2012-09-20, 13:55
Medlem
Hej! Jag ska skriva ett kort arbete på ca 3 sidor om CPU och om dess komponenter samt om hur allt fungerar. Det jag behöver hjälp med är bra källor jag kan använda mig av. Helst webbsidor men även böcker samt tidskrifter funkar. Ingen wikipedia eller annan dålig källa.

Universitetsnivå

Tack på förhand!
Citera
2012-09-20, 14:12
Medlem
Wikipedia är ingen dålig källa för information nu för tiden då all information uppdateras mer frekvent än tidigare.
Citera
2012-09-20, 14:13
Bannlyst
"Universitetsnivå"? Lite väl brett, kanske? Jag antar att du menar grundläggande nivå?

Gå till biblioteket och låna en bok inom digital- och datorteknik så kan du bläddra igenom själv och välja lämpliga ämnen/rubriker. Att skumma igenom böcker på flera hundra sidor över internet eller PDF skulle inte jag föredra i alla fall.
Citera
2012-09-20, 14:26
Medlem
svampdamps avatar
Ta reda på de olika grundkomponenterna i en CPU, läs om dem och hur de samverkar med resten av datorn.
Citera
2012-09-20, 14:36
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kjell & Co har en hyfsad bild över CPU -> http://www.kjell.com/fraga-kjell/hur...rns-egenskaper
Citera
2012-09-20, 15:05
Medlem
OffensiveShits avatar
Nätet går ju bra sålänge du hittar upphovsmannen och vem han/hon är vad hon gör, om skriften är erkänd som vetenskaplig osv osv. Googla googla googla
Citera
2012-09-20, 15:48
Medlem
pontusens avatar
Kanske kapitel 4 i Computer organization and design - the hardware/software interface av Patterson och Hennessey kan vara något?
Citera
2012-09-20, 16:36
Medlem
Tack alla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här