Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-11, 19:03
  #769
Medlem
Det får man ge Lindström att han lägger ut det på Facebook så alla kan kommentera.Så han skäms ju inte för sitt handikapp på något sätt.
__________________
Senast redigerad av OberynMartell 2018-06-11 kl. 19:07.
Citera
2018-06-11, 19:24
  #770
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vilken överraskning. Än en gång har han skrivit en krönika som handlar om Sverigedemokraterna. Mer än varannan av Lindströms krönikor handlar om SD och det börjar bli tröttsamt. För en del år sedan lästa jag Lindströms krönikor som ofta var bra, men nu läser jag dem knappt inte längre. Politisk analys är inte riktigt hans grej och det blir bara känslomässigt tyckande.

Lindström har väl skrivit om SD i över 8 år? Karln är helt besatt av dem. Hur många gånger kan man älta samma sak om och om igen? Vi vet att Lars tycker att SD är dumma. Det skriver han en krönika om ungefär varannan vecka. I mellantiden roar han sig med att skriva livsbetraktelser och filosofiska utsvävningar som ingen tycks ta någon större notis om.
Citera
2018-06-11, 19:42
  #771
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vilken överraskning. Än en gång har han skrivit en krönika som handlar om Sverigedemokraterna. Mer än varannan av Lindströms krönikor handlar om SD och det börjar bli tröttsamt. För en del år sedan lästa jag Lindströms krönikor som ofta var bra, men nu läser jag dem knappt inte längre. Politisk analys är inte riktigt hans grej och det blir bara känslomässigt tyckande.
Jag förstår inte att tidningen kan acceptera att han så ofta skriver förlöjligande om SD och deras väljare och sympatisörer.
Citera
2018-06-11, 19:54
  #772
Medlem
SD får ju mer uppmärksamhet ju mer han skriver om SD.
Tänker han inte på vad han skriver.
Han kan väl skriva om ordentliga problem istället men det är han för feg för.
Har han någonsin skrivit om hedersvåld eller problemen i förorterna.
Vad gör han den andra tiden när han inte skriver.
Kan ju inte ta så lång tid att skriva dem krönikorna han skriver.
Citera
2018-06-11, 19:59
  #773
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Jag förstår inte att tidningen kan acceptera att han så ofta skriver förlöjligande om SD och deras väljare och sympatisörer.

Lasse Lindström är en startkt bidragande faktor som har fått mig att tippa över till att rösta på SD i detta val, i ren protest. Så lite inflytande har han ju med sina krönikor.

St Lars är ledsen för att han blivit idiotförklarad av bl a Mattias Karlsson, letar man i hans krönikor består dom ju inte av annat än förolämpningar, misskreditering och brunmålning av SD och dess väljare. Snacka om att kasta sten i glashus.

Vi får väl se hur länge Lars tillåts hålla antiSD-låda i Expressen, om han kontinuerligt och förolämpar 20-25% av läsekretsen kanske dom inte har råd att betala hans lön vad det lider. Då får han kanske flytta till Norrland(?) igen och skriva krönikor i Flamman istället. Hoppas dom blir publicerade på nätet.
Citera
2018-06-11, 22:33
  #774
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Lasse Lindström är en startkt bidragande faktor som har fått mig att tippa över till att rösta på SD i detta val, i ren protest. Så lite inflytande har han ju med sina krönikor.

St Lars är ledsen för att han blivit idiotförklarad av bl a Mattias Karlsson, letar man i hans krönikor består dom ju inte av annat än förolämpningar, misskreditering och brunmålning av SD och dess väljare. Snacka om att kasta sten i glashus.

Vi får väl se hur länge Lars tillåts hålla antiSD-låda i Expressen, om han kontinuerligt och förolämpar 20-25% av läsekretsen kanske dom inte har råd att betala hans lön vad det lider. Då får han kanske flytta till Norrland(?) igen och skriva krönikor i Flamman istället. Hoppas dom blir publicerade på nätet.

Ja, sen de började med videor i varje artikel så har jag slutat kolla på annat än startsidan (och det gör jag inte så ofta som tidigare) och idag när jag kollade den, så kom jag till trådens huvudfigur... och då tappar man verkligen lusten för att kolla på Expressen...

Funderar på att fråga nån hur man kan spärra webbläsaren från att kunna visa Expressens sida, och Lars ökade på incitamentet att göra så en hel del idag.
Citera
2018-06-11, 22:52
  #775
Medlem
fostroms avatar
Lindströms analys av SD baseras på observationer som gjordes för 30 år sedan, varför krönikorna framstår som bisarra för oss som har en uppdaterad verklighetsbild. I Lindströms värld är det fortfarande 80-tal och Jimmie & Co är ett gäng skrålande skinheads från BSS. Det är i detta kontext vi måste läsa hans litanior. Lindström upplever sig som en nyckelspelare i kampen mot det onda, men fäktar bara fumligt mot sina egna hjärnspöken. Mannen tycks vara kliniskt befriad från självinsikt och är sorglöst omedveten om att han blivit en driftkucku. Det finns många stollar som skriver på samma tema som Lindström, men han är oöverträffad i bristen på stilistisk förmåga, torftighet och avsaknad av punchlines.
Citera
2018-06-12, 06:27
  #776
Medlem
Lars L är anledningen till att jag själv slutat köpa Expressen. Otroligt naiva artiklar.
Citera
2018-06-12, 06:29
  #777
Avstängd
Arkhamists avatar
Jag tillhör inte de som tror att Lars Lindström är en idiot. Jag tror att han mycket väl vet hur han framstår. Däremot är han, precis som en del figurer på det här forumet, betald för att framhärda i sina vansinniga åsikter.

De gör det inte av övertygelse utan av bekvämlighet. Ekonomisk trygghet är viktigare än ryggdunkar av en svajande opinion.
Citera
2018-06-12, 17:22
  #778
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Jag tillhör inte de som tror att Lars Lindström är en idiot. Jag tror att han mycket väl vet hur han framstår. Däremot är han, precis som en del figurer på det här forumet, betald för att framhärda i sina vansinniga åsikter.

De gör det inte av övertygelse utan av bekvämlighet. Ekonomisk trygghet är viktigare än ryggdunkar av en svajande opinion.
Den där fylle-Lars på Expressen lär få sparken efter valet, om Expressen vill överleva som tidning.
Kommer inte att finnas någon plats för sådana dillerier som hans i framtiden.

Kom ihåg var ni läste det först.
Det lär bli en rejäl rensning av krönikörer framöver.
__________________
Senast redigerad av Rimbert 2018-06-12 kl. 17:28.
Citera
2018-06-13, 04:13
  #779
Medlem
JBernards avatar
Det kategoriska SD-hatet verkar vara en viktig del av Lasses identitet och hans egentliga ”claim to fame”. Man anar att hans 80-talskunskap om musik kanske inte är så intressant längre och att han saknar kompetens inom andra områden. SD är helt enkelt hans födkrok.
Citera
2018-07-12, 11:58
  #780
Medlem
Grus-Olles avatar
Lars Lindström måste vara en av de absolut fegaste människorna i detta land. Han skulle förmodligen aldrig våga medverka i en debatt i te x Almedalen. Det är väl därför han kör med sina totalt meningslösa monologer. Jävla nolla! https://www.facebook.com/larslindstrom.public/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback