2012-09-08, 02:07
Medlem
0zs avatar
SVERIGE BYTER FOLK. År 2013 ska Fredrik Reinfeldt slå rekord i invandring – igen. Totalt väntas 41000 asylansökningar inkomma till Sverige vilket är en ökning med 40 procent från året innan. Samtidigt slår anhöriginvandringen alla rekord. Nu begär Migrationverket 8,1 miljarder extra för att klara de närmaste fyra åren, skriver Sydsvenskan.

http://www.friatider.se/81-miljarder...grationsverket

Jag undrar hur det är tänkt att alla dessa ska bo? Finns det verkligen hur mycket plats som helst i förorterna? Eller ska Migrationsverket bygga bostäder för några av miljarderna?
Senast redigerad av 0z 2012-09-08 kl. 02:09.
Citera
2012-09-08, 02:12
Medlem
IntoTheVoids avatar
Invandringsfrågan är jävligt märklig måste jag säga. Man kan visa upp den mest noggrant utförda statistiken som visar att Sverige förlorar på invandringen till en förespråkare för dagens invandring. Men det spelar ingen roll. Vi tjänar tydligen på invandringen oavsett att fakta visar på raka motsatsen.
Citera
2012-09-08, 02:20
Medlem
Helt sjukt. Det är som ett jävla skämt. Rekord efter rekord efter rekord i värdelös blatteinvandring och MSM och politikerna låtsas som att det regnar. Det är ingen diskussion om den största samhällsförändringen sedan Kalmarunionen.
Citera
2012-09-08, 02:21
Medlem
ganglere2s avatar
Man skär ned på lite pensioner och sjukvård m.m, lägger ned det som är kvar av vårt en gång så starka försvar och så har man ett antal miljarder att bygga invällarbostäder för. Ett antal miljarder att ge till vår nya adel i form av bidrag. Alla ska med i förvandlingen av vårt tråkiga gamla barbarland till ett mångkulturellt paradis (helvete?).
Citera
2012-09-08, 02:22
Moderator
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IntoTheVoid
Invandringsfrågan är jävligt märklig måste jag säga. Man kan visa upp den mest noggrant utförda statistiken som visar att Sverige förlorar på invandringen till en förespråkare för dagens invandring. Men det spelar ingen roll. Vi tjänar tydligen på invandringen oavsett att fakta visar på raka motsatsen.

Ja det är bra konstigt. Förespråkarna verkar mena att det i princip är omöjligt att invandringen till Sverige kan misslyckas socialt och ekonomiskt. Invandring kan bara vara positivt oavsett hur den utformas och vilka som kommer hit.

Miljardrullningen fortsätter.
Citera
2012-09-08, 02:22
Medlem
0zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IntoTheVoid
Det verkar som att de har bestämt sig utifrån devisen "alla goda tycker såhär" snarare än "det är rätt". Riktigt äckligt flockbeteende och det är såklart media som ligger bakom att folk tycker som de gör.
Citera
2012-09-08, 02:23
Medlem
Kan det verkligen stämma? Lägg pengarna på äldrevård skolor,och studentbostäder istället...Det är fan totalskandal om dessa siffror stämmer...
Citera
2012-09-08, 02:25
Medlem
Fjodorovs avatar
Jag har svarvat klart brännbollsracket, slipat kökskniven och beger mig nu till Stockholm för att gjuta blod.

Det är väl uppenbart att Reinfeldt och kompani fullständigt hatar välfärdssamhället och vill rasera det med det destruktivaste som finns, bidragsparasiter. Jävla as säger jag bara, han och et allés har så mycket blod på sina händer att ingenting kan rentvå dem.
Citera
2012-09-08, 02:31
Medlem
Positivt att arbetslösheten minskar

Det här kräver tolkar, handläggare på migrationsverket, personal i sjukvården etc etc
Senast redigerad av Spengler 2012-09-08 kl. 02:33.
Citera
2012-09-08, 02:32
Medlem
Se där och exakt ingen blir förvånad.

Svinet Reinfeldt gör allt i sin makt att fylla Sverige med avgrundsblattar så många som bara går medan ekonomin fortfarande håller, samtidigt som de bedriver anfallskrig i MENA och Afghanistan för att driva på flyktingvågerna. Allt för att Sverige ska bli en iPad-dyrkande masskonsumerande själlös mångkulturell liberal dystopi.

Det finns ingen möjlighet att göra något vettigt av alla dessa 40000 asylsökare. Till de kommer så klart minst lika många anhöriginvandrare och annan invandring. Det handlar bara om sabotage.

Förrädarna måste dingla från lyktstolparna. Där kan de försöka slingra sig bäst de vill. Det är enda sättet att komma åt "integrationsproblemet". Det är inte blattarnas fel att de kommer hit, det är Sveriges ledares.

Observera att ovanstående är ett konstaterande ingen uppmaning.
Citera
2012-09-08, 02:33
Medlem
-Wasteland-s avatar
8.1 miljarder ytterligare till bara en myndighet. Det är fullständigt sanslöst. Jämför gärna med andra poster i statsbudgeten:

Samhällsplanering 1.2 miljarder
Internationell samverkan 2.0 miljarder
Näringsliv 6.0 miljarder

Lägg till ytterligare poster som direkt rör invandringen eller där merparten av pengarna går till invandrare:

Migration 9.1 M
Internationellt bistånd 30.3 M
Integration och jämställdhet 8.4 M
Kultur, medier, trossamfund och fritid 12.3 M
Rättsväsendet 37.9 M
Ekonomisk trygghet för familjer och barn 76.7 M

etc. etc.

http://www.regeringen.se/sb/d/2548/a/175541

Det är som sagt fullkomligt urspårat. Miljarders miljarder kronor år efter år stjäls från svenskarna för att livstidsförsörja våldsamma somalier, afghaner och zigenare. Jag förstår inte varför inte ledande politiker mördas i Sverige? Vansinnet är ju totalt.

Edit: 8.1 miljarder i ett svep, plus Ullenhags 1.2 miljarder här om dagen - MILJARDER kronor, alltså inte miljoner. Det är fanimig helt rubbat.
Senast redigerad av -Wasteland- 2012-09-08 kl. 02:53.
Citera
2012-09-08, 02:36
Medlem
Detta är alltså kostnaderna enligt FT sedan etableringsreformen trädde i kraft, för en vanlig nyanländ invandrarmamma med tre barn.

Enligt: http://www.friatider.se/invandrare-k...-bidragen-anda

Per månad:
  • 6 510 kr i etableringsersättning
  • 4 500 kr i etableringstillägg
  • 4 500 kr i bostadsbidrag
  • 3 754 kr i barnbidrag
  • 2 546 kr i underhållsstöd
= 21 810 kr i månaden skattefritt.

Utöver detta har invandraren rätt till:

259 200 kr i retroaktiv föräldrapenning
12 000 kr i skattefri SFI-bonus.

Blir billigt det här! Och inget av detta är inkluderat i de 8,1 miljarder som BARA går till själva mottagandet. Alltså till bostäder, flyktingförläggningar mm! Fy fan säger jag bara.
Senast redigerad av Kontosmurfan 2012-09-08 kl. 02:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in