Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-11, 23:03
  #1
Medlem
1. Hur mycket fortare går man ned i vikt om man tränar och äter lagom nyttigt med ritalin jämfört med utan? känner ju att förbränningen är något högre med ritalin och det går fortare. Men någon som vet hur mycket fortare? någon ungefärlig uppskattning?

2. Slutar ritalin att verka lika bra när man ätit det till och från i ett år? har inte alls aptitlöshet med ritalin längre.. är snarare rätt hungrig och magen kurrar hela tiden..? hur kan det ha ändrat sig?

3. Får man tillbaka allt hår man tappat när man slutar med giftet?
Citera
2012-09-11, 23:05
  #2
Medlem
Du tappar inte vikt av ritalin. Du tappar vikt av din förlorade hunger, som en följd av bruk av ritalin (och övriga stimulanter).
Citera
2012-09-11, 23:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av five.
Du tappar inte vikt av ritalin. Du tappar vikt av din förlorade hunger, som en följd av bruk av ritalin (och övriga stimulanter).
Jo jag går ju inte lika lätt upp i vikt på ritalin, magen kurrar trots stora mål och måste lätta på toan rätt ofta. Matsmältningen går väldigt mkt fortare. Så visst gör man det. 1 joggingpass på 30 min känns som 2 timmars pass med pulsen.
Citera
2012-09-11, 23:21
  #4
Medlem
deyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wopawopa
Jo jag går ju inte lika lätt upp i vikt på ritalin, magen kurrar trots stora mål och måste lätta på toan rätt ofta. Matsmältningen går väldigt mkt fortare. Så visst gör man det. 1 joggingpass på 30 min känns som 2 timmars pass med pulsen.
Låter i mina öron som att du går på en för hög dos. Låter nästans om att du går runt och är påtänd på ritalin hela tiden.
Citera
2012-09-11, 23:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wopawopa
Jo jag går ju inte lika lätt upp i vikt på ritalin, magen kurrar trots stora mål och måste lätta på toan rätt ofta. Matsmältningen går väldigt mkt fortare. Så visst gör man det. 1 joggingpass på 30 min känns som 2 timmars pass med pulsen.

Det är en illusion. Du har svårt att se hur mycket mindre du äter eftersom din hunger förtrycks konstant. Tro mig. Du är bara en i raden av tusentals personer som inte fattar detta. En vanlig person äter frukost, sen lunch, sen nån macka, en snickers, nån frukt, sen lite som finns i kylen, sen middag, sen nått sött, sen nån macka på kvällen... Sen går de på stimulanter och äter bara lunch och middag och säger "vaa, jag tappar massa vikt, hur kommer det sig". Seriöst. Orkar inte ens diskutera vidare.
Citera
2012-09-11, 23:47
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av five.
Det är en illusion. Du har svårt att se hur mycket mindre du äter eftersom din hunger förtrycks konstant. Tro mig. Du är bara en i raden av tusentals personer som inte fattar detta. En vanlig person äter frukost, sen lunch, sen nån macka, en snickers, nån frukt, sen lite som finns i kylen, sen middag, sen nått sött, sen nån macka på kvällen... Sen går de på stimulanter och äter bara lunch och middag och säger "vaa, jag tappar massa vikt, hur kommer det sig". Seriöst. Orkar inte ens diskutera vidare.
Det är just det. Jag är hungrig konstant! Kanske två timmar på hela dagen jag inte har någon matlust men tar igen det som fan på kvällen, då åker minst 5 mackor ner och fil och flingor i dröser. med denna typ av " mat " så blir kalorierna rätt enorma.. får i mig 3000 kcal om dagen exakt. ligger fortfarande på 50 kg, till 170 cm
Citera
2012-09-11, 23:47
  #7
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av five.
Det är en illusion. Du har svårt att se hur mycket mindre du äter eftersom din hunger förtrycks konstant. Tro mig. Du är bara en i raden av tusentals personer som inte fattar detta. En vanlig person äter frukost, sen lunch, sen nån macka, en snickers, nån frukt, sen lite som finns i kylen, sen middag, sen nått sött, sen nån macka på kvällen... Sen går de på stimulanter och äter bara lunch och middag och säger "vaa, jag tappar massa vikt, hur kommer det sig". Seriöst. Orkar inte ens diskutera vidare.

Var inte så negativ, det kan bjudas på humor (?)
Citera
2012-09-11, 23:48
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Låter i mina öron som att du går på en för hög dos. Låter nästans om att du går runt och är påtänd på ritalin hela tiden.
hög dos? äter ju bara 10 mg tre gngr om dagen.
Citera
2012-09-12, 00:04
  #9
Medlem
Radichals avatar
De första 2-3 dagarna kommer gå fint, men fortsätter du med samma/högre dosering kommer bi-effekterna ta över. Din mage kommer krasha totalt, det är garanterat. Du kommer bli slö, dopaminet blir förstört och tar ett bra tag innan det återställs. Därmed kommer humör och vad allt dopaminet ha sin verkan på gå ner...

Har själv gjort det. Två veckor. Utan minsta träning ner fyra kg. Den andra veckan var så plågsam att det inte ens är något jag skulle önska min värsta fiende.

Så ja, det fungerar, men det är plågsamt, mycket plågsamt..

Mvh
Citera
2012-09-13, 22:16
  #10
Medlem
Keta.s avatar
Finna inga genvägar, se till att du äter mindre kalorier än du förbrukar.
Citera
2012-09-14, 05:30
  #11
Medlem
ChinaWhiites avatar
ja är rätt tolerant mot ritalin, ska äta 100 mg om dan. men denna gång ville ja gå ner från80kg till runt 70
så ja får 3 burkar på engång å då börjar ja första dyngna, gillar va ute å gå i skogen å ja har inga stora problem å få i mej mat fast ja går på tjack eller ritalin, mat som havredryck, bananer, fisk å allt som ä lätt att äta går bra. men sover å jobbar gör ja men äter bara de jag har orkar å har lust till.
så nu väger ja runt 73iaf så lite över 2 veckor gick jag ner runt 7kg
Citera
2018-07-30, 19:33
  #12
Medlem
Absolut avgörande att inte sluta äta på ritalin. Som någon nämnde, har du inte mått dåligt efter ett par dagar med ritalin och tom mage så kommer du få ett ordentligt uppvaknande!

Dricka missar många med, vätskersättning pga av mineralerna och framförallt saltet.

Är medicinerad med 70mg varje dag.

Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback