Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-02, 14:44
  #1009
Medlem
Tänkte höra med er som har en s4, är det nödvändigt med displayskydd? hur pass reptålig är dom jämfört med iphone borde vara samma eller? har kört en 4s nu sedan den kom ut utan skydd o inga repor o vill helst slippa ha det om jag ska byta till en s4 active.
Citera
2013-07-02, 14:52
  #1010
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratteen
Förstår ingeting, är noob på root, något nybörjar tips. Anledningen varför jag vill skaffa root är SU och massa coola appar samt överklockning

Då bör du verkligen inte roota den.

Root ÄR su. Su står för super user och är synonym med Root.
Vilka coola appar?
Varför skall du överklocka en 1.9ghz quad core telefon?
Inte för o va taskig men du skall hålla dig borta från root
Citera
2013-07-02, 15:06
  #1011
Medlem
Originalets avatar
Satan vad gött att ha flashat Google Edition v3 (4.2.2) ROM:en. Allt flyter på som smör och inte en enda bugg under dagen. Någon mer som gjort detsamma och vad är er uppfattning?
Citera
2013-07-02, 15:07
  #1012
Medlem
Lilabanans avatar
Funkar inte ögonbläddring i något annat än vanliga internet? Den vill inte funka med Chrome...
Citera
2013-07-02, 15:33
  #1013
Medlem
Originalets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piwone
Tänkte höra med er som har en s4, är det nödvändigt med displayskydd? hur pass reptålig är dom jämfört med iphone borde vara samma eller? har kört en 4s nu sedan den kom ut utan skydd o inga repor o vill helst slippa ha det om jag ska byta till en s4 active.
Det beror lite på hur försiktig du är och hur hög prioritet, du har på att behålla den helt repfri.
Jag själv har efter en månads tid, fått två minimala repor som syns om man verkligen letar efter dem. Gorilla Glass 3 som materialet på skärmen kallas, är idag det starkaste på smartphones. Om man jämför med iPhone så är inte skillnaden så stor att det avgör valet av lur.

Nämnas bör att med många displayskydd, tappar man känslan av vad man känner när man enbart har skärmen att trycka på. Jag skulle rekommendera ett displayskydd från Spigen. Dessa skall enligt recensioner, ej tappa så mycket av känslan, som billigare skydd. Kostnaden är $34.99 men skall enligt användare vara värt pengarna. Det går säkert att beställa hem för en något billigare slant via E-Bay.

Jag personligen känner att det inte är riktigt värt det då jag har ett skydd som täcker baksidan och sidorna.


Hoppas jag kunnat hjälpa dig.
Citera
2013-07-02, 16:09
  #1014
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Funkar inte ögonbläddring i något annat än vanliga internet? Den vill inte funka med Chrome...
Nopp tyvärr
Citera
2013-07-02, 18:21
  #1015
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Originalet
Det beror lite på hur försiktig du är och hur hög prioritet, du har på att behålla den helt repfri.
Jag själv har efter en månads tid, fått två minimala repor som syns om man verkligen letar efter dem. Gorilla Glass 3 som materialet på skärmen kallas, är idag det starkaste på smartphones. Om man jämför med iPhone så är inte skillnaden så stor att det avgör valet av lur.

Nämnas bör att med många displayskydd, tappar man känslan av vad man känner när man enbart har skärmen att trycka på. Jag skulle rekommendera ett displayskydd från Spigen. Dessa skall enligt recensioner, ej tappa så mycket av känslan, som billigare skydd. Kostnaden är $34.99 men skall enligt användare vara värt pengarna. Det går säkert att beställa hem för en något billigare slant via E-Bay.

Jag personligen känner att det inte är riktigt värt det då jag har ett skydd som täcker baksidan och sidorna.


Hoppas jag kunnat hjälpa dig.

Ok då borde det inte va några problem brukar aldrig ha andra saker i samma ficka som telefonen och eftersom 2 st 3gs o 1 st 4s har klarat sig utan repor så borde ju även denna då, tack för svar
Citera
2013-07-03, 15:08
  #1016
Medlem
1. Hur tar man bort mappar? Att markera mappen och sedan dra den över till papperskorgen fungerar nämligen inte.

2. Kan man på något sätt ändra- och ta bort "Life companion" från låsskärmen?
__________________
Senast redigerad av Nigeralia 2013-07-03 kl. 15:11.
Citera
2013-07-03, 21:45
  #1017
Medlem
mmas avatar
Hur uppfattar ni batteritiden?

Min samsung google nexus får jag fan stödladda flertalet gånger på dagen, fipplar iofs mycket med den.

Även usbporten har börjat kuka ur och spottar ur min laddkabel.

Så byte börjar kännas aktuellt.
Citera
2013-07-04, 16:49
  #1018
Medlem
Rippless avatar
Fixade nyss en Samsung S4 för 449 kr/mån fast pris. Oändligt med SMS, ringa och surf. Tycker det var ganska okej, när min iPhone 4 har kostat närmre 700 kr/mån.

Ni som har haft både iOS och S, vad ska man tänka på när man börjar utforska S? Känns som att den är lite mindre smidig ibland än iOS.
Citera
2013-07-05, 21:53
  #1019
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Fixade nyss en Samsung S4 för 449 kr/mån fast pris. Oändligt med SMS, ringa och surf. Tycker det var ganska okej, när min iPhone 4 har kostat närmre 700 kr/mån.

Ni som har haft både iOS och S, vad ska man tänka på när man börjar utforska S? Känns som att den är lite mindre smidig ibland än iOS.

Vad är S?

Det du verkar tala om heter Android.
Citera
2013-07-05, 22:23
  #1020
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
Vad är S?

Det du verkar tala om heter Android.

Menade Samsung, var förbannat lat! Men jo, jag menar nog mestadels Android. Men även skillnaden mellan Samsung Galaxy och iPhone i allmänhet.
__________________
Senast redigerad av Ripples 2013-07-05 kl. 22:30.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback