2014-08-19, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Människan verkar uppenbart störd:

http://www.expressen.se/kronikorer/l...-humor-i-lund/

Att Åkesson svarar att han lyssnar på Gyllende Tider, och gärna äter Pizza, ger denna reaktion hos Lundström: "Jag garvade så våldsamt att en framtand höll på att lossna."

Verkar inte ha alla hästar hemma den mannen, en helt genommärklig krönika helt enkelt. Läs och skratta.

Jag reagerade också likadant när jag läste "krönikan" eller vad det nu var för något. Jag förstod faktiskt ingenting av det han skrev. Var det någon slags djupare politisk analys av situationen i Sverige f.n? Var det möjligen ett utspel i ren desperation, en ropandes röst i öknen? Komik, ja i så fall skrattar L.L och jag inte åt samma saker.

Jag var på vippen att skapa en ny tråd om detta innan jag upptäckte att det var fler som var inne på samma tankar. Någonting är uppenbart fel på den mannen.
Citera
2014-08-19, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag reagerade också likadant när jag läste "krönikan" eller vad det nu var för något. Jag förstod faktiskt ingenting av det han skrev. Var det någon slags djupare politisk analys av situationen i Sverige f.n? Var det möjligen ett utspel i ren desperation, en ropandes röst i öknen? Komik, ja i så fall skrattar L.L och jag inte åt samma saker.

Jag var på vippen att skapa en ny tråd om detta innan jag upptäckte att det var fler som var inne på samma tankar. Någonting är uppenbart fel på den mannen.

Jag satt bredvid han på bussen i innerstan. Han ser ut som en sliten narkoman. Smal och tärd.
Citera
2014-08-19, 23:41
Medlem
PiusXIIIs avatar
Jag tror att Lindström menar Åkesson är så angelägen om att passa in som en slags Medelsvensson att det blir komiskt. Eller?
Citera
2014-08-19, 23:54
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Uppenbarligen är inte Lars Lindström fullt frisk. Krönikan pyr ett klassförakt som är vanligt bland journalister och krönikörer. Bemödar mig inte ens att sända ett mejl.
Citera
2014-08-20, 00:14
Medlem
JBernards avatar
Det är förmodligen tänkt att vara en sarkastisk krönika som går ut på att förlöjliga Åkesson. Dessvärre är den så manisk och otydlig (författad på fyllan?) att det inte blir riktigt som han tänkt sig, Lindström. Jag är ingen större fan av Åkesson eller SD men mina sympatier hamnar lätt hos honom varje gång någon rättrådig journalist vill skaffa sig ryggdunkar på hans bekostnad.

För övrigt verkar han Lindström vara både pantad och osympatisk. Man kan ju fundera över hur låg lägstanivån på Expressens medarbetare egentligen är. Jag undviker vanligtvis att läsa sånt där dravel.
Citera
2014-08-25, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discolampan
Jag satt bredvid han på bussen i innerstan. Han ser ut som en sliten narkoman. Smal och tärd.

Kanske skulle göra gott?

Pratar om vita veckor, då den ansvarslösa sommartiden skruvat upp alkoholkonsumtionen ett varv.

http://www.expressen.se/kronikorer/l...och-renoveras/
Citera
2014-08-27, 12:22
Medlem
På hans bildbyline ser han ut som direkt urkliven ur en dressmanreklam...varje gång jag ser den hör jag dressmanjingeln i huvudet..."Alla slipsar, tag 5 betala för en..endast 99 kronor!"
Citera
2014-08-27, 12:37
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejf
Det enda jag vet om Lindström är att han och hans bror Roger (på norran) har problem med spriten, deras farsa söp väl ihjäl sig så det är väl genetiskt.
Så det är väl därför dessa osammanhängande krönikor dyker upp.
Lars lindström började väl också sin karriär på Norran?
Har bekanta som kännet honom ,och han kan väl ändå inte vara så extremt korkad som han verkar?
Men han visar ju att kritikerna av SD är i princip bara idioter.
Finns inget konkret att kritisera,så då håller dom med fungerande hjärna käften.
Senast redigerad av Erk Swede 2014-08-27 kl. 12:40.
Citera
2014-08-28, 08:18
Medlem
Jag har också läst hans krönikor and SD.
Vet inte riktig om man ska ta honom på allvar eller om det är något som skulle vara med i nöjesdelen på tidningen.

Att varenda krönika bara spy ut sitt hat mot J Åkesson blir snart tröttsamt att läsa.
När han inte längre har något att skriva går han på JÅ utseende och frågar.
" Varför har du inte lagat din framtand "
Är det intressant för en ev röstberättigad att få veta?

http://www.expressen.se/kronikorer/l...dem-att-tveka/

Gick förbi honom på stan härom dagen och håller med föregående inlägg att han ser ut att ha någon sjukdomsbild.

Narkoman var också det första som slog mig.

Tror den här "journalisten" hade passat bättre som hovnarr eller något i den stilen.
Citera
2014-08-29, 23:15
Medlem
Var det inte han som tog över som ansvarig för Expressens nöjes och fredagsbilaga på 90-talet. När han tog över så har jag för mej att den var populär och lite trendig. (var väl några tjejer som gjorde den då) Men sen han tog över så föll populariteten, och den lades ned.

Sen när Robinson kom på TV, så drev han en kampanj och försökte få den nerlagd, mobbnings-tv eller något liknande kallade han det. Han skulle vara någon bror-duktig, gick väl sådär...
Citera
2014-08-29, 23:44
Medlem
Rammsbergs avatar
Även idag har denne Lindström fått till någon snurrig krönika om att SDs vallåt från 2009 hyllar partiets rasistiska och nazistiska förflutna. Lindström verkar inte ha alla makaroner i paketet precis.

http://www.expressen.se/kronikorer/l...-sin-historia/
Citera
2014-08-30, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Även idag har denne Lindström fått till någon snurrig krönika om att SDs vallåt från 2009 hyllar partiets rasistiska och nazistiska förflutna. Lindström verkar inte ha alla makaroner i paketet precis.

http://www.expressen.se/kronikorer/l...-sin-historia/

Att vara populist och fyllskalle samtidigt kan vara knepigt och resultera i sådana där tangentsnubblingar. Hade knappast slunkit igenom på den tiden det fanns korrekturläsare..

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in