Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-09-09, 01:19
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Självklart "vi europeer". Det förstod du också, men du valde att spela oförstående. Sen verkar du ha missförstått allting, det jag syftade på var ju just de sjukdomar européerna tog med till Amerika, sjukdomar som ledde till massutrotning eftersom de var okända för indianeras immunsystem. Precis det som TS försöker påpeka händer nu mot oss, bara med den skillnaden att han har helt fel.
Sen blir jag väldigt nyfiken på din sista mening. Vad var mexikanernas egen medicin? När fick dom smaka på den? Och framförallt, vad menar du med förhistoriska?
Vilka européer då? Var samer med och upptäckte mellanamerika?

Aztekerna faller enligt mig in under fliken förhistoria då vi vet väldigt lite om dem innan Coulombs upptäckte dem. De var ganska pigga på att pina människor med diverse tillhyggen. Jag läste någonstans att de dumpade lik i en sjö och lät lägre stående människor dricka vattnet, givetvis dog alla av sjukdomar.
Citera
2012-09-09, 10:03
  #14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vilka européer då? Var samer med och upptäckte mellanamerika?

Aztekerna faller enligt mig in under fliken förhistoria då vi vet väldigt lite om dem innan Coulombs upptäckte dem. De var ganska pigga på att pina människor med diverse tillhyggen. Jag läste någonstans att de dumpade lik i en sjö och lät lägre stående människor dricka vattnet, givetvis dog alla av sjukdomar.

Ja, precis, det var absolut främst samerna jag avsåg... Och en liten dam från Azerbajdzjan.
Citera
2012-09-14, 10:45
  #15
Medlem
Det är väl bara att tänka logiskt om man tar en större folkgrupp som delar samma bakterie kultur.

Blandar upp den med en annan bakterie kultur så kommer vissa bakterier att utvecklas och kan då skapa något dåligt.

Lär vi oss inte av våran historia?
Citera
2012-09-14, 10:57
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alltforinget
Det är väl bara att tänka logiskt om man tar en större folkgrupp som delar samma bakterie kultur.

Blandar upp den med en annan bakterie kultur så kommer vissa bakterier att utvecklas och kan då skapa något dåligt.

Lär vi oss inte av våran historia?

Bakterier fortplantar sig inte med varandra utan genom Mitos. Något som man går igenom på biologilektionerna i grundskolan.
Citera
2012-09-14, 12:09
  #17
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltforinget
Det är väl bara att tänka logiskt om man tar en större folkgrupp som delar samma bakterie kultur.

Blandar upp den med en annan bakterie kultur så kommer vissa bakterier att utvecklas och kan då skapa något dåligt.

Lär vi oss inte av våran historia?
Svarar du inte på frågor som ifrågasätter din tes så är du inget bättre än ett troll. Vill du inte vara troll så langa fram statistiken jag efterfrågade i inlägg #7.
Citera
2012-09-14, 12:44
  #18
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltforinget
Det är väl bara att tänka logiskt om man tar en större folkgrupp som delar samma bakterie kultur.

Blandar upp den med en annan bakterie kultur så kommer vissa bakterier att utvecklas och kan då skapa något dåligt.

Lär vi oss inte av våran historia?

Blandar man bakteriekulturer händer sällan något drastiskt då de förökar sig genom delning. Att få in större baktierieflora är bra. En stor likriktning med bakteriekultur och renlighet kan öka riskerna för att utveckla exempelvis allergi.

Historien säger att om man utsätter sig för många olika bakterier, virus och parasiterande organismer utvecklas vårt immunförsvar förutsatt att de ansatta överlever.

Jag tror poängen går förlorad helt då din kunskap om den vita biologin har luckor här och där.
Citera
2012-09-27, 22:40
  #19
Avstängd
Krystalls avatar
en hel del vettigt har redan sagts. Bakterier lär knappast vara något stort hot mot vårt samhälle. Men syftar man på virus däremot så blir nog frågan mer komplex och har nog mer substans i fråga om "farlighet".
Citera
2012-09-30, 08:18
  #20
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
en hel del vettigt har redan sagts. Bakterier lär knappast vara något stort hot mot vårt samhälle. Men syftar man på virus däremot så blir nog frågan mer komplex och har nog mer substans i fråga om "farlighet".

Virus är notoriskt läskiga =(
Citera
2013-01-05, 21:17
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Fram med statistiken som stödjer din tes. Snacka skit är lätt, fakta är lite jobbigare men det är fan hela saken. Den som påstår något äger bevisbördan, det duger inte att säga ditten och datten och tro att andra ska jobba för att bevisa ens påståenden.


Duger tv4 som källa?

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/ny...-22-00-2255190

3.10 in i klippet.
Citera
2013-01-06, 23:38
  #22
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltforinget
Duger tv4 som källa?

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/ny...-22-00-2255190

3.10 in i klippet.
Det kunde väl dugt om de i inslaget hade sagt det du säger. Att resistenta bakterier ökar och att en del av de stammarna kommer in från utlandet är välkänt. Det betyder inte att Sveriges befolkning blir sjukare. Försök igen.
Citera
2014-08-31, 22:00
  #23
Medlem
KimNeilJungs avatar
Länkposter raderade.
//mod.
Citera
2015-12-10, 09:06
  #24
Moderator
Länkpost raderat. Använd den klistrade tråden (FB) Länktips Konspirationer.

/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback