Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2012-10-16, 16:15
  #49
Medlem
senhackarens avatar
st får du sitta av 4 till 10 år, sedan om du överlevt USA:s fängelsemiljö, så skickas du hem med första bästa flyg medsamma efter avtjänat straff, med en illfart till närmaste flygplats med diverese rasistiska glåord, sedan in med dig planet, och sen är du tillbaks i Svea riket efter 12- 15 timmar.
Citera
2012-11-24, 01:09
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luckylucaz
(kör förbi närmsta Home Depot så ser du dussintals med olagliga utanför, ingen som bryr sig om dem).

Nu ska vi inte vara sadana.. dom ar bara dar ett tag, sen nar man tar hjalp av dom sa blir dom "foreign exchange students"

Med det sagt, jag skiter personligen i om TS arbetar illegalt med att bygga saker, det ar han samt hans chef's foretag som tar risken, inte vi andra som faktiskt ar har legalt.

Som en extrapoang vill jag dock saga att TS har fel nar han sager att det i princip inte finns nagra vagar man kan fa visum som later en arbeta har, det ar faktiskt riktigt enkelt och tar bara nagon vecka, allt beror pa hur bra man ar och om man har kunskaper inom omraden som behovs har i landet..
Citera
2013-10-07, 14:55
  #51
Medlem
till TS, är väldigt nyfiken, hur går det för dig ?
Är du ännu kvar? vad hände ?
Citera
2013-10-07, 15:55
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomcha

Vadå noll respekt. Killen jobbar arslet av sig!!!

Jobbar man och respekterar landet så är det
helt ok.Värre med dom som kommer till ett
land och lever på bidrag.
Jag har varit i USA flera ggr och jag förstår
att du vill stanna där,jag var i västra usa.
Citera
2013-10-07, 16:18
  #53
Medlem
Jag förstår dom som vill stanna i USA,i alla fall i
California då i södra med ett härligt väder.....
Jag har varit mycket i LA och däromkring.
Citera
2013-10-18, 01:12
  #54
Medlem
NorthSNKRs avatar
Är också nyfiken på att höra mer av vår illegale USA-korre... börjar giftemålet närma sig?
__________________
Senast redigerad av NorthSNKR 2013-10-18 kl. 01:15.
Citera
2013-10-18, 19:52
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Är också nyfiken på att höra mer av vår illegale USA-korre... börjar giftemålet närma sig?

Ts var inloggad senast 120917 men man kan hoppas att han loggar in snart och kan uppdatera oss som följer tråden vad som har hänt i hans liv och om han är är kvar i USA.
Citera
2013-10-19, 11:59
  #56
Medlem
NorthSNKRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Ts var inloggad senast 120917 men man kan hoppas att han loggar in snart och kan uppdatera oss som följer tråden vad som har hänt i hans liv och om han är är kvar i USA.

Om du läser i tråden så ser du att TS gjorde sitt sista svar under namnet Packie, som gjorde sitt senaste inlägg i en annan tråd den 4 augusti i år...
Citera
2017-03-27, 20:09
  #57
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Är också nyfiken på att höra mer av vår illegale USA-korre... börjar giftemålet närma sig?
Gift och bor numera eventuellt i Sverige:

Citat:
Ursprungligen postat av Packie
Nagon som vet om man kan ansoka om uppehallstillstand i Sverige for sin fru? Alltsa efter inresa.

Bor for tillfallet i USA, redan planerat att flytta till Sverige i Januari 2016 med frugan (amerikansk medborgare). Pa immigrationsverket star det att man generellt masta ansoka om uppehallstillstand innan inresa.

Finns det nagra som helst vagar runt det har?

Jag kan ta hansyn till att det ar for nuvarande 8-12 manders vantetid, men varfor fan kan man inte ansoka inifran Sverige? Det ar ju helt sinnessjukt.

Jag "maste" aka till Sverige pa grund av jobb (egen foretagande) men tvingas alltsa vara borta fran min fru i upp till 8 manader eventuellt 2 ar enligt vissa?

Det har var inte ens ett problem i super konservativa USA nar jag ansokte om uppehallstillstand. Jag var tekniskt sett illegalt i USA efter att stannat over ett utgatt studentvisum. Vi gifte oss, ansokte i USA och det var inga problem. Tog 2 mander att fa uppehallstillstand, inga krav pa att gora ansoka fran Sverige.

Extremt frustrerande. Vi har inga problem att ta in ISIL frihetskampare, men nar Svensk make vill komma tillbaka till Sverige med sin Amerikanska fru ar det ett javla krangel.
Citera
2017-04-08, 20:33
  #58
Medlem
Zanizailas avatar
Det här var intressant läsning, men jag föredrar nog att försöka laglig flytt till USA.

Senaste inlägget, hur hittade du honom? Packie verkar inte finnas längre, och jag kan inte hitta den där tråden om Sverige.

Går just nu igenom mitt eget skit med migrationsverket (ta hit min man), så jag vet vad det är... nu vet jag inte när han skrev det där dock.
Citera
2017-04-08, 21:14
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chief-Keef
Akte till USA med ett vanligt Visa Waiver i januari 2010 (20 ar gammal), det var forsta gangen jag besokte USA och jag hade varken bekanta eller slaktingar i landet. Trivdes trots det sa bra att jag valde att efter 90 dagar att stanna kvar, trots konsekvenserna och blev darmed fran dag 91 kvar i landet olagligt.

Jobbar inom byggbranchen och jag har en dagslon pa: $120 dagen, jobbar 5 dagar i veckan och far ut $2400 i handen varje manad. Jag ar alltsa botten skrapet av byggbranchen, ar bara en hjalpreda och gor grovjobbet, hade ingen erfarenhet av nagot liknande yrke innan.

...
Hur går det TS, är du kvar?

Hur kan det komma att du har 0 inlägg men ändå skrivit flera här?
Citera
  • 4
  • 5
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1962897

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback