Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-08, 17:11
  #145
Medlem
W-Zinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Kompetent kille den där Lindström. I en videokrönika förundras han över hur alla människor inte kallar sig för feminister. Han klumpar ihop alla icke-feminister och påstår att dom citat: Inte har den bästa kontakten med sina barn, läser färre romaner, har färre vänner, inte vågar söka hjälp när man mår dåligt, står för 80% av alla brott, 70% av alla självmord och lever ett kortare och tristare liv.

Om någon är intresserad av att skåda spektaklet så finns det här: http://www.expressen.se/tv/nyheter/i...strom-kronika/
Han är ju sinnessjuk. Kan Lars verkligen vara säker på att rösten från mannen, eller pojkmannen inte bara var hans egna schizofrena hjärna som spelade honom ett spratt.

Citat:
Alltså, så här var det. Jag stod lite trångt till på bussen eller om det var tunnelbanan, det var nog tunnelbanan ... Jag vred mig runt där på tunnelbanan eller om det var bussen, drog in hopkoket av dofter i en lång inandning, och försökte lokalisera var rösten kom ifrån, men det gick fortfarande inte. Det kan ha varit i torsdags. Det var definitivt i tunnelbanan.
Jag menar redan där ställer jag mig frågande hur det står still med Lars kognition.

Citat:
En dörr slog hörbart igen, en hund skällde, en cyklist plingade på sin ringklocka och susade hastigt förbi. Jag tänkte på mannen i tunnelbanan, det var i tunnelbanan. En man som inte är feminist kan vara en skrämd man

Är Lars Lindström en rädd man, därav också antifeminist. Är det månne rent av hörselhallucinationer Lars Lindström projicerar på sig själv. Är Lars Lindström schizofren?
Citera
2015-06-08, 17:39
  #146
Medlem
Enydrions avatar
Om Lars Lindström är feminist, så är det ju en alldeles utmärkt anledning att inte vara feminist, man vill ju inte förknippas med någonting som den människan tycker är bra...
Citera
2015-06-08, 20:07
  #147
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Lars Lindström är ett typexempel på en inskränkt PK-människa. Han behöver komma ut och träffa vanligt folk utanför twittermalm och berikas med andra åsikter än dom som florerar i den lilla likriktade ankdammen där kultureliten simmar omkring.
Citera
2015-06-08, 21:15
  #148
Medlem
Pendeks avatar
Lars försöker vara djup. Det blir bara löjligt när historien inte är djup. Han försöker också intrycket av att vara en djup tänkare samtidigt som han inte är en djup tänkare. Det är dock lätt att tro sig vara en djup tänkare när en ryggdunkas i en miljö där alla tänker lika.

Problemet, framförallt vänstern, är alla etiketter. Det är massor av dikotomier. Såklart en kan ha feministiska tankar utan att kalla sig feminist. Dessutom bryter han ut den fjuttig mening "jag är minsann inte feminist" ur sin kontext och bygger upp ett 4 minuters långt videoklipp där han beklagar sig över denna fjuttiga mening och denna, enligt honom, konstiga människa som inte har feministiska tankegångar.

Vi, liksom Lars, har ingen aning om pojkmannens syn på feminism, eller vad pojkmannens definition på feminism är. Lars gör samma fel som många andra, speciellt när det handlar om religion. En går in och debatterar med stängda öron och med egen terminologi. En försöker inte ens lyssna på motståndaren då en på förhand har bestämt alla definitioner, och bemöter motståndaren utifrån egna definitioner. Lars har redan bestämt, genom en simpel mening, att pojkmannen hyser vissa åsikter, som pojkmannen förmodligen inte gör.
Citera
2015-06-08, 21:50
  #149
Medlem
Djupfryss avatar
Lars undrar varför inte alla är feminister. Jag tror dessvärre att det inte stoppar där. Jag tror Lars undrar varför alla inte tycker som honom i alla större frågor, ja förmodligen även i mindre. Lars är nämligen väldigt god, han ger tiggare pengar, han står upp för allas lika värde och han är naturligtvis feminist samtidigt som han är islamkramare.
Lars är Bamse, bror Duktig och Dalai Lama i en och samma person. Supergod, och därför behöver han aldrig bekymra sig om att få sina resonemang att gå ihop. Han står ju för alla de rätta åsikterna. Så hur kan någon inte dela lille Lars åsikter?
Den saken har Lars väldigt klart för sig, även om han inte direkt skriver ut det i krönikan. Lars är övertygad om att vi som inte tycker som honom är slemmiga näthatande träsktroll som egentligen skulle behöva ett kok stryk, men god som lille Lars är försöker han istället på ett vänligt och pedagogiskt sätt få oss att förstå att det är oacceptabelt att bära på andra åsikter än hans egna.

Skrattade förresten som fan när han blev ägd av Granskning Sverige.
Citera
2015-06-08, 22:12
  #150
Medlem
hazzos avatar
Tycker karln ska våga byta definition. Nu kallar vi oss maskulinister o kör precis samma egenskaper som tillskrivs feminister. Hur blir reaktionen?

Förstår fortfarande inte hur man kan använda ett begrepp som bara inkluderar ett kön, när vi ska vara jämställda. Humanister kanske vore ett bättre begrepp.

Från en icke feminist som inte har några problem med könens eller andra gruppers lika rättigheter o möjligheter. Det som stör mig är ordet feminist.

Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Om Lars Lindström är feminist, så är det ju en alldeles utmärkt anledning att inte vara feminist, man vill ju inte förknippas med någonting som den människan tycker är bra...
Citera
2015-06-09, 10:30
  #151
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Lars undrar varför inte alla är feminister. Jag tror dessvärre att det inte stoppar där. Jag tror Lars undrar varför alla inte tycker som honom i alla större frågor, ja förmodligen även i mindre. Lars är nämligen väldigt god, han ger tiggare pengar, han står upp för allas lika värde och han är naturligtvis feminist samtidigt som han är islamkramare.
Lars är Bamse, bror Duktig och Dalai Lama i en och samma person. Supergod, och därför behöver han aldrig bekymra sig om att få sina resonemang att gå ihop. Han står ju för alla de rätta åsikterna. Så hur kan någon inte dela lille Lars åsikter?
Den saken har Lars väldigt klart för sig, även om han inte direkt skriver ut det i krönikan. Lars är övertygad om att vi som inte tycker som honom är slemmiga näthatande träsktroll som egentligen skulle behöva ett kok stryk, men god som lille Lars är försöker han istället på ett vänligt och pedagogiskt sätt få oss att förstå att det är oacceptabelt att bära på andra åsikter än hans egna.

Skrattade förresten som fan när han blev ägd av Granskning Sverige.
Det lustiga med Lars Lindströms godhet är att den, inom en inte alltför avlägsen framtid kan börja betraktas som ondska. Då är Lars plötsligt en av dessa mörkerfigurer som banade vägen för islamism och elakartad nyliberalism, alltmedan han tvålade in invektiv i ansiktet på sina meningsmotståndare.
Citera
2015-06-09, 11:08
  #152
Medlem
ColaKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Märkligt! Lindströms agenda att underblåsa massinvandring av muslimer borde ställas mot denna rövslickande faiblesse för feminism! Hur går islam och feminism ihop egentligen?

Misstänker att vi inte kommer att få någon lösning på denna gåta av Lindström, möjligen med undantag för den vanliga upprapningen om att Hagamannen, Anders Eklund och Breivik minsann inte är muslimer utan vanliga, vita och kränkta män som alla icke-feminister.

Exakt. Hyckleriet har inga gränser när man å ena sidan kallar sig för feminist och å andra sidan vurmar för islam. Hur kombinerar man muslimsk kvinnosyn med feminism? Svaret är enkelt...på aftonbladets och expressens ledarredaktioner har man total beröringsskräck när det gäller islam.
Citera
2015-06-22, 11:13
  #153
Medlem
ColaKexs avatar
Ännu en video-krönika från herr Lindström är nu ute. Ilskan och frustrationen är helt uppenbar när Lindström har sin udd riktad mot SD-sympatisörer/väljare och som vanligt är det bara gammal skåpmat som kommer upp när han försöker smutskasta partiet och dess väljare.

http://www.expressen.se/kronikorer/l...issar-flaggan/
Citera
2015-06-22, 11:21
  #154
Medlem
Kämpendahls avatar
Jag tycker att han blivit märklig. Numera handlar varannan artikel Lars Lindström skriver om Sverigedemokraterna.
Citera
2015-06-22, 11:22
  #155
Medlem
Bronco68s avatar
Jag tar bland annat upp feministen Lindström i min senaste krönika:

http://avpixlat.info/2015/06/18/ubat...g/#more-149014
Citera
2015-06-22, 11:39
  #156
Medlem
ColaKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronco68
Jag tar bland annat upp feministen Lindström i min senaste krönika:

http://avpixlat.info/2015/06/18/ubat...g/#more-149014

Någon kommentar/reflektion på Lindström senaste krönika?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback