Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-13, 08:03
  #649
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ursäkta, jag skrev mitt inlägg innan Lars lyckades skriva ännu en obegriplig "krönika".



Stark rubrik, Lars. Visst, oftast styr inte skribenten rubriken, men...



Jag har inga ord. När ska kung Carl Gustaf rädda oss alla, någon som knappt har makt över vad han ska äta till middag? Berätta för oss Lars!



Wow. Sluta inte bre på med stora penslar Lars.



Något slags totalt irrelevant fakta? Lars, dessa statyer tillhör fortfarande historien, plus alla tolkar dom inte så knäppt som du gör. Sök hjälp.



Jag tror de flesta faktiskt inte bryr sig ett skit. Fakta är Lars - de flesta har nog inte ägnat statyerna en tanke. Fattigpensionären eller den misshandlade kvinnan i Kungsör bryr sig nog inte ett piss om statyerna kring slottet. Herregud, Lars, kom ut ur din filterbubbla!

Läs haveriet här: https://www.expressen.se/kronikorer/...aktsstatyerna/

Ja, herregud, allt lidande som dessa statyer har orsakat... Absolut ett av Sveriges mer angelägna problem att ta i tu med detta.
Citera
2017-11-13, 08:07
  #650
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Har Lars Lindströms namn inte droppats alls i de senaste uthängningarna av diverse mediefolk?

Allt i hans person, åsikter, utseende och framtoning bara skriker ju våldtäktsman.

Precis vad jag börjat fundera över också... Kanske inte våldtäktsman men åtminstone någon som sätter på allt som rör sig och gärna små unga praktikanter. Hans senaste krönika (slottet) känns mest som en "Kapten Klänning" grej. Får honom att verka sympatisk på krogen.
Citera
2017-11-13, 15:40
  #651
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Har Lars Lindströms namn inte droppats alls i de senaste uthängningarna av diverse mediefolk?

Allt i hans person, åsikter, utseende och framtoning bara skriker ju våldtäktsman.
Som med Lindberg (AB) Swedin (AB) och till viss del Arnstadt trots att han verka gilla och lägga händerna runt låren på sina nysvenska barnvänner så tror jag att deras utveckling sexuellt inte nått gängse övergreppsnivåer utan stannat vid 11-12 års ålder med ett kompenserande genom bekräftelse i kärnuttryck i sina alster. Sorgligt värre.

Med dessa namn är ju den aktuella frågan om dessa herrar genomgått en neurologisk undersökning. Det hade varit till hjälp för både dem och dess åhörare.
Citera
2017-11-19, 16:09
  #652
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Precis vad jag börjat fundera över också... Kanske inte våldtäktsman men åtminstone någon som sätter på allt som rör sig och gärna små unga praktikanter. Hans senaste krönika (slottet) känns mest som en "Kapten Klänning" grej. Får honom att verka sympatisk på krogen.

jens Ganman gjorde just det.. fast han kanske skämtar.. men han listade iaf honom med dom andra. Skull iaf vara grädden på moset.
Citera
2017-11-25, 09:50
  #653
Medlem
Fredagsmys med Lars: https://twitter.com/daccraft/status/934039295299551232

Jisses
Citera
2017-11-25, 11:58
  #654
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
Fredagsmys med Lars: https://twitter.com/daccraft/status/934039295299551232

Jisses

Herregud.
Gud som haver barnen kär, se till Lars som liten är...
Citera
2017-11-25, 12:30
  #655
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
Fredagsmys med Lars: https://twitter.com/daccraft/status/934039295299551232

Jisses

Den där länken borde vara under humor-tråden. Skräckexempel på en DN-skadad Södermalmare som "vet allt". Helt otroligt att han avlönas för sina krönikor. - Vad är det för chefer egentligen på våra kvällstidningar? De anställer ju bara PK-dårar som ser nazister i varenda buske, SD maniska individer som sitter på Södermalm med all makt men ser sig själva som offer och i underläge och humanismens väktare.

Videon är inspelad på redaktionen.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2017-11-25 kl. 13:18.
Citera
2017-11-25, 12:47
  #656
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
jens Ganman gjorde just det.. fast han kanske skämtar.. men han listade iaf honom med dom andra. Skull iaf vara grädden på moset.
Fast det stod väl bara "Lindström"? Har för mig att det bland initialerna på folk som kunde komma att dras in i metoo fanns "FL". Kan det då inte röra sig om domaren i På spåret?
Håller alla tummar att det är Lars men det kanske är för bra för att vara sant. Han, Anders Lindberg och Henrik Arnstad är väldigt lika varandra, och borde sitta inlåsta någonstans.
Citera
2017-11-25, 13:09
  #657
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Fast det stod väl bara "Lindström"? Har för mig att det bland initialerna på folk som kunde komma att dras in i metoo fanns "FL". Kan det då inte röra sig om domaren i På spåret?
Håller alla tummar att det är Lars men det kanske är för bra för att vara sant. Han, Anders Lindberg och Henrik Arnstad är väldigt lika varandra, och borde sitta inlåsta någonstans.

Fast han använder hela namnet i sina ”diagram”. Frågan om han bet något eller trollar.
Citera
2017-12-04, 10:00
  #658
Moderator
-Info-s avatar
Sverige är ingen åsiktsdiktatur, anser Lars Lindström:

Citat:
Det bisarra är när de mest högljudda kan påstå att de är åsiktsförtryckta

Aldrig har så många haft möjlighet att offentligt uttrycka en sådan mångfald av vitt skilda åsikter, om allt och alla. Men det får man väl inte säga längre i den här jämrans åsiktsdiktaturen!

https://www.expressen.se/kronikorer/...ktsfortryckta/

Undras om hans journalistkollega Staffan Heimerson håller med honom? Han blev ju utsparkad från Aftonbladet för att han uttryckte fel åsikt.

Visserligen kunde Heimerson uttrycka sin åsikt i Aftonbladet, men han kommer inte att kunna göra det två gånger. Att uttrycka fel åsikt ger konsekvenser. Man straffas. Möjligheten att uttrycka sin åsikt i fortsättningen stryps.

Och det mest allvarliga i detta är ju att det skrämmer andra från att säga vad de egentligen tycker. Genom att straffa dem som uttrycker sin åsikt statuerar man exempel. Det är så åsiktsdiktaturen upprätthålls. Att uttrycka fel åsikt ska ge konsekvenser. Det ska kännas.

Funderar man på en karriär inom vissa branscher så har man inget val. Man måste "ha" rätt åsikt. Annars är det bara att glömma den karriären.
Citera
2017-12-04, 18:05
  #659
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Fast han använder hela namnet i sina ”diagram”. Frågan om han bet något eller trollar.
Aftonbladet hängde ut en Expressenjournalist, som inte är namngiven än. Detta tillsammans med Jens Ganmans fb lista på ännu skyddade sextrakasserare. "Lindström".
Citera
2017-12-04, 18:19
  #660
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreherI
Aftonbladet hängde ut en Expressenjournalist, som inte är namngiven än. Detta tillsammans med Jens Ganmans fb lista på ännu skyddade sextrakasserare. "Lindström".

Det skulle vara för bra för att vara sant. Tycker att expressen i kvällstidningmått har höjt rinbban ett par tio steg. Men den där Lindström stör mig. Vet inte varför. Är det skägget? Läser inte enns hans krönikor. Han och överklasskäringen med brunråttorna. Sedan kan jag läsa expressen utan allt för stora blodtrycksproblem.

Expressen kan väll få heimersson i utbute mot Lindström och Brunråttan?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback