Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-03-31, 02:33
  #13
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Det värsta med hela historien är väl att någon ringt till kommunen flera timmar innan det hände och sa att bron såg konstig ut. Kommungubbarna åkte till fel bro. Nu vet inte jag hur många liknande broar det finns i Kil, men så värst många kan det väl inte finnas?
Citera
2005-03-31, 02:47
  #14
Medlem
Garfield.coms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Crowley
Det värsta med hela historien är väl att någon ringt till kommunen flera timmar innan det hände och sa att bron såg konstig ut. Kommungubbarna åkte till fel bro. Nu vet inte jag hur många liknande broar det finns i Kil, men så värst många kan det väl inte finnas?
Klantigt, man kan ju fråga sig vilken av broarna som låg närmast.

Hur många gångbroar går över väg 715?
Citera
2005-03-31, 10:58
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Crowley
Det värsta med hela historien är väl att någon ringt till kommunen flera timmar innan det hände och sa att bron såg konstig ut. Kommungubbarna åkte till fel bro. Nu vet inte jag hur många liknande broar det finns i Kil, men så värst många kan det väl inte finnas?
Ärligt talat tror jag det här är en bortförklaring. Jag tror de ansvariga struntat i varningarna och tagit förlängd kafferast istället, men skyller på missförstånd nu när de ser vad konsekvenserna av deras kaffesörplande har blivit.

Bron ligger precis vid infarten till Kil och borde vara hur lätt som helst att beskriva så att vem som helst kan hitta den. Jag tror inte en sekund på att de åkt till fel bro. Det går bara inte att missförstå vilken bro det handlar om, och även om de gjorde det så kollar man väl båda broarna i en pytteliten stad när man får ett så alarmerande tips.
Citera
2005-03-31, 11:22
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattemellgren
Ärligt talat tror jag det här är en bortförklaring. Jag tror de ansvariga struntat i varningarna och tagit förlängd kafferast istället, men skyller på missförstånd nu när de ser vad konsekvenserna av deras kaffesörplande har blivit.

Bron ligger precis vid infarten till Kil och borde vara hur lätt som helst att beskriva så att vem som helst kan hitta den. Jag tror inte en sekund på att de åkt till fel bro. Det går bara inte att missförstå vilken bro det handlar om, och även om de gjorde det så kollar man väl båda broarna i en pytteliten stad när man får ett så alarmerande tips.
jag håller med


trist sätt att dö på. ungefär lika ovärdigt som att dö över att man satt en statoilkorv i halsen
Citera
2005-03-31, 11:52
  #17
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Mattemellgren:

Citat:
Måste också tillägga att jag inte är förvånad att det hände i Kil. Hela jävla staden är som ett råttbo. Knappt en enda fräsch byggnad i hela staden. Allt känns gammalt och sunkigt. Det är nästan så man tror att det ska lossa murbruk från byggnaderna. Antingen är Kil en av Sveriges fattigaste kommuner, eller också är det den snålaste, för jag tror aldrig jag har sett en sjabbigare stad.


Håller med! Jag har varit där flera gånger och något fulare centrum får man leta efter. En lång gatjävel bara som är kantad med bensinmackar, ICA och Konsum. Inget mer.
Men det finns fulare kommuner, har du varit i Munkfors? Fy fan säger jag!
Citera
2005-04-05, 20:15
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagens Nyheter
Skruven hade dock brustit långt före olyckan eftersom brottytan hunnit rosta, konstaterar utredaren.

- Det handlar inte om något materialfel eftersom skruven är helt intakt, säger Karl-Gunnar Lundström.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=6

Motsäger inte dessa påståenden varandra?
Citera
2005-04-06, 14:08
  #19
Medlem
Bråkmakarns avatar
Känns ju lite fjuttigt att en skruv på 20 mm i diameter är skillnaden mellan om bron bär eller rasar
Citera
2006-11-03, 17:59
  #20
Avstängd
THUG2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Mattemellgren:



Håller med! Jag har varit där flera gånger och något fulare centrum får man leta efter. En lång gatjävel bara som är kantad med bensinmackar, ICA och Konsum. Inget mer.
Men det finns fulare kommuner, har du varit i Munkfors? Fy fan säger jag!

Hehe, vad tyckte du illa om i Munkfors då? Jag försvarar inte orten, bara intressant att veta vad du tyckte...
Citera
2006-11-03, 18:02
  #21
Medlem
Läskigs avatar
edit: vafan, tråden var ett år gammal...
givande att dra upp...
Citera
2006-11-06, 16:40
  #22
Medlem
Garfield.coms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
edit: vafan, tråden var ett år gammal...
givande att dra upp...
Jo det finns ju fler Garfield.com trådar som är bättre tex alla trådar om söta tjejfossingar....om mörk choklad....om ergonomi....osv....
Citera
2017-04-10, 11:51
  #23
Medlem
Kom å tänka på detta nu 12 år senare hela kil snacka om denna händelse för de påstod att de åkte till en annan gångbro och det finns ingen mer i kil ..

Sedan sökte jag lite tänkte läsa om allt igen och såg denna artikeln .

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10568717.ab

där säger de först att de åkte till fel bro , Men i slutet av artikeln säger de gudskelov att detta var den enda bron i kil .

De erkänner ju mer eller mindre att de inte alls åkte ut . Och ändå klarar de sig på denna förklaring ? hur i helvete lyckades de med det ?
Citera
2017-04-10, 22:38
  #24
Medlem
rawsezxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan1212
Kom å tänka på detta nu 12 år senare hela kil snacka om denna händelse för de påstod att de åkte till en annan gångbro och det finns ingen mer i kil ..

Sedan sökte jag lite tänkte läsa om allt igen och såg denna artikeln .

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10568717.ab

där säger de först att de åkte till fel bro , Men i slutet av artikeln säger de gudskelov att detta var den enda bron i kil .

De erkänner ju mer eller mindre att de inte alls åkte ut . Och ändå klarar de sig på denna förklaring ? hur i helvete lyckades de med det ?

Du får nog läsa artikeln igen.

Citat:
– Tack och lov har vi ingen mer gång- eller cykelbro av den här typen i Kil, säger Jan Wadell.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback