Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-09-16, 16:58
  #1
Medlem
Gick med på dejtingsidan som en rolig grej för ett tag sen. Betalade för en tremånaders prenumeration men tröttnade snabbt. Nyfikenheten stillad.

Nu har jag insett att jag fortsatt att betalat eftersom de drar en summa automatiskt varje månad. Well. Fair enough. "Då får jag väl gå ur nu, tänkte jag. Grejen är att det "inte går" att avsluta prenumerationen... Är det någon som vet hur man gör?

Läser man här (som jag tyvärr inte gjorde innan jag gick med) så är det fler än jag som har problem: http://www.rejta.se/omdome/352354/match.com

Namnet Åsa Nicklasson dyker upp överallt. Vem är hon?
Citera
2012-09-16, 17:14
  #2
Medlem
EvilGuys avatar
Sist jag var medlem var man tvungen att stänga av en funktion som styrde automatisk förlängning, borde finnas med i någon FAQ eller liknande på sidan.
Citera
2012-09-16, 17:30
  #3
Medlem
Citat:
Sist jag var medlem var man tvungen att stänga av en funktion som styrde automatisk förlängning, borde finnas med i någon FAQ eller liknande på sidan.

Jo, det står hur man ska göra. Saken är att det inte går. Deras beskrivninhar slutar i en återvändsgränd.

Första steget:

Citat:
+ Din profil slutar att visas på Match.com och du får inte längre aviseringsmejl eller mejl från Match.com samarbetspartner.
+ Hela din profil finns dock kvar och du kan när som helst aktivera den igen genom att logga in på Match.com som vanligt, eller genom att klicka på länken i mejlet vi skickar till din registrerade e-postadress när du inaktiverar din profil.
+ Observera att din prenumeration fortlöper även om du inaktiverar din profil. Du kan stänga av den automatiska förnyelsen genom att klicka på "Hantera prenumeration" på sidan "Konto och prenumeration".
+ Om du istället vill avsluta ditt medlemskap på Match.com och helt radera ditt konto, klicka på länken längst ner på sidan.

Jag ska alltså trycka på "Hantera prenumeration" på sidan "Konto och prenumeration". Jag gör så.

Då kommer jag till en sida där jag kan betala för en ny prenumeration. Men inte ett ord om hur man avslutar.

Vet någon?
Citera
2012-09-16, 17:39
  #4
Medlem
Verdess avatar
Jag vet inte hur du ska göra.

Efter att ha läst om dom på rejta och deras svar så blir man ju nästan mörkrädd. Ett av Åsas svar till en missnöjd kund som de tagit pengar av:

Citat:
Hej Stefan
Tråkigt att du känner så här...Men tyvärr är det så här att det är våran policy att inte betala tillbaka ngt. Du förstår väl att även vi måste tjäna pengar på våran verksamhet.
Jag hoppas du har överseende.

Mvh
Åsa

Och du...Det är ju inte så mycket...så det klarar du dig säkert utan


Citera
2012-09-16, 17:47
  #5
Medlem
Ja, man blir mörkrädd. Hm.. Jag brukar vara smartare än så här, men den här gången verkar det som att jag blivit lurad. Man lär så länge man lever. Jag skulle ha googlat dem innan jag gick med.

Jag ska ringa dem i morgon - men kommer bli förvånad om jag kommer fram. Annars får jag väl knacka på deras dörr. Jag drar mig faktiskt inte för sådant och människor brukar bli mer hjälpsamma ansikte mot ansikte.
Citera
2017-11-13, 13:03
  #6
Medlem
se.support@contact.europe.match.com

Hoppas på att det går att säga upp sin prenumeration genom mejl till ovan.

Match har ett telefonnummer också : 08-52 50 08 50
Man kommer till en återvändsgränd där, MEN de berättar i alla fall om ovan (onödigt långa) email som jag nu hoppas på att de kollar och säger upp min prenumeration.

Meddelade dem även i mejlet att det inte är konsumentmässigt riktigt med missvisande och felaktig information vid följandet av instruktionerna beskrivna på deras hemsida om tillvägagångssättet vid uppsägning av prenumerationen. Blir spännande att se om de har någon kommentar till det.

// Chrillinator
Citera
2017-11-13, 13:07
  #7
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegrandChai
Nu har jag insett att jag fortsatt att betalat eftersom de drar en summa automatiskt varje månad. Well. Fair enough. "Då får jag väl gå ur nu, tänkte jag. Grejen är att det "inte går" att avsluta prenumerationen... Är det någon som vet hur man gör?

Du kontaktar din bank och säger att siten genomför betalningar utan ditt godkännande.

Det ger företaget ALLVARLIGA problem vilket i förlängningen kan leda till att de förlorar sin access till betaltjänster i europa.
__________________
Senast redigerad av Trolltestet 2017-11-13 kl. 13:10.
Citera
2017-11-13, 16:48
  #8
Medlem
killawifes avatar
Du kan bara stänga av deras dragning i din bankapp. Sen dras inga mer pengar. Om du meddelar dom skriftligen att du vill gå ur så har de sen inga lagliga möjligheter att kräva dig på pengar förutom ev. uppsägningstid och så.
Citera
2017-11-13, 21:33
  #9
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Du kontaktar din bank och säger att siten genomför betalningar utan ditt godkännande.

Det ger företaget ALLVARLIGA problem vilket i förlängningen kan leda till att de förlorar sin access till betaltjänster i europa.
Då kommer de att svara har du godkänt att betala, så kommer de inte göra ett skit, ditt problem. (nordea)

Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Du kan bara stänga av deras dragning i din bankapp. Sen dras inga mer pengar. Om du meddelar dom skriftligen att du vill gå ur så har de sen inga lagliga möjligheter att kräva dig på pengar förutom ev. uppsägningstid och så.
Många kör att du måste säga upp via FAX.. Fixa det idag.. 99% av folket kan inte det.
Citera
2017-11-14, 01:57
  #10
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuriousRage
Då kommer de att svara har du godkänt att betala, så kommer de inte göra ett skit, ditt problem. (nordea)


Många kör att du måste säga upp via FAX.. Fixa det idag.. 99% av folket kan inte det.

Haha! Vilka tomtar. Tur det finns detta då: https://www2.myfax.com/eu
Citera
2017-11-14, 02:01
  #11
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuriousRage
Då kommer de att svara har du godkänt att betala, så kommer de inte göra ett skit, ditt problem. (nordea)

Med tanke på att Nordea är i full färd med en landsflykt, så finns det anledning för rättssverige att ta deras svar med en låda salt i det avseendet.
Citera
2019-03-10, 20:14
  #12
Medlem
Beskrivningen fungerar om du gör det på en dator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback