• 1
  • 2
2005-03-29, 23:44
Medlem
Ja, vad är det egentligen för skillnad egentligen i praktiken för oss dödliga? Hur kommer det sig att vissa trådar låses men får finnas kvar i sitt ursprunliga forum medans andra både låses och kastas i papperskorgen medans vissa trådar i papperskorgen inte har något hänglås alls? Kan någon moderator reda ut detta? Tack!
Citera
2005-03-30, 00:13
Medlem
EU-direktiv.
Citera
2005-03-30, 00:18
Moderator
tobess avatar
Skillnaden är att man inte behöver se en massa låsta trådar i respektive forumdelar, samt att om man har tråkigt kan man kolla alla trådar som blivit låsta/bortkastade på ett och samma ställe..
Citera
2005-03-30, 06:18
Medlem
Auditors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Skillnaden är att man inte behöver se en massa låsta trådar i respektive forumdelar, samt att om man har tråkigt kan man kolla alla trådar som blivit låsta/bortkastade på ett och samma ställe..

istället får man se en massa flyttade trådar
Citera
2005-03-30, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Men vissa ligger ju kvar? Och vissa trådar i papperkorgen är ju inte låsta i bemärkelsen att de har ett hänglås.
Citera
2005-03-30, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Men vissa ligger ju kvar? Och vissa trådar i papperkorgen är ju inte låsta i bemärkelsen att de har ett hänglås.
det är för att i papperskorgar kan saker inte föröka sig mer (läs:skit), således behövs inget hänglås
Citera
2005-03-30, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PartyVägrare
det är för att i papperskorgar kan saker inte föröka sig mer (läs:skit), således behövs inget hänglås
Men förklara då att vissa trådar ligger kvar (låsta) i sina respektive forum? Jag förstår inte den praktiska skillnaden?
Citera
2005-03-30, 08:14
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Men förklara då att vissa trådar ligger kvar (låsta) i sina respektive forum? Jag förstår inte den praktiska skillnaden?

Trådar ska inte låsas de ska flyttas till papperskorgen. Ibland glömmer man detta, därför ligger det kvar trådar ibland.
Citera
2005-03-30, 08:19
Moderator
Ruskigbusss avatar
Och jag gör i alla fall så att jag tillfälligt låser trådar, dels för att se om den som skapade den kan komma med någon bra förklaring som gör att jag låser upp den, dels om jag är tvungen att gå igenom hela jämra tråden - och slutligen, dels om jag är tvingad till en åtgärdsomröstning.

Tanken är att antingen låsa upp tråden - eller kasta den i papperskorgen.
Citera
2005-03-30, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Och jag gör i alla fall så att jag tillfälligt låser trådar, dels för att se om den som skapade den kan komma med någon bra förklaring som gör att jag låser upp den, dels om jag är tvungen att gå igenom hela jämra tråden - och slutligen, dels om jag är tvingad till en åtgärdsomröstning.

Tanken är att antingen låsa upp tråden - eller kasta den i papperskorgen.
Ok, men hur är det med trådar i papperskorgen som är "låsta" vs de som inte är "låsta"? Vad är syfted med att det finns två olika varianter?
Citera
2005-03-30, 23:54
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ok, men hur är det med trådar i papperskorgen som är "låsta" vs de som inte är "låsta"? Vad är syfted med att det finns två olika varianter?

inget, vissa låser av gammal vana
Citera
2005-03-31, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
inget, vissa låser av gammal vana
Så "trådlåsningar" är idag helt meningslösa, eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in