Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-09-15, 01:49
  #1
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Flera polispatruller skickades på fredagskvällen ut till Hagaskolan i Oxhagen. På plats möttes de av stenkastande ungdomar.
http://na.se/nyheter/orebro/1.180752...tande-ungdomar

Oxhagen i Örebro verkar vara ett ghetto fyllt med araber, somalier, jugoslaver och zigernare enligt Tratt i https://www.flashback.org/sp21898071
Inte första gången det kastas sten i Oxhagen. http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5262929
"Stenkastande ungdomar" låter som en eufemism i stil med "motorcykelburen ungdom".


Är stenkastning ännu en välsignelse av mångkulturen och ska vi kanske till och med börja uppmuntra svenska barn att kasta sten, för att minska klyftorna mellan "vi" och "dem"?


Är det någon här på flashback som bor i närheten och vet vilka nationaliteter som kastar och varför?
Citera
2012-09-15, 02:27
  #2
Medlem
Diagorass avatar
Det verkar som om detta har blivit en ny kulturyttring i Sverige för dagens ungdom som lider av sysslolöshet och brist på ungdomsgårdar. Sannerligen en berikning vi kan tacka våra politiker för. Riksmedia har till och med slutat att rapportera varje gång detta händer vilket betyder att det numera ska betraktas som vardagsmat i det nya Sverige.
Citera
2012-09-15, 08:52
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Det verkar som om detta har blivit en ny kulturyttring i Sverige för dagens ungdom som lider av sysslolöshet och brist på ungdomsgårdar. Sannerligen en berikning vi kan tacka våra politiker för. Riksmedia har till och med slutat att rapportera varje gång detta händer vilket betyder att det numera ska betraktas som vardagsmat i det nya Sverige.

Företeelsen kallas "stökigheter".
Det var väldigt stökigt igår när polisbilen förstördes.

Vardagsmat? Ja, utom när det inträffar i december, för då håller vi på med julstök, då slaktar vi grisarna.
Citera
2012-09-15, 08:56
  #4
Medlem
stigmas avatar
Jag tror någon av ungdomarna av misstag har råkat se en nyhetssändning och se hur halvapor som liknar honom själv är jättearga, bränner flaggor och stampar på dom, hoppar över staket och slår in rutor.
Citera
2012-09-15, 14:10
  #5
Medlem
DestroyPrometheuss avatar
Ni kan ju gissa vad fredagsbönen till Shaitan-allah handlade om, inte konstigt att de små grisarna kastar sten efter den.

De kopierar detta:
https://maps.google.com/maps/ms?msid...,105.46875&z=3

för det är ju deras vansinnesbröder som är ifarten.
Vi kan ju se vad idiotmuslimen KingFlow denna lilla satanist skriver i den här tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av KingFlow
vilken bra idé! efter att man dansat klart runt midsommarstången så kan man gå vidare mot polisstationen och avsluta dagen med lite stenkastning!

och här från Sydney när barbarerna eller lebs som de kallas där irrar omkring:
http://www.smh.com.au/nsw/police-gas...915-25yrb.html
__________________
Senast redigerad av DestroyPrometheus 2012-09-15 kl. 14:15.
Citera
2012-09-15, 21:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Det verkar som om detta har blivit en ny kulturyttring i Sverige för dagens ungdom som lider av sysslolöshet och brist på ungdomsgårdar. Sannerligen en berikning vi kan tacka våra politiker för. Riksmedia har till och med slutat att rapportera varje gång detta händer vilket betyder att det numera ska betraktas som vardagsmat i det nya Sverige.

Örebro har ju alltid varit ett rövhål, så om vi ska skicka negrerna någonstans så är det till den gnälliga staden.
Citera
2012-09-16, 02:09
  #7
Medlem
Chokladpralinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen

Är det någon här på flashback som bor i närheten och vet vilka nationaliteter som kastar och varför?

Främst muslimer, region mellanöstern samt blandat från afrika (somalier).
Örebro började redan för några år sedan få problem med bilbränder, stenkastning känns som en naturlig följd.
Det kommunala bostadsbolaget har försökt få igång ytterområdena med renoveringar och övertagande av skolor - har det fungerat - nej, givetvis inte.
Staden har över 20% invandrare och är förlorad. Arbetslösheten hög, hårt kriminellt belastad, bidragsutbetalningar av olika sort är en omfattande post.

Att människor, röda svenskar, har så otroligt svårt att förstå att man inte kan ändra folk över en natt.
Jag har mina värderingar, livsåskådning och ideal, över min döda kropp att jag skulle anamma någon annan livsstil om jag av någon anledning blev tvungen att emigrerar till ex somalia eller irak.
Givetvis är det en tanke jag delar med många av de invandrare som lever i sverige.
Citera
2012-09-16, 12:03
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladpralinen
Främst muslimer, region mellanöstern samt blandat från afrika (somalier).
Örebro började redan för några år sedan få problem med bilbränder, stenkastning känns som en naturlig följd.
Det kommunala bostadsbolaget har försökt få igång ytterområdena med renoveringar och övertagande av skolor - har det fungerat - nej, givetvis inte.
Staden har över 20% invandrare och är förlorad. Arbetslösheten hög, hårt kriminellt belastad, bidragsutbetalningar av olika sort är en omfattande post.

Att människor, röda svenskar, har så otroligt svårt att förstå att man inte kan ändra folk över en natt.
Jag har mina värderingar, livsåskådning och ideal, över min döda kropp att jag skulle anamma någon annan livsstil om jag av någon anledning blev tvungen att emigrerar till ex somalia eller irak.
Givetvis är det en tanke jag delar med många av de invandrare som lever i sverige.

Du har såklart rätt i att man vill behålla sina värderingar och livsåskådning. Men om dina värderingar handlar om att kasta stenar och vandalisera, bör du nog tänka om dina värderingar kanske behöver finjusteras.
Citera
2012-09-16, 15:14
  #9
Medlem
Chokladpralinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analyseraren
Du har såklart rätt i att man vill behålla sina värderingar och livsåskådning. Men om dina värderingar handlar om att kasta stenar och vandalisera, bör du nog tänka om dina värderingar kanske behöver finjusteras.


Givetvis.
Poängen är att det kryllar av svenskar som är så extremt naiva att de vägrar fatta att kultur och religion gör att många av människorna som kommer hit är alldeles för avlägsna i sin syn på tillvaron att det ALDRIG kommer fungera. De kommer inte förändras och det beror på deras bakgrund INTE på dålig integration eller att de tillhör socialgrupp 3.

Vi har aldrig haft några större problem med socialgrupp 3 så länge den bestod av enbart svenskar.
Att besöka ett bostadsområde från trean är inget jag själv gör idag.
Citera
2012-09-16, 15:18
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladpralinen
Givetvis.
Poängen är att det kryllar av svenskar som är så extremt naiva att de vägrar fatta att kultur och religion gör att många av människorna som kommer hit är alldeles för avlägsna i sin syn på tillvaron att det ALDRIG kommer fungera. De kommer inte förändras och det beror på deras bakgrund INTE på dålig integration eller att de tillhör socialgrupp 3.

Vi har aldrig haft några större problem med socialgrupp 3 så länge den bestod av enbart svenskar.
Att besöka ett bostadsområde från trean är inget jag själv gör idag.

Brukar säga att det är dålig människosyn som ligger bakom vidriga brott och inte fattigdom.
Citera
2012-09-18, 20:54
  #11
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Kravallutrustad polis stormade tacofesten
Enligt honom var det ett femtiotal poliser i kravallutrustning som deltog i tillslaget.
– Det hemska var polisens dåliga bemötande. De var otrevliga och hårda mot våra gäster helt i onödan. De tvingade till och med oss i personalen att ställa oss upp mot väggen och bli visiterade. De gjorde en liten grej till ett världskrig, säger Martin Coskun.
http://na.se/nyheter/orebro/1.181025...ade-tacofesten

Örebropolisen är tydligen inga mesar! Bra jobbat.

Vem är den där Martin Coskun?
Citera
2012-09-19, 21:55
  #12
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Polisen ljuger om de säger något annat, säger Aram Cicek, anställd på restaurangen.
http://na.se/nyheter/orebro/1.181156...er-visiterades
Är det någon lokal bo som kan berätta mer om den här restaurangen "Tornfalken" som verkar vara där den hårda kärnan stenkastarna träffas. Är det ghettocentrum ungefär som Hjällbo pizzeria där knarkhandeln är helt öppen och man flashar vapen för att vara cool?


Citat:
Våg av lägenhetsinbrott i Vivalla
http://na.se/nyheter/orebro/1.181164...under-tisdagen

smart...låta gänget kasta sten och passa på att göra en våg av inbrott i ett annat ghetto när aina är upptagen...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback