Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-03-29, 14:09
  #1
Medlem
Hejsan.. jag har läst om det här med mobiler som är stöldskydd på.. och har förstått att folk är rätt trötta på det.. men i mitt fall är jag inte säker på om min är det.. för jag köpte mobilen av jobbarkompis på jobbet för 500kr och efter 2 veckor så säger den ''registrering av sim-kort misslyckades'' och min fråga är då att: är den stöldspärrad då? för fick nämligen pengarna tillbaka av jobbarkompisen och fick behålla mobilen.. om det är till någon hjälp så är det då en Nokia 6260.. rätt ny mobil så.. Tack på förhand
Citera
2005-03-29, 20:12
  #2
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tübalainen
Hejsan.. jag har läst om det här med mobiler som är stöldskydd på.. och har förstått att folk är rätt trötta på det.. men i mitt fall är jag inte säker på om min är det.. för jag köpte mobilen av jobbarkompis på jobbet för 500kr och efter 2 veckor så säger den ''registrering av sim-kort misslyckades'' och min fråga är då att: är den stöldspärrad då? för fick nämligen pengarna tillbaka av jobbarkompisen och fick behålla mobilen.. om det är till någon hjälp så är det då en Nokia 6260.. rätt ny mobil så.. Tack på förhand

Den är med största sannolikhet stöldspärrad.
Citera
2005-03-30, 09:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Den är med största sannolikhet stöldspärrad.

OK.. men det roliga igår va när jag satt på den så kommer ju den välkomsttexten o det fram och jag tryckte väck det snabbt och såg man att jag hade teckning och så i typ 5sek.. sen när den va färdigladdad kom det där ''registrering av sim-kort misslyckades'' upp igen =)
Citera
2005-03-30, 11:55
  #4
Medlem
det kan inte bara vara så simpelt att den är operatörslåst och du har petat i ett kort som inte är "gitligt"????
Citera
2005-03-31, 10:52
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drott
det kan inte bara vara så simpelt att den är operatörslåst och du har petat i ett kort som inte är "gitligt"????


har provat med andra kort.. men är samma sak där!
Citera
2005-03-31, 11:09
  #6
Banned
Ralfzors avatar
Är det någon som kommer ihåg i vintras när man skaffade sig "ett antal" gratis simmkort från comviq och sen var det någon mer vodafone kanske kommer inte ihåg. Iallafall så märkte jag att när jag fick dom så stog det att dom bara skulle hålla en månad. Så jag använde några men ville se vad som hände efter en månad. Sen nu för några dagar sen så stoppade jag i ett då sa han "registrering utav simkort misslyckades" . Så prövade jag två andra som jag fått gratis och dom sa samma sak. Jaha tänkte jag och satte i mitt vanliga och då funkar det fin fint. Så pröva med fler olika simkort! Du kanske har turen med dig =).
Citera
2005-04-01, 02:27
  #7
Medlem
Nackloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tübalainen
Hejsan.. jag har läst om det här med mobiler som är stöldskydd på.. och har förstått att folk är rätt trötta på det.. men i mitt fall är jag inte säker på om min är det.. för jag köpte mobilen av jobbarkompis på jobbet för 500kr och efter 2 veckor så säger den ''registrering av sim-kort misslyckades'' och min fråga är då att: är den stöldspärrad då? för fick nämligen pengarna tillbaka av jobbarkompisen och fick behålla mobilen.. om det är till någon hjälp så är det då en Nokia 6260.. rätt ny mobil så.. Tack på förhand
Hem: 051013055
Mob: 0703364253
Citera
2005-04-01, 04:13
  #8
Banned
Stanarens avatar
Antingen är den låst till en operatör, eller så fungerar inte korten du stoppar i.
Registreringen betyder att den inte kan koppla kortet till de nät som är angivet, de kan oxå vara så att du inte har automatisk nätväljare inställt.
Citera
2005-04-01, 11:37
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stanaren
Antingen är den låst till en operatör, eller så fungerar inte korten du stoppar i.
Registreringen betyder att den inte kan koppla kortet till de nät som är angivet, de kan oxå vara så att du inte har automatisk nätväljare inställt.



är det samma sak som val av operatör? för där har jag automatisk!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback