Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-11, 23:00
  #1
Avstängd
davmanns avatar
Nu är det så att min MacBook unibody gett upp helt men är lite sådär halvsugen på att ge upp datan på disken. Problemet är att den inte har firewire och därför inte stöder target disk mode. Min fråga är om jag kan montera disken (som har ML installerat) i en gammal iBook för att enbart starta den i target disk mode? Funderar naturligtvis eftersom ML inte stöds av den maskinen väntar nämligen på en MBP som ju faktiskt har firewire.

Eller borde jag offra några hundringar och köpa ett 2.5"-case och köra MacBook-disken som extern?
Citera
2012-09-13, 20:45
  #2
Medlem
Joomlas avatar
iBooken kommer bara agera mellanled, ungefär som en USB-kabel mellan en kamera och en dator. Att ML inte funkar på datorn har ingen betydelse.

Köp ett kabinett eller någon roligare lösning om disken är sisådär 120-250GB eller större. Jag köpte själv kablage till att använda gammal IDE-disk på 120GB till ungefär ingenting. Den är krypterad med lite trams på (samt filer som jag inte tycker att någon annan än jag behöver komma åt. Också på halvt trams-nivå).
Citera
2012-09-17, 02:29
  #3
Avstängd
davmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
iBooken kommer bara agera mellanled, ungefär som en USB-kabel mellan en kamera och en dator. Att ML inte funkar på datorn har ingen betydelse.

Köp ett kabinett eller någon roligare lösning om disken är sisådär 120-250GB eller större. Jag köpte själv kablage till att använda gammal IDE-disk på 120GB till ungefär ingenting. Den är krypterad med lite trams på (samt filer som jag inte tycker att någon annan än jag behöver komma åt. Också på halvt trams-nivå).

Köpte ett USB 3.0-kabinett istället, kom dessutom på (the hard way) att iBooken ju har en ATA-100 disk och inte SATA
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback