Citat:
Ursprungligen postat av Cirke
Intresse finns! Hoppas som sagt att det löser sig för er! Håll oss uppdaterade

Då ska jag absolut informera här när något nytt händer, trevligt att se folk som bryr sig, gör än alltid glad

.
Citat:
Ursprungligen postat av Beryllium
Jag skriver också massor när jag kommer igång

Ja det känns ju fel att avliva den, och det tycker jag inte ni ska göra om det inte verkligen finns något sätt för katten att få ett nytt hem. Jag tror ju att med idogt arbete och annonserande så kan i princip alla katter få ett nytt hem. Bra att även förra ägaren hjälper till.
Nu vet jag ej hur annonsen ser ut, men när du annonserar så försök stå ut bland alla "omplacerar pga ändrade förhållanden bla bla". Sällan skriver någon om det man vill veta, t ex vad det är för en katt? Är han en rolig katt, en råttjägare, eller någon egenskap som är kul att veta? Nåt som liksom fångar intresset. Du kanske inte vet så mycket om honom, men om du kan komma på något positivt att säga. Och gärna en närbild. Ja det var bara lite tips
Bra att du inte tänker släppa ut den till sitt eget öde, tamkatter i Sverige är inte gjorda för det och det finns många hemlösa katter som lider på vintern. De är vana oss människor och behöver den kontakten och ett hem att komma till.
Jag förstår att du fått den romantiserade bilden för dig. Som du själv säger är du nog en hundmänniska, för en hund skulle bete sig så som du beskriver det. Bra att du insett det tidigt för då kan du ju göra något åt det nu.
Grannen låter ju lite skum alltså. Vem frågar om man får smaka på sin grannes pizza

Fan vad full i skratt jag blev nu.
Ja tyvärr så funkar inte katthem så som den allmänna bilden är av dem. Det finns så många hemlösa katter som måste ha hem. Men du kan självklart höra med dem OM ni inte hittar ett hem och det har gått en tid. Men i första hand omplacera själv, och inte räkna med att det finns katthem som kan hjälpa till.
Lycka till och jag är jätteintresserad av uppdateringar om hur det går!
Jag har faktiskt inget bra att säga om denna katten, den är allt det jag inte ville att den skulle vara. Men det är ju också bara från min synvinkel andra hade ganska vart överförtjust med den.
Jag har satt in en annons på alla dom tre hemsidorna du rekommenderade, och att du hittade dom är jag fantastiskt glad över tack så hemskt mkt..
Min annonser lyder ungefär så här:
För 4 månader sen blev jag ombedd att ta hand om en katt pga av allergi, jag var väldigt skeptiskt till det men efter att min vän använt sig av meningen det skadar inte att testa flertal ggr så gick jag med på det.
Jag har nu insett att jag inte är någon kattmänniska så jag trivs inte med att ha katten. Därutav så vill jag hitta ett varmt och kärleksfullt hem till den. Så länge den får mat regelbundet och kel då och då så är den väldigt självständig.
Ifall ni väljer att ta er an Nisse så medföljer även: mat och vattenskål, koppel och sele, kattbur/toalett, schampoflaska, kattsand och 2 leksaker.
Jag hoppas verkligen jag kan hitta ett varmt och kärleksfullt hem till Nisse.
Mvh XXX.
Jag hoppas verkligen jag får napp även om det inte är riktigt så specificerad som du beskrev att man borde vara.
Tack för alla tips ni kommit med det har hjälpt mkt. Och som jag skrev till Cirke så kommer jag hålla er uppdaterade på hur det går.
Min granne är väldigt skum det första han sa till mig när jag flyttade in var att han har goda kontakter med polisen och kriminella mc gäng i den staden jag bor, jag skakade mest på huvudet och gick iväg i förvirring

jag har bara bott här i 2 år bara så jag tror det kommer hända mera saker.
Ifall han inte blir arg och slutar prata med mig för att jag gör mig av med katten

.