Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-21, 11:45
  #1621
Medlem
BacarySagnas avatar
Sedan igår kväll har min S4 börjat bete sig märkligt. När jag är ansluten till WIFI så säger den emellanåt att min "Anslutningen är ostabil" oavsett hur bra WIFI jag sitter på. När jag sen lämnar WIFI och går över till 4G, så står det klart och tydligt 4G på skärmen men nätet funkar inte, överhuvudtaget. Ena pilen blinkar grön hela tiden men det är allt..

Någon annan som känner igen sig eller har något svar?
Citera
2014-03-21, 19:34
  #1622
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BacarySagna
Sedan igår kväll har min S4 börjat bete sig märkligt. När jag är ansluten till WIFI så säger den emellanåt att min "Anslutningen är ostabil" oavsett hur bra WIFI jag sitter på. När jag sen lämnar WIFI och går över till 4G, så står det klart och tydligt 4G på skärmen men nätet funkar inte, överhuvudtaget. Ena pilen blinkar grön hela tiden men det är allt..

Någon annan som känner igen sig eller har något svar?

Har inget svar men känner igen mig. Särskilt "anslutningen är ostabil". Irriterande!
Citera
2014-03-22, 05:33
  #1623
Medlem
sebnies avatar
barc0: Samsung Knox är inget dåligt.
Det är utmärkt för att slippa ha låskod på telefonen.
Du kan med andra ord dela upp telefonen i 2 delar, en "hemlig" del där du sparar hemliga saker, och en "öppen" del där du sparar sådant du inte bryr dig om.
Och sedan behöver du bara slå in lösenordet när du väl vill komma åt din hemliga del.
går att stänga av så du slipper ha det i notifikationsfältet också om du vill.


Tips till er alla som har buggar och problem med telefonen:
Formatera telefonen, det gör du såhär:
Stäng av mobilen.
Håll inne volym upp + hemknapp + strömknapp.
När blå text i övre vänstra hörnet kommer - släpp strömknappen men håll inne volym upp + hemknappen fortfarande.

Efter en stund, så kommer firmwaremenyn upp, då släpper du alla knappar.
Sedan använd volymknappen för att välja "wipe data/factory reset"
Tryck strömknappen
Sedan använd volymknappen för att välja "Yes"
Tryck strömknappen
Efter en stund är den färdig.
Välj reboot med volymknappen (om den inte redan är vald)
Tryck strömknappen

Vips så är din telefon fixad.
Att man behöver formatera telefonen beror på att en OTA-uppdatering görs inte "rent" utan lägger sig på den gamla versionen. Genom att formatera om så blir det en ren ominstallation av Android 4.4.2 och du slipper buggar och sådant som uppstår när man "patchar".
Citera
2014-03-24, 15:47
  #1624
Medlem
nollans avatar
Och när fan kommer 4.4 KitKat OTA till Telenor? Eller måste jag koppla upp aset mot PC:n och...brrrr...Kies?
Citera
2014-03-25, 20:33
  #1625
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Och när fan kommer 4.4 KitKat OTA till Telenor? Eller måste jag koppla upp aset mot PC:n och...brrrr...Kies?
Jaha, se där. Den kom visst ikväll.

Happy days.
Citera
2014-03-27, 14:39
  #1626
Medlem
Highnessss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
barc0: Samsung Knox är inget dåligt.
Det är utmärkt för att slippa ha låskod på telefonen.
Du kan med andra ord dela upp telefonen i 2 delar, en "hemlig" del där du sparar hemliga saker, och en "öppen" del där du sparar sådant du inte bryr dig om.
Och sedan behöver du bara slå in lösenordet när du väl vill komma åt din hemliga del.
går att stänga av så du slipper ha det i notifikationsfältet också om du vill.


Hur gör man för att ändra lösenord på knox? Vet du?
Citera
2014-03-28, 21:12
  #1627
Medlem
sebnies avatar
Logga in i Knox.
Menyknapp
Knox-inställningar
Ändra lösenord.

Inne i Knox-inställningar kan du även välja när Knox-containern ska låsas (när skärmen släcks eller efter en viss tid) och du kan även ta bort det irriterande knoxhänglåset i notifikationsfältet så att du istället låser upp Knox med knoxikonen.

Har du glömt lösenordet så finns det inget sätt att få tillbaka det du hade i knoxcontainern - Knox är ju gjort för att vara säkert. Kommer du inte på lösenordet genom att använda ledtråds-PIN så gör såhär:

Sumpa alla 20 försök.
Knox kommer nu avinstalleras.
Installera Knox på nytt.
Nu får du välja ett nytt lösenord varav du kommer få en ny tom Knox-container.
__________________
Senast redigerad av sebnie 2014-03-28 kl. 21:16.
Citera
2014-03-28, 21:35
  #1628
Medlem
eastdulwichs avatar
Jag har en fråga om S4 Active, skiljer den sig mycket från en vanlig S4:a??
Hitta den nämligen på Let's Deal, http://www.letsdeal.se/deal/8658350, och 2979kr känns som ett bra pris?

Någon som vet?
Citera
2014-03-29, 02:29
  #1629
Medlem
Mvks avatar
Samsung erbjuder inbytesgaranti för dåliga batterier.

http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/439...batteriproblem

Någon som gjort detta?

Jag en S4 där batteriet börjar suga.
Citera
2014-03-29, 08:45
  #1630
Avstängd
Snabb fråga. Jag rootade och började radera några program jag inte ville ha kvar sedan dess har videouppspelningen inte fungerat. Vilket är standardprogrammet jag behöver för att kunna spela upp kamerainspelningar i telefonen?
Citera
2014-03-29, 16:46
  #1631
Medlem
Fabolouseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landt81
Snabb fråga. Jag rootade och började radera några program jag inte ville ha kvar sedan dess har videouppspelningen inte fungerat. Vilket är standardprogrammet jag behöver för att kunna spela upp kamerainspelningar i telefonen?

Videoklipp. Den med en vit playknapp på en blålila bakgrund.
Citera
2014-03-29, 22:58
  #1632
Medlem
Någon mer än jag som har problem med att telefonen dör när skärmen släcks ner.
Har haft min s4 i drygt 2 månader och detta är andra gången samma fel uppstår.
Felet har uppstått när jag skall uppdatera telefonen bägge gångerna
Finns det någon annan som har haft samma problem, och om så är fallet finns det något att göra åt det eller är det lämna in telefonen till lagning som gäller?

Har även prövat att systemåterställa telefonen men samma problem har uppstått igen.


Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback