Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-09-13, 14:26
  #1
Medlem
Skywallkers avatar
Hej!

Har börjat en kurs om C-Programmering.

Läraren vill, eller i alla fall rekommenderar LabWindows som IDE,

hur hittar jag detta programmet? Finns det en gratisversion? Programmet kostar ju ca 12k och det finns inte på Piratebay.

Finns det kanske något liknande program som är gratis?
Citera
2012-09-13, 14:33
  #2
Medlem
lilZer0s avatar
Kan rekommendera Bloodshed Dev-Cpp, det är en open-source IDE kring mingw32. Gratis och funkar ypperligt. Bästa IDE'n jag någonsin haft installerad: lättvikt, snabb och stilren.
Citera
2012-09-13, 15:34
  #3
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilZer0
Kan rekommendera Bloodshed Dev-Cpp, det är en open-source IDE kring mingw32. Gratis och funkar ypperligt. Bästa IDE'n jag någonsin haft installerad: lättvikt, snabb och stilren.

har du använt LabWindows, hur olika är dom?
Citera
2012-09-13, 15:37
  #4
Medlem
OldMKenseys avatar
Har du frågat din lärare? Verkar konstigt om en kurs kräver programvara för 12k?
Citera
2012-09-13, 15:55
  #5
Medlem
Timies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilZer0
Kan rekommendera Bloodshed Dev-Cpp, det är en open-source IDE kring mingw32. Gratis och funkar ypperligt. Bästa IDE'n jag någonsin haft installerad: lättvikt, snabb och stilren.
Bloodshed är väl dock väldigt gammal och utdaterad?
Citera
2012-09-13, 15:58
  #6
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldMKensey
Har du frågat din lärare? Verkar konstigt om en kurs kräver programvara för 12k?

han nämner LabWindows/CVI hela tiden, han sa dock att det finns en "gratis" version, men jag hittar den inte.

Det finns ju på datorerna på skolan, (tror jag) men man ska jobba hemma också..
Citera
2012-09-13, 20:09
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skywallker
han nämner LabWindows/CVI hela tiden, han sa dock att det finns en "gratis" version, men jag hittar den inte.

Det finns ju på datorerna på skolan, (tror jag) men man ska jobba hemma också..

Öh, om inte din lärare kan ge dig länk(ar) till det ni behöver, kanske du ska söka dig till en annan kurs...
__________________
Senast redigerad av 770310 2012-09-13 kl. 20:16.
Citera
2012-09-13, 20:24
  #8
Medlem
Kurtfans avatar
kan man inte använda visual studio för programmering i C?

Jag använde det då jag programmerade C# och vet att C++ fungerade där också. Gillade programmet förövrigt.
Citera
2012-09-13, 20:26
  #9
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 770310
Öh, om inte din lärare kan ge dig länk(ar) till det ni behöver, kanske du ska söka dig till en annan kurs...

får väl fråga han lite noggrannare vad han menar, vi har vår första "praktiska" lektion på tisdag, så får väl reda på allt då.

Men låt oss säga att jag använder Visual Stuido istället för LabWindows, vilket har jag mest nytta av, hur stor skillnad är det. Kan man använda "projekt" och liknande, som man sparat i t.ex. LabWindows, i Visual Studio?
Citera
2012-09-13, 20:31
  #10
Medlem
Jag körde en hel del CVI och det är ett bra program, inge snack om saken.

CVI har en uppsättning funktioner som skiljer sig helt från det du ser i Visual studio.
Det är mer eller mindre inriktat på att bygga mät och test program och handha IO kort enkelt.

CVI kan du hitta på nätet genom google.
Citera
2012-09-13, 20:33
  #11
Medlem
Det han menar med gratis tror jag är helt enkelt Trial vilket du kan ladda ner.
Citera
2012-09-14, 01:58
  #12
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfull
Det han menar med gratis tror jag är helt enkelt Trial vilket du kan ladda ner.

hur länge är trialen och vad händer efter den?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback