Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-17, 13:11
  #469
Medlem
Är inte årets uppställning lite mer "b-betonad" än tidigare säsonger?
Citera
2018-09-17, 14:38
  #470
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Är inte årets uppställning lite mer "b-betonad" än tidigare säsonger?

Det är väl slut på "kändiskockar"!
Citera
2018-09-17, 17:33
  #471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Det är väl slut på "kändiskockar"!

Jo, förvisso är även "kändisfaktorn" den klart lägsta hittills. Men jag tänkte mer på att inte heller någon av de svenska Michelin-krogarna är representerad i år.
Citera
2018-09-20, 19:48
  #472
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Är inte årets uppställning lite mer "b-betonad" än tidigare säsonger?
Håller med! Även fler kvinnor än vanligt, 3 i stället för 2...
Citera
2018-09-23, 20:07
  #473
Medlem
Ja det känns som man skrapar i botten på tunnan av deltagare... Känner bara till "tv"-kocken med glasögon och han är väl ändå hyfsat anonym för massorna. Norbert har jag bara hört namnet tidigare men verkar väl vara hyfsat "känd" för de i branschen?
Citera
2018-09-24, 21:47
  #474
Medlem
DonDrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasstillvaro
Gud, den där rebellkocken asså. Får det lov att vara en näve ner i halsen?

Mest krystade människan jag sett på länge. Han pratar om att det är så krävande att gå på finkrog men Punk Royal eller vad hans ställe nu hette verkar vara 100 ggr mer krystat och krävande än alla Michelin-krogar åtminstone jag varit på.
Citera
2018-11-04, 21:03
  #475
Medlem
Browndawgs avatar
I årets final fick vi se personröstning istället för röstning på maten dom fick framför sig. Att två sista grabbarna i röstningen valde snubbens dessert var endast pga av att dom ville mannen skulle vinna. Blev väldigt tydligt när man såg skillnaden i nivå på desserten.
Citera
2018-11-04, 22:05
  #476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
I årets final fick vi se personröstning istället för röstning på maten dom fick framför sig. Att två sista grabbarna i röstningen valde snubbens dessert var endast pga av att dom ville mannen skulle vinna. Blev väldigt tydligt när man såg skillnaden i nivå på desserten.

Det var väl en jävla tur att Thomas vann, han har ju varit totalt överlägsen säsongen igenom.

Råvaruutbudet i sista tävlingen var ju ett skämt. Helt klart anpassad till Linnea.
Citera
2018-11-04, 22:08
  #477
Moderator
Mclarengbgs avatar
Någonstans kan jag tycka att det ändå var rättvist att Thomas vann. Thomas hade vunnit flest medaljer och kändes mest värd vinsten. Lite som året då Edin vann och han också hade skrapat ihop flest medaljer.
Citera
2018-11-04, 23:15
  #478
Medlem
Challs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
I årets final fick vi se personröstning istället för röstning på maten dom fick framför sig. Att två sista grabbarna i röstningen valde snubbens dessert var endast pga av att dom ville mannen skulle vinna. Blev väldigt tydligt när man såg skillnaden i nivå på desserten.


Tycker att det var uppenbart att alla utom Erik och Jocke röstade på maten och de två på person, Jockes min när han langade fram tvåorna sa allt!

Jag höll på bägge två så det handlar inte om någon missunnsamhet, men man tycker ju ändå att det ska vara maten som bedöms.
Citera
2018-11-07, 09:57
  #479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Det var väl en jävla tur att Thomas vann, han har ju varit totalt överlägsen säsongen igenom.

Råvaruutbudet i sista tävlingen var ju ett skämt. Helt klart anpassad till Linnea.
Precis som första 3-delade tävlingen i finalen var till Thomas fördel .
Citera
2018-11-07, 19:16
  #480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beamer2580
Precis som första 3-delade tävlingen i finalen var till Thomas fördel .

Är väl en jävla skillnad då det bara var tre medaljer på spel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback