2012-09-13, 22:35
Medlem
Hej

Jag letar efter någon som har ICA Student och kan berätta lite om hur rabatterna är osv. Om dom är "jättebra" eller om det inte är så stor skillnad mot att vara vanlig kund.

För det ligger till så här:
Jag har ett OKQ8 Visa, det ger 1% på alla kortköp.
Jag har ett vanligt ICA kort, det ger 1% på köpet du gör i ICA-butiken.
Alltså drar jag ICA-kortet först för att få den bonusen, och sedan betalar jag med OKQ8-kortet. (gäller alltså bara i ICA-butiken)

Det jag funderar över är om man tjänar mer på att bli "ICA-student" och bara betala med det kortet, för att det är bra studentpriser. Jag vet att det inte rör sig om så många kronor, men det hade varit kul att veta hur det låg till

(jag vill egentligen lägga den här tråden under Utbildning för att "rätt personer" ska läsa :P )
Citera
2012-09-13, 22:51
Medlem
cherryhikes avatar
Jag själv har inte ett ICA student kort men en kompis till mig har det och det är faktiskt ganska lönsamt. Han tjänare en hel del på det, men jag är inte säker om det hade gett dig så mycket mer.
Citera
2012-09-13, 22:53
Medlem
Jo, för man får ju ändå en del rabatterbjudanden som vanlig kund också...
Citera
2012-09-13, 23:22
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rajten
Hej

Jag letar efter någon som har ICA Student och kan berätta lite om hur rabatterna är osv. Om dom är "jättebra" eller om det inte är så stor skillnad mot att vara vanlig kund.

För det ligger till så här:
Jag har ett OKQ8 Visa, det ger 1% på alla kortköp.
Jag har ett vanligt ICA kort, det ger 1% på köpet du gör i ICA-butiken.
Alltså drar jag ICA-kortet först för att få den bonusen, och sedan betalar jag med OKQ8-kortet. (gäller alltså bara i ICA-butiken)

Det jag funderar över är om man tjänar mer på att bli "ICA-student" och bara betala med det kortet, för att det är bra studentpriser. Jag vet att det inte rör sig om så många kronor, men det hade varit kul att veta hur det låg till

(jag vill egentligen lägga den här tråden under Utbildning för att "rätt personer" ska läsa :P )

Billigast är om du helt skippar ICA och handlar hos billigare kedjor istället!

OKQ8-kortet är bra, men generellt skall man undvika att binda upp sig hos enskilda kedjor.
Citera
2012-09-13, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Billigast är om du helt skippar ICA och handlar hos billigare kedjor istället!

OKQ8-kortet är bra, men generellt skall man undvika att binda upp sig hos enskilda kedjor.

Hur är du bunden med ett OKQ8 kort?
Citera
2012-09-14, 00:10
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Hur är du bunden med ett OKQ8 kort?

Jag menade att du blir det med ICA-kortet.

Den enda bindningen med OKQ8 är att de ej ger rabatt hos andra bensinmackar i Sverige.

Det finns andra kort med rabatt också, men då vet jag ej om de har årsavgift eller ej. Det har ju inte OKQ8.
Citera
2012-09-14, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Jag menade att du blir det med ICA-kortet.

Den enda bindningen med OKQ8 är att de ej ger rabatt hos andra bensinmackar i Sverige.

Det finns andra kort med rabatt också, men då vet jag ej om de har årsavgift eller ej. Det har ju inte OKQ8.

Jaha ja då är jag med dock så kan du ju använda ett Ica kort anslutet till VISA eller Mastercard var som helst.

Jo vist finns det fler såna http://shellmastercard.se/ t.ex. vet faktiskt inte varför OKQ8 blivit så stort i jämförelse verka vara ungefär samma deal.

Edit ja förutom att OK kortet är mycket snyggare då ju
Citera
2012-09-14, 06:38
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Jaha ja då är jag med dock så kan du ju använda ett Ica kort anslutet till VISA eller Mastercard var som helst.

Jo vist finns det fler såna http://shellmastercard.se/ t.ex. vet faktiskt inte varför OKQ8 blivit så stort i jämförelse verka vara ungefär samma deal.

Edit ja förutom att OK kortet är mycket snyggare då ju

Svaret är nog att OKQ8 är betdyligt större än Shell runt om i landet. Ett Shell-kort är rätt värdelöst exempelvis norr om Dalälven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in