Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-09-13, 00:06
  #25
Medlem
Cykeltutas avatar
vad jag fick lära mig ang. BE var att man kan öppna dörren o kolla när man står still, inte i rörelse.

Men ärligt talat, är du duktig på att backa har jag svårt att tro att du skulle bli kuggad för att du backar med dörren öppen istället för speglarna. Dock, se till att slänga regelbundna gluttar i högerspegeln isåfall, de gillar nog inte om du har dålig koll på höger sida även om du gör en världsmästarbackning tids- och placeringsmässigt.

Backprovet är ju inte ens lite svårt om du övat tillräckligt... så oroa dig inte
Citera
2012-09-13, 15:56
  #26
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykeltuta
vad jag fick lära mig ang. BE var att man kan öppna dörren o kolla när man står still, inte i rörelse.

Men ärligt talat, är du duktig på att backa har jag svårt att tro att du skulle bli kuggad för att du backar med dörren öppen istället för speglarna. Dock, se till att slänga regelbundna gluttar i högerspegeln isåfall, de gillar nog inte om du har dålig koll på höger sida även om du gör en världsmästarbackning tids- och placeringsmässigt.

Backprovet är ju inte ens lite svårt om du övat tillräckligt... så oroa dig inte
Sen är det ju så att man har sjukt gott om tid på sig. Rent teoretiskt så kan man gå och hämta fika och sitta med den en stund under backningen.
Citera
2012-09-13, 20:45
  #27
Medlem
Cykeltutas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toby79
Sen är det ju så att man har sjukt gott om tid på sig. Rent teoretiskt så kan man gå och hämta fika och sitta med den en stund under backningen.
Nä precis... jag satte den under minuten utan problem när jag övade, på uppkörningen tror jag det blev på 1 minut 10 sek eftersom jag drog ut lite på det för att inte verka arrogant/övermodig inför provgubben. Trodde det skulle vara MYCKET jävligare backprov innan jag läste om det i samband med att jag skulle ta kortet.
Citera
2012-09-19, 12:28
  #28
Medlem
perskas avatar
Du får i princip bete dig hur som helst så länge
du får in släpet rätt.

Det enda som egentligen kan vara klurigt
är sidoförflyttningen om hindret framför står
utstallt på minimalt avstånd.

Men öva nån gång så sitter det.
Oroa dig inte för backningen, fokusera på trafikvett
och miljötänk och säkerhetskontroll.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback