Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-09, 20:50
  #1
Medlem
AldoRaines avatar
På torsdag är det premiär för Kockarna kamp i tv 4.

Leif Mannerström, Stefano Catenacci, Malin Söderström, Paul Svensson, Christian Hellberg, Carina Brydling, Tommy Myllymäki och Stefan Karlsson deltar i programmet.


Vem är mest kreativ?

Vem är snabbast?

Vem har störst precision?

Vem är stresståligast?

Vem har den bäst analytiska förmågan?

Men framför allt, vem vinner, och varför?
Citera
2012-09-09, 21:14
  #2
Medlem
Jag tror på Christian Hellberg eller Leif Mannerström

Leif kan allt om mat innan till och ut. Men tror hans ålder faktiskt sänka honom en aning tyvärr.
Christian har ju passionen ( som alla andra ) och är fruktansvärt snabb.
Citera
2012-09-09, 22:02
  #3
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferrarifanlellewtc
Jag tror på Christian Hellberg eller Leif Mannerström

Leif kan allt om mat innan till och ut. Men tror hans ålder faktiskt sänka honom en aning tyvärr.
Christian har ju passionen ( som alla andra ) och är fruktansvärt snabb.


Ja Mannneström är onekligen rutinerad, men jag tror inte att han har kreativiteten som fanns en gång i tiden. Själv håller jag på Tommy tror jag.
Citera
2012-09-09, 22:11
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Ja Mannneström är onekligen rutinerad, men jag tror inte att han har kreativiteten som fanns en gång i tiden. Själv håller jag på Tommy tror jag.


Håller inte på någon utan ser mest fram emot programmet som jag tror blir riktigt intressant.

Paul Svensson är en Bubblare och det blir kul att se Söderström in action.
Citera
2012-09-10, 07:34
  #5
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Håller inte på någon utan ser mest fram emot programmet som jag tror blir riktigt intressant.

Paul Svensson är en Bubblare och det blir kul att se Söderström in action.

Ja det ska onekligen bli intressant att se deras yrkesskicklighet. En annan tycker man hackar snabbt. Man ligger i lä kan jag säga
Citera
2012-09-10, 07:41
  #6
Medlem
[Strange Days]s avatar
Jag tror Mannerström blir svårslagen; vettetusan om han är tillräckligt innovativ i tävlingssammanhang dock.

Ska bli intressant att följa programmet iaf.
Citera
2012-09-10, 07:48
  #7
Medlem
Synd att det sänds på avskrädeskanalen TV4 bara. Vilket betyder (förutom reklampauserna) löjliga lekmoment, onödig focusering på konflikter och glamour, någon c-kändis som testar maten.

Hoppas att dom kör flera resurangteman

Dvs ex rustikt,pub/grill,fine diner osv så att det blir lite variation.
Citera
2012-09-10, 10:10
  #8
Moderator
evilhoneys avatar
Matlagning--TV-serier
//mod
Citera
2012-09-10, 10:29
  #9
Medlem
CrimsonIdols avatar
En kopia på "Top Chef-masters"
Jag gissar på Myllymäki från mina hemtrakter.

//Crimson
Citera
2012-09-10, 10:59
  #10
Medlem
freddags avatar
Myllymäki är nog rent tekniskt och kunskapsmässigt ganska överlägsen de andra. Blir förvånad om Mannerström vinner eftersom han inte verkar ha tagit steget över till modern matlagning.
Citera
2012-09-10, 12:30
  #11
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Någon av de yngre som är: rask, stresstålig, uppfinningsrik och har smaklökar kvar.
Kanske Paul?
Citera
2012-09-10, 17:03
  #12
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Synd att det sänds på avskrädeskanalen TV4 bara. Vilket betyder (förutom reklampauserna) löjliga lekmoment, onödig focusering på konflikter och glamour, någon c-kändis som testar maten.

Hoppas att dom kör flera resurangteman

Dvs ex rustikt,pub/grill,fine diner osv så att det blir lite variation.

Ja det vore onekligen intressant, men jag tror tyvärr inte att Mannerström är någon stjärna på finedining.

Får verkligen hoppas att tv4 fokuserar på maten och personen som gör maten. Det finns andra skitprogram där man kan titta på konflikter och annat trams.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback