Min dator dog plötsligt och utan förvarning (den har för vana att göra det då och då, blir precis som att man bara skulle rycka ur sladden/strömavbrott) när jag satt och uppdaterade lite scriptfiler - vanliga textfiler med LUA-kod som används till att modda en liten spelserver jag driver.
Efter uppstarten så verkar en av de filer jag hade öppna i texteditorn just då den dog plötsligt vara oläsbar. Filen är fortfarande 130+ kb stor och bör väl alltså fortfarande innehålla den kod den ska innehålla, men öppnar jag den i en texteditor så ser den inte ut att innehålla något alls, markören står låst uppe på 1:1 osv.
Jag testade dumpa ut filen med "type" i dos-prompten (eller vad den nu ska kallas i win7) men får då bara en massa blanka rader ungefär som att hela filen innehåller 130k mellanslag eller nåt, medan alla övriga textfiler i samma mapp förstås går att dumpa ut som vanligt så man ser scriptkoden.
När spelservern försöker läsa in filen som vanligt så ger den även ett Error "Unexpected Symbol" på rad 1 och kan inte läsa den. Eftersom den inte returnerar nåt error alls om man bara slänger en tom LUA-fil i mappen - eller en fil med en massa mellanslag - så är det ju uppenbarligen nåt fuffens på gång just med den berörda filen.
Vafan kan ha hänt? Har det hamnat nån teckenkod först i filen som signalerar end of file på nåt vis, och hur räddar man isåfall innehållet (om det ens går)?