Flashback bygger pepparkakshus!
2012-09-08, 02:49
Medlem
Negerkucks avatar
Min hjärna är fucked up, asperger, borderline å en sväng dystymi etc lite av varje helt enkelt!

Jag var på akuten hos st:Göran där jag lovades hjälp med utredning, gått ett par veckor, paniken börjar infalla, vad fan ska jag göra? Nåt drastiskt bara för att visa min ståndpunkt?

Ta livet av mig för att riktigt visa allvaret i det hela?

Jag behöver medicinering, förmodligen flera olika sorters!!

Nån som har tips eller ska jag gå runt så här å missköta livet å må dåligt över att ens bara vara mig själv?

Med droger blir jag normal, glad, en del av samhället men samtidigt gör samhället mig till kriminell å knarkare vilket får mig att må ännu sämre.

Står inte ut, vart fan vänder jag mig? Helst igår!
Citera
2012-09-08, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerkuck
Min hjärna är fucked up, asperger, borderline å en sväng dystymi etc lite av varje helt enkelt!

Jag var på akuten hos st:Göran där jag lovades hjälp med utredning, gått ett par veckor, paniken börjar infalla, vad fan ska jag göra? Nåt drastiskt bara för att visa min ståndpunkt?

Nån som har tips eller ska jag gå runt så här å missköta livet å må dåligt över att ens bara vara mig själv?

Med droger blir jag normal, glad, en del av samhället men samtidigt gör samhället mig till kriminell å knarkare vilket får mig att må ännu sämre.

Ring akutpsyk...eller tillbaka till sjukhuset, säg att du är rädd att du kommer ta livet av dig...sen får man tyvärr tjata på för att få hjälp men men bättre att kämpa för sig själv än att ge upp.... så kämpa nu
Citera
2012-09-08, 22:54
Medlem
Kräv utredning-diagnos och adekvat behandling -NU
Citera
2012-09-09, 04:49
Medlem
Negerkucks avatar
Jag har ju redan gjort det när jag var hos psykakuten, ofrivilligt vill tilläggas. Vad fan ska man hota med liksom?
Citera
2012-09-11, 08:44
Medlem
Shrink in spes avatar
Sök till öppenpsykiatrin. Gör en egenanmälan, beskriv ditt problem så ska du få träffa läkare för bedömning inom 30 dagar.
Citera
2012-09-11, 08:56
Medlem
wilmingtons avatar
I mitt landsting så innebär vårdgarantin att man för göra en utredning angående asperger inom 90 dagar från det att man blivit remitterad, vilket jag antar att du blivit i och med att de sa så på St:göran.

Ta och ring St:göran och fråga om du blev remitterad för en neuropsykiatrisk utredning eller inte och passa vid tillfället på att åberopa vårdgarantin om du nu har blivit det. Hur många dagar det är i Stockholm vet jag ej men du kanske kan googla på det.
Citera
2012-09-11, 21:50
Medlem
Anhedonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink in spe
Sök till öppenpsykiatrin. Gör en egenanmälan, beskriv ditt problem så ska du få träffa läkare för bedömning inom 30 dagar.

Stämmer inte (väntat flera månader på första besök).
Citera
2012-09-11, 22:00
Citat:
Ursprungligen postat av Negerkuck

I dag är en ny dag, vettu. I dag får alla sköta sig och klara sig själv.

Men vad är det du vill bli utredd för, menar du? Du har tre diagnoser, med flera, och detta med mera, men vill bli "utredd"? Du är ju redan "utredd"!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in