder
Citera
2005-04-08, 11:15
  #2
Medlem
gonimbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr^FreezE
jag skulle vilja använda mitt vanliga gsm vodafoneabonnemang till denna 3g mobil, men då står det att den inte hittar något nät, dvs man kan inte ringa överhuvudtaget, har även prövat med att få ett nyare kort till själva abbonemanget det funkade inte heller...

är det så jävligt att man inte kan använda vodafones 3g-telefoner till ett vanligt månadsabbonemang från vodafone? kan man fixa det på något sätt, t.ex genom att låsa upp telefonen, skulle det fungera då med detta abonnemang tror ni? för jag skrv upp mig på detta abonnemang för 2 månader, och det går ut i oktobter, så jag måste ju använda det om jag inte vill betala för något jag inte använder

för faen.. du har väl garanti på telefonen ??
kan du inte använda den så måste du ju skicka den på uppgradering/service.
Snacka med dom där du köpte den..
Citera
2005-04-08, 23:15
  #3
Medlem
GSM_techs avatar
Sorry

Du behöver rensa ur Voda-skiten ur telefonen och låsa upp den innan du får npn vettig användning för den med andra kort än den serien som den släpptes med
Citera
2005-04-09, 16:58
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr^FreezE
jag skulle vilja använda mitt vanliga gsm vodafoneabonnemang till denna 3g mobil, men då står det att den inte hittar något nät, dvs man kan inte ringa överhuvudtaget, har även prövat med att få ett nyare kort till själva abbonemanget det funkade inte heller...

är det så jävligt att man inte kan använda vodafones 3g-telefoner till ett vanligt månadsabbonemang från vodafone? kan man fixa det på något sätt, t.ex genom att låsa upp telefonen, skulle det fungera då med detta abonnemang tror ni? för jag skrv upp mig på detta abonnemang för 2 månader, och det går ut i oktobter, så jag måste ju använda det om jag inte vill betala för något jag inte använder

Det fungerade alldeles utmärkt med mitt gammla SIM i min v800, så det borde fungera med ditt också. Ring kundtjänst, sällan väntetid och och jag har alltid fått bra hjälp (till skillnad ifrån andra bolags kundtjänst).
Citera
2005-04-09, 21:15
  #5
Medlem
gonimbes avatar
Kan vara så att ditt simkort är förgammalt.
Citera
2005-04-10, 07:48
  #6
Medlem
Tror inte att kortet är för gammalt då jag har kört en v800 med ett 7 år gammalt vodafonekort(endast 2g företagsabb). Måste vara nåt annat som spökar, rekommenderar ett servicebesök på den telefonen.

/tjimme
Citera
2005-04-10, 07:57
  #7
Medlem
gonimbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjimme
Tror inte att kortet är för gammalt då jag har kört en v800 med ett 7 år gammalt vodafonekort(endast 2g företagsabb). Måste vara nåt annat som spökar, rekommenderar ett servicebesök på den telefonen.

/tjimme
Jag har bytt ut 3 år gamla simkort som inte funkade i kundens nya mobil.
så det är olika.. men ja tror som du. att det är ett servicebesök som gäller..
fast har du köpt den och inte kan använda den sen du köpte den så borde du kunna "DOA" den.. alltså få den utbytt direkt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback