Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-01-24, 01:47
  #25
Medlem
Tag_Mans avatar
Köp mariatistel i önskad form, kapsel, vätska, pulver etc. Gå sedan till Apoteket och köp deras multivitamin "Man", kostar 105kr för 100 st, du tar en om dagen och får i dig alla vitaminer och mineraler du normalt behöver, hjälper kroppen på många olika sätt. Du får då till exempel i dig även zink och magnesium som är viktiga för välbefinnande, hormoner och sömn.

Sen ska man inte underskatta vatten, se till att dricka minst 3-4 liter varje dag.
Citera
2014-02-19, 20:41
  #26
Medlem
hazzos avatar
På det riktiga apoteket så finns det numera ett eget preparat som heter B Active. Finns även för andra vitaminer. Kallas kosttillskott, hög dos. Innehåller även magnesium o lite annat smått o gott. Är en hyfsat svårlöst brustablett så där fixar du även delar av ditt vätskeintag.
Citera
2014-02-19, 21:33
  #27
Medlem
fajvans avatar
Långtidsstudier har gjorts på patienter som käkat vitamintillskott i hopp om att den antioxiderande effekten skulle minska risken för cancer... det har nu visats sig vara tvärt om, därtill såg man att fler dog i hjärtkärlsjukdomar. Den enda vitamin man inte är hundra på i detta avseende är C-vitamin men det rekommenderas inte att ta denna i överskott heller. Nu är det så att B-vitamin är vattenlösligt och därmed är det svårt att överdosera dessa då de kissas ut i större mängd...

Slutsatsen av de publicerade studierna är att du ALDRIG ska självmedicinera med vitamintillskott, uppsök läkare innan.
Citera
2016-02-11, 00:53
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quazzimodo
Låt säga att du skulle skippa vinet en kväll, vad händer? Djupa absitnensbesvär?
När du sover under påverkan av alkohol så kan man säga lätt föeklarat att du får en slags konstgjord sömn som inte är i närheten av så kvalitativ söm som vanlig hederlig utan alkohol.
Att äta B-vitamin när krökar på det som dig är nog ingen dum i idé, men jag tror nog inte att löser några större problem om man säger så. Mitt tips till dig är att du söker dig till en psykläkare i primärvården och lättar ditt hjärta. Jag vet ett par fall som liknar ditt. I de fallen skrev en läkare ut fluxetin, oxascand och stilnoct. Fluoxetinet används mot den kommande depression som blir som efterföljd av för lång tids krökande, oxascand emot de gånger dina absistensbesvär är för hårda, samt stilnoct mot sömnproblemen som också kommer vara en konsekvens av ditt gågna missbruk.

Den medicineringen är rätt stark och inget jag skulle sätta någon som haft ordentliga missbruksproblem innan, eftersom att sannolikheten att du börjar knapra piller är stor.
Sjukskrivning 1månad pga. depressiv episod, voxra samt attarax och therlalen med vissa restriktioner hade varit mitt tips, kan berätta mer om du PM:ar mig.

Nu vet jag ju inte ens om du som ambition att sluta eller ändra dina levnadsvanor?

Mycket bra skrivet. Du kan detta!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback