Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-29, 08:35
  #1093
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trontie
Varför kan jag inte hitta säsong 3 någonstans? Dem är borttagna från SVT Play
Använd google och sök på "historieätarna dreamfilm"
Citera
2017-03-30, 00:24
  #1094
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Använd google och sök på "historieätarna dreamfilm"
Tack så sjukt mycket Cleft!
Citera
2018-08-17, 22:16
  #1095
Medlem
Jonipoons avatar
Var ju jäkla synd att de slutade efter säsong 3. Framförallt trist att de aldrig utökade programmet till att inkludera mat och kultur från andra länders historia. Jag menar, att endast fokusera på lilla Sveriges mat från 1200-talet och framåt innebär ju vissa begränsningar.

Tänk bara vilka fantastiska avsnitt man skulle kunna ha med en lite större budget. Jag tänker på allt från mat i forntida Egypten (3000 f.Kr) till Edoperioden i Japan (1600-1800-tal) osv, osv. Alltså det skulle ju finnas material till minst 10 säsonger till.
__________________
Senast redigerad av Jonipoon 2018-08-17 kl. 22:20.
Citera
2018-08-17, 23:10
  #1096
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Var ju jäkla synd att de slutade efter säsong 3. Framförallt trist att de aldrig utökade programmet till att inkludera mat och kultur från andra länders historia. Jag menar, att endast fokusera på lilla Sveriges mat från 1200-talet och framåt innebär ju vissa begränsningar.

Tänk bara vilka fantastiska avsnitt man skulle kunna ha med en lite större budget. Jag tänker på allt från mat i forntida Egypten (3000 f.Kr) till Edoperioden i Japan (1600-1800-tal) osv, osv. Alltså det skulle ju finnas material till minst 10 säsonger till.


Mycket möjligt, men Eriks överdrivna sätt att skådespela vart bara värre och värre för varje säsong, Tyckte jag i alla fall...
Det nya Bye bye Sverige gick ju fan inte och se, de har totalt missuppfattad vad publiken ville ha. I bye bye sverige tog de fokus på sketch verksamheten. Vilket var det jag hatade mest. Men det kanske var andra som uppskattade det så vad vet jag.
Citera
2018-08-18, 07:30
  #1097
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Mycket möjligt, men Eriks överdrivna sätt att skådespela vart bara värre och värre för varje säsong, Tyckte jag i alla fall...
Det nya Bye bye Sverige gick ju fan inte och se, de har totalt missuppfattad vad publiken ville ha. I bye bye sverige tog de fokus på sketch verksamheten. Vilket var det jag hatade mest. Men det kanske var andra som uppskattade det så vad vet jag.

Det blev för mycket sketcher ja, sedan var ju Kakan med i "bye, bye Sverige" med vilket inte direkt gjorde det hela bättre...

Man får förmoda att dom tyckte att eftersom första säsongen uppskattades eftersom det var historia på ett lättsamt sätt mycket genom deras spelande (som då inte var överdrivet enligt mig) så skulle just mer lättsamhet locka än mer tittare/ge tittarna vad dessa ville ha. Istället blev det för mycket som sagt.
Citera
2018-08-18, 12:51
  #1098
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det blev för mycket sketcher ja, sedan var ju Kakan med i "bye, bye Sverige" med vilket inte direkt gjorde det hela bättre...

Man får förmoda att dom tyckte att eftersom första säsongen uppskattades eftersom det var historia på ett lättsamt sätt mycket genom deras spelande (som då inte var överdrivet enligt mig) så skulle just mer lättsamhet locka än mer tittare/ge tittarna vad dessa ville ha. Istället blev det för mycket som sagt.
"Felet" med programmet var att det blev "För populärt."

Dvs det utvecklades till en allt mer öppen "plattform" - som innebar en rak autostrada rakt in i svenska folkets okritiska medvetande.
Det blev alltså möjligt för "påverkansinnehåll."
Propaganda alltså.


Det är ungefär samma sak som hände med "Hemliga rum".
Det blev också vida mer populärt än vad man trodde.
Och då trädde helt andra intressen in, och pyntade plattformen med allt sådant man ville att svenska folket skulle bli serverade (utan att de var beredda på det).
Tittarna trodde att det skulle vara ett spännande historieprogram. Och därmed stänger de av sin kritiska filtreringsprocess, och illa dold propaganda tillåts nå ända in i innersta hjärnstammen innan de ens hinner reagera.)
Citera
2018-08-19, 13:54
  #1099
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
"Felet" med programmet var att det blev "För populärt."

Dvs det utvecklades till en allt mer öppen "plattform" - som innebar en rak autostrada rakt in i svenska folkets okritiska medvetande.
Det blev alltså möjligt för "påverkansinnehåll."
Propaganda alltså.


Det är ungefär samma sak som hände med "Hemliga rum".
Det blev också vida mer populärt än vad man trodde.
Och då trädde helt andra intressen in, och pyntade plattformen med allt sådant man ville att svenska folket skulle bli serverade (utan att de var beredda på det).
Tittarna trodde att det skulle vara ett spännande historieprogram. Och därmed stänger de av sin kritiska filtreringsprocess, och illa dold propaganda tillåts nå ända in i innersta hjärnstammen innan de ens hinner reagera.)


Haag drar så mycket åt bolibompa hållet, allt blir så larvigt. Men Melker becker gör alltid bra program, tycker jag.
Citera
2022-06-20, 20:02
  #1100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Använd google och sök på "historieätarna dreamfilm"


Hur gör man för att få se dessa på Dreamfilm? Måste man inte registrera sig och vad kostar det?
Citera
2022-06-20, 20:03
  #1101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Var ju jäkla synd att de slutade efter säsong 3. Framförallt trist att de aldrig utökade programmet till att inkludera mat och kultur från andra länders historia. Jag menar, att endast fokusera på lilla Sveriges mat från 1200-talet och framåt innebär ju vissa begränsningar.

Tänk bara vilka fantastiska avsnitt man skulle kunna ha med en lite större budget. Jag tänker på allt från mat i forntida Egypten (3000 f.Kr) till Edoperioden i Japan (1600-1800-tal) osv, osv. Alltså det skulle ju finnas material till minst 10 säsonger till.

Jo men det var så mycket nostalgi!!
Jag skulle så gärna vilja se nittiotalet och 2000-2010 men det finns ju ingenstans 😔
Citera
2022-06-20, 20:47
  #1102
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Lotta är så jävla het. Skulle rimma henne trots att det är emot mina principer.
Dom som säger att man inte ska bedriva otukt med människor som har jobbat nära SVT? Nej, det har du rätt i. Men du har även rätt i att Lotta skulle få vara ett undantag.
Citera
2022-06-20, 21:04
  #1103
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Haag drar så mycket åt bolibompa hållet, allt blir så larvigt. Men Melker becker gör alltid bra program, tycker jag.
Nja, som skrivet innehåller flera av hans program rent propaganda och felaktigheter. Rätt äcklande.
Citera
2022-07-21, 17:44
  #1104
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nja, som skrivet innehåller flera av hans program rent propaganda och felaktigheter. Rätt äcklande.

Det är väl mer i dom nyare sakerna när han nu försöker ta sig in i värmen igen?


I början tyckte jag det var bra, typ 13, 14 år sedan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback