Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-01-26, 15:49
  #25
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zenza
Har nu aktiverat arbetet med att identifiera placeringarna av Marinens fasta signalspaningsanläggningar. Så här långt har två av tio säkert placerats - Svedala och Långehall. Ytterligare fem har starka indikeringar men är inte säkert placerade. För att en station ska anses som säkert identifierad krävs det i princip att på ort och ställe konstatera någon form av fortifikation. Hjälp gärna till med detektivarbetet. Jag kommer under den närmaste tiden söka efter dokument KrA/CM 1961-64 och hoppas att det ska ge några inriktningar. Just nu ligger den informationen som finns ute på www.signalspaning.se

Kollar du gamla nedlagda anläggningar eller aktiva? Om det är aktiva ser jag inte vitsen eftersom det inte gynnar någon förutom ditt egna intresse.
Citera
2014-04-23, 03:14
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Kollar du gamla nedlagda anläggningar eller aktiva? Om det är aktiva ser jag inte vitsen eftersom det inte gynnar någon förutom ditt egna intresse.

De lades ned 1998 så det rör sig nog om en kartläggning av hur det en gång såg ut. Även om de när det begav sig var bland det hemligaste som Marinen hade.
Så om platserna inte är återanvända av någon annan verksamhet så borde det inte vara något konstigt att avslöja var de är.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback