Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-09-11, 20:55
  #1
Medlem
joakimwow94s avatar
Snubblade över denna film på Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=KlnEo_IROco
Tänkte vi kunde diskutera hur ni tror att den kommer fungera och hållbarheten? Rimligt pris?
Jag blev stört förälskad direkt!

http://www.kickstarter.com/projects/...lectric-vehicl
Där är en recension också
Citera
2012-09-11, 21:02
  #2
Medlem
intebadsalts avatar
Fan vad tuff!!
Dom lär dock inte vara gratis:/
Citera
2012-09-11, 21:11
  #3
Medlem
joakimwow94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intebadsalt
Fan vad tuff!!
Dom lär dock inte vara gratis:/
jag har hört $1200 det är väl ungefär 8 000 sek det är ju nästan som en moped så i längden mer givande och roligare! men fortfarande sjukt dyrt!
Citera
2012-09-12, 15:16
  #4
Medlem
Capys avatar
jag läste nånstans att såna där är olagliga i sverige, har ingen källa på det dock.
Citera
2012-09-12, 16:29
  #5
Medlem
joakimwow94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capy
jag läste nånstans att såna där är olagliga i sverige, har ingen källa på det dock.
det är nog inte helt omöjligt men känns ju som att det inte riktigt är det första polisen bryr sig om men de kanske blir krångligt att få in den i landet i sådana fall
Citera
2012-09-12, 19:23
  #6
Medlem
Här är en länk till deras sida

Specs
Motor power - 2000W
Top speed - around 20mph
Range - 6 miles
Maximum grade - 15%
Charge time - 2 hours
Battery - Lithium ion
Weight - between 12 and 15 pounds

Rolig men dyr leksak fast longboards kan vara dyra nog som dem är redan så priset kanske inte blir så svårt i allas ögon. Blir nog nästa sommars köp för mig känns det som just nu, får se om det håller i sig.

Sen angående om det är olagligt eller inte att köra med en sådan vet jag inte, men hur många här har inte sett motodrivna små cyklar/kick bikes som barn kör runt med på gatorna i städerna utan att polisen ens höjer ögonbrynet åt?. Och hur många kör inte med en segway på morgonen när man ska till jobbet?
Citera
2012-09-12, 19:39
  #7
Medlem
joakimwow94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tablock
Här är en länk till deras sida

Specs
Motor power - 2000W
Top speed - around 20mph
Range - 6 miles
Maximum grade - 15%
Charge time - 2 hours
Battery - Lithium ion
Weight - between 12 and 15 pounds

Rolig men dyr leksak fast longboards kan vara dyra nog som dem är redan så priset kanske inte blir så svårt i allas ögon. Blir nog nästa sommars köp för mig känns det som just nu, får se om det håller i sig.

Sen angående om det är olagligt eller inte att köra med en sådan vet jag inte, men hur många här har inte sett motodrivna små cyklar/kick bikes som barn kör runt med på gatorna i städerna utan att polisen ens höjer ögonbrynet åt?. Och hur många kör inte med en segway på morgonen när man ska till jobbet?
Ska nog införskaffa mig en sådan till nästa sommar. Men man undrar ju hur det mekaniska elektrisitetn funkar efter typ ett hår liksom kommer batteri tiden vara lika lång och om något skulle paja är ju inte nåt man fixar själv direkt så det är säkert svin dyrt att laga
Citera
2012-09-12, 20:20
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakimwow94
Ska nog införskaffa mig en sådan till nästa sommar. Men man undrar ju hur det mekaniska elektrisitetn funkar efter typ ett hår liksom kommer batteri tiden vara lika lång och om något skulle paja är ju inte nåt man fixar själv direkt så det är säkert svin dyrt att laga


Jag undrar mer vad kostnaden kommer ligga på för ett extra batteri. Åtminstonde jag vill ha ett extra i väskan och kunna byta ut det smidigt på plats.

Sen om man kan laga en trasig motor på dessa longboards är ju inte mer än individiuellt. Däremot så hoppas jag att allt är i metal och inte plast vad gäller den biten.

Sen hoppas jag helt enkelt på en bra produkt och en lång garanti för minst 1 år.

Ps jag har inte en jävla aning vad du menar i det jag fetmarkerade så jag tar en gissning på vad du menar.

Förutsatt att allt är i metal vad gäller motorn så behöver du förhoppningsvis inte göra mer än olja, byta remmar samt drev. Livslängden på motorn i sig orkar jag inte gräva fram. Du får gärna gräva fram test information om motorn om du kan hitta något om det, för där bör svaret ligga.

Sen tror jag dem kommer sälja delar lösa med sitt märke på samt kanske motorer lösa, det återstår bara att se.
Citera
2012-09-12, 20:38
  #9
Medlem
joakimwow94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tablock
Jag undrar mer vad kostnaden kommer ligga på för ett extra batteri. Åtminstonde jag vill ha ett extra i väskan och kunna byta ut det smidigt på plats.

Sen om man kan laga en trasig motor på dessa longboards är ju inte mer än individiuellt. Däremot så hoppas jag att allt är i metal och inte plast vad gäller den biten.

Sen hoppas jag helt enkelt på en bra produkt och en lång garanti för minst 1 år.

Ps jag har inte en jävla aning vad du menar i det jag fetmarkerade så jag tar en gissning på vad du menar.

Förutsatt att allt är i metal vad gäller motorn så behöver du förhoppningsvis inte göra mer än olja, byta remmar samt drev. Livslängden på motorn i sig orkar jag inte gräva fram. Du får gärna gräva fram test information om motorn om du kan hitta något om det, för där bör svaret ligga.

Sen tror jag dem kommer sälja delar lösa med sitt märke på samt kanske motorer lösa, det återstår bara att se.

Ja det där med ett extra batteri var ju brilliant. Ja det var det jag menade liksom hur bra prestandan kommer vara efter ett tag liksom hur mycket det försämras men som du säger håller man god underhållning av diverse delar så borde den väl hålla ett bra tag Men jag har inte hittat nån test information ännu. Den är ju ganska ny lanserad så det kommer nog. Undra om man kan beställa den från Sverige eller om man måste beställa den från Usa.
Citera
2012-11-23, 23:07
  #10
Medlem
kaptentus avatar
Den verkar jävligt fet!
Citera
2012-11-27, 22:24
  #11
Medlem
AAAriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capy
jag läste nånstans att såna där är olagliga i sverige, har ingen källa på det dock.
alla roliga udda motorfordon är vell förbjudna i sverige!
vorre sjukt kul dock!
Citera
2012-12-02, 19:25
  #12
Medlem
Med tanke på att det är en Vanguard som de använder så undrar jag om det är bara själva apparaten och inte hela paket man får...?

Dum fråga kanske...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback